Pagina 2 van 3
Geplaatst: 06.11.2006 - 18:23
door Battlecruiser
Ik betaalde dit jaar ongeveer 310,- bij de Volvodealer...
Geplaatst: 06.11.2006 - 18:44
door bart simpson
Battlecruiser S80 schreef:Ik betaalde dit jaar ongeveer 310,- bij de Volvodealer...
In of ex waterpomp?
AlexV70 schreef het al, als het spul toch open ligt maakt het toevoegen van een waterpomp qua kosten niet echt veel uit, als je het pas doet als de waterpomp overleden is kost het je een veelvoud van dat bedrag.
Geplaatst: 06.11.2006 - 20:11
door Gast
Battlecruiser S80 schreef:Dat is toch de spanrol van 58,50?
Zie hier de distributie.

Geplaatst: 05.01.2007 - 14:00
door Sjef
Even inhaken hoor.
Er piept zo nu en dan iets onder de motorkap, klinkt als een snaar/riem.
Ik verdenk de distributieriem/spanrollen. Moet ik nu opeens veel meer haast gaan maken met vervangen? (1.8spi B18...)
Ik heb nog een paar maanden APK en ik denk er sterk aan om de auto dan te vervangen/afschrijven, dus "overbodig" onderhoud zit ik niet echt op te wachten. Nog mensen interesse in een mooie 440 met wat "ervaring"?
Geplaatst: 05.01.2007 - 15:05
door rev
Ik denk dat dit eerder komt van de multiriem denk niet dat de DR kan piepen vermits deze getand is en niet kan slippen, of je hem gaat vervangen moet jij beslissen ik zou eerst zorgen dat je een koper hebt als je hem nog gaat laten vervangen anders smijt je redelijk veel geld weg dit is mijn mening hierover, als je weet hoeveel Km de riem gedaan heeft kan je een beetje richten wat je er nog mee kan aanvangen
heb zelf nog een vraagje, vervangt de volvo garage met volvo spullen (klinkt logisch) of met de orginele onderdelen? Dit vraag ik omdat we gister onze 460tdi zijn gaan terug halen en hier lag een renault riem op, maar mijn vader denkt dat hij al eens vervangen is, dus gebeurt het dat ze er eentje van renault opleggen of is dit uitzonderlijk?
cheerz Jan
Geplaatst: 05.01.2007 - 16:34
door Sjef
rev schreef:Ik denk dat dit eerder komt van de multiriem denk niet dat de DR kan piepen vermits deze getand is en niet kan slippen, of je hem gaat vervangen moet jij beslissen ik zou eerst zorgen dat je een koper hebt als je hem nog gaat laten vervangen anders smijt je redelijk veel geld weg dit is mijn mening hierover, als je weet hoeveel Km de riem gedaan heeft kan je een beetje richten wat je er nog mee kan aanvangen
Of het zijn de lagers van de spanrollen natuurlijk. Ik weet niet wat er gebeurt als een spanrol ineens vastloopt, vast niet best.
Qua km's: volgens Volvo zou de riem nu aan vervanging toe zijn. Volgens mensen hier op het forum kun je dat vaak wat ruimer zien. Niet al te lang geleden heb ik de riem eens bekeken en het zag er mi nog best netjes uit. Voor zover je iets kunt zien natuurlijk.
heb zelf nog een vraagje, vervangt de volvo garage met volvo spullen (klinkt logisch) of met de orginele onderdelen? Dit vraag ik omdat we gister onze 460tdi zijn gaan terug halen en hier lag een renault riem op, maar mijn vader denkt dat hij al eens vervangen is, dus gebeurt het dat ze er eentje van renault opleggen of is dit uitzonderlijk?
cheerz Jan
De 400 serie zit vol met Renault onderdelen. Vaak is het overigens zo dat dezelfde Renault onderdeln goedkoper zijn dan Volvo-onderdelen.
Geplaatst: 06.01.2007 - 01:39
door rev
mja ik weet het maar bij onze 440 die de distributie werkend verloren is was er buiten de breuk ook niet aan te zien:S
wat dat van die renault onderdelen betreft, het onderhoud is gebeurd in een volvo garage dus verwacht je toch onderdelen van volvo
cheerz Jan
Geplaatst: 06.01.2007 - 13:25
door mightyspawn
Sjef schreef:rev schreef:Ik denk dat dit eerder komt van de multiriem denk niet dat de DR kan piepen vermits deze getand is en niet kan slippen, of je hem gaat vervangen moet jij beslissen ik zou eerst zorgen dat je een koper hebt als je hem nog gaat laten vervangen anders smijt je redelijk veel geld weg dit is mijn mening hierover, als je weet hoeveel Km de riem gedaan heeft kan je een beetje richten wat je er nog mee kan aanvangen
Of het zijn de lagers van de spanrollen natuurlijk. Ik weet niet wat er gebeurt als een spanrol ineens vastloopt, vast niet best.
Qua km's: volgens Volvo zou de riem nu aan vervanging toe zijn. Volgens mensen hier op het forum kun je dat vaak wat ruimer zien. Niet al te lang geleden heb ik de riem eens bekeken en het zag er mi nog best netjes uit. Voor zover je iets kunt zien natuurlijk.
heb zelf nog een vraagje, vervangt de volvo garage met volvo spullen (klinkt logisch) of met de orginele onderdelen? Dit vraag ik omdat we gister onze 460tdi zijn gaan terug halen en hier lag een renault riem op, maar mijn vader denkt dat hij al eens vervangen is, dus gebeurt het dat ze er eentje van renault opleggen of is dit uitzonderlijk?
cheerz Jan
De 400 serie zit vol met Renault onderdelen. Vaak is het overigens zo dat dezelfde Renault onderdeln goedkoper zijn dan Volvo-onderdelen.
Dan springt zo een spanrol kapot in meerdere stukken, heb ik 1x gehad maar gelukkig liep die alleen maar stationair en heb ik meteen de motor uitgezet. Dat heeft m gered, kleppen moesten alleen opnieuw afgesteld worden.
Geplaatst: 13.01.2007 - 21:34
door marissentom
arjen-440 schreef:jahoor

vandaag het hele zootje varvangen
alles gespannen
loopt weer toppie
is heel goed zelf te doen!!!
maximaal 2 uurtjes werk
groeten
Hoi Arjen440,
Ik heb inmiddels een wijze les geleerd.
Voor volgende week wilde ik m'n D-riem laten vervangen maar nu is deze vorige week geknapt. (was al wel 10.000 over m'n interval heen, maar dat gebeurt snel met 4000 p/m:))
Een erg dure grap! Een paar of alle kleppen krom, zegt men mij.
Ik stond stil en de auto in de vrij terwijl de riem knapte. Is het dan niet ongebruikelijk dat je kleppen krom zijn? Dat even als vraag tussendoor...
Wat ik met name wil weten:
Kun jij mij misschien uitleggen hoe ik de D-riem moet vervangen? En wat de zaken zijn waar ik op moet letten?
Ik wil het toch zelf leren, dan merk ik oa of de kleppen wel echt krom zijn... (ze kunnen me alles zeggen als ik het zelf niet gezien heb. Gelopen heeft ie ook niet meer met mij erin, dus ik kon ook niets horen of merken)
Ik ben heel benieuwd!
bvd.
Tom
Geplaatst: 14.01.2007 - 03:01
door rev
marissentom schreef:arjen-440 schreef:jahoor

vandaag het hele zootje varvangen
alles gespannen
loopt weer toppie
is heel goed zelf te doen!!!
maximaal 2 uurtjes werk
groeten
Hoi Arjen440,
Ik heb inmiddels een wijze les geleerd.
Voor volgende week wilde ik m'n D-riem laten vervangen maar nu is deze vorige week geknapt. (was al wel 10.000 over m'n interval heen, maar dat gebeurt snel met 4000 p/m:))
Een erg dure grap! Een paar of alle kleppen krom, zegt men mij.
Ik stond stil en de auto in de vrij terwijl de riem knapte. Is het dan niet ongebruikelijk dat je kleppen krom zijn? Dat even als vraag tussendoor...
Wat ik met name wil weten:
Kun jij mij misschien uitleggen hoe ik de D-riem moet vervangen? En wat de zaken zijn waar ik op moet letten?
Ik wil het toch zelf leren, dan merk ik oa of de kleppen wel echt krom zijn... (ze kunnen me alles zeggen als ik het zelf niet gezien heb. Gelopen heeft ie ook niet meer met mij erin, dus ik kon ook niets horen of merken)
Ik ben heel benieuwd!
bvd.
Tom
Is een spijtige zaak, heb ik over een paar maanden ook gehad, was nog aan het uitbollen en wou terug vertrekken en viel ineens stil, vermits hij in zen derde stond dacht ik dat het daar aan lag, dit was natuurlijk niet de oorzaak resultaat --> kapotte kleppen --> door de 1000€ kosten :S Blijkbaar moest in de 460 ook de DR vervangen worden, men vader wou dit niet en heeft hem nog een paar Km over zen Km laten gaan, al een geluk is hij nog zonder brokken in de garage geraakt
cheerz Jan
Geplaatst: 14.01.2007 - 10:37
door marissentom
gedeeld leed is half leed
Ik ben ws 800 euri kwijt. Maar eens kijken of ik een website voor de betreffende garage kan maken... voelt toch iets minder zwaar:)
Geplaatst: 14.01.2007 - 15:05
door Ramon&Ramon
als hij stationair geknapt is,dan is er meestal weinig aan de hand,probeer is maar is een nieuwe riem..
Geplaatst: 14.01.2007 - 15:07
door Ramon&Ramon
de onderdelen van Volvo en renault zijn precies hetzelfde,alleen de prijs niet...
Geplaatst: 14.01.2007 - 18:44
door Jaco S
als je je riem hebt vervangen rijd je dan anders of merk je dat niet als vervangen is..???
Geplaatst: 14.01.2007 - 20:08
door Gast
Ramon&Ramon schreef:de onderdelen van Volvo en renault zijn precies hetzelfde,alleen de prijs niet...
Oke,
en hoe zit het met onderdeelnummers?
Zit daar nog enige logica in?
Geplaatst: 14.01.2007 - 23:01
door Ramon&Ramon
die nummers zijn anders.
Volvo onderdelen in vergelijk met Renault en VW zijn meestal een stuk duurder,terwijl het de zelfde onderdelen zijn.
Dat geldt met name voor waterpompen,krukaspoelies,spanrollen,riemen,pakkingsets,draagarmen,
remdelen,koppelingen,keerringen en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Geplaatst: 15.01.2007 - 16:48
door Gast
Ok, dat is duidelijk.
Kan ik dan met het motornummer aankomen bij Renault?
Want ik wil uiteraard wel het goede onderdeel.
Geplaatst: 15.01.2007 - 16:53
door Ramon&Ramon
voor een 5 cylinder benzine kun je alleen bij Volvo terecht,heeft niets met Renault van doen...
het gaat om de 5 cyl diesels en de 4 cyl motoren diesel...die zijn van Audi en renault
Geplaatst: 15.01.2007 - 17:06
door Jaco S
hoebedoel je.....in de volvo zit toch een renault motor...of dan niet allemaal?
of snap ik het niet?
Geplaatst: 15.01.2007 - 18:02
door roever
Jaco S schreef:hoebedoel je.....in de volvo zit toch een renault motor...of dan niet allemaal?
of snap ik het niet?
Alle motoren in de 400 serie zijn van Renault, zowel de diesels als de benzinemodellen. Van de X40 serie zijn alleen de diesels van Renault en is de 1.8i GDI van Metsubsiedie, de rest zijn Volvo motoren (ik dacht allemaal afstammelingen van de 3.0 6-cyl. uit de 960). De 5-cyl. 2.5 tdi uit de 850 / X70 en S80 is van Audi...
Maar of het verhaal van Ramon & Ramon over de onderdelennummers dan ook volledig voor de onderdelen van de 400 series geldt, of alleen voor de diesels van de X40 serie weet ik niet....