Pagina 2 van 3
Geplaatst: 08.12.2006 - 13:13
door V480-S60
Ben schreef:Mijn Zweeds is niet erg goed, zeg maar slecht. Uit het verhaal destilleer ik dat er tussen de XC50, die in Gent gemaakt gaat worden, en de XC70 een XC60 komt. Qua formaat en uitstraling vergelijkbaar met de nieuwe Landrover die op hetzelfde platform wordt gebouwd.
We gaan het afwachten.
Dan moeten we LqF maar even een vertaling vragen. Want ik heb (al een behoorlijke poos geleden) inside info gehad dat het juist de XC50 was die het Freelander onderstel krijgt.
Ik heb nooit info gehad dat er naast een XC50 een XC70 en een XC90 nog een XC model zou komen.
Het zou bij 3 XC modellen blijven.
Dus LqF graag een vertaling van het stuk.
Geplaatst: 08.12.2006 - 13:20
door liquid_force
V480-V40 schreef:Dus LqF graag een vertaling van het stuk.
als jij mijn uurloon betaald

heb momenteel wel ff iets meer aan mijn hoofd
(plus dat ik het blad niet meer heb omdat Ben die heeft)
Geplaatst: 08.12.2006 - 13:26
door V480-S60
Sorry, kan het dan in je vrije tijd?

Geplaatst: 08.12.2006 - 13:30
door liquid_force
V480-V40 schreef:Sorry, kan het dan in je vrije tijd?

welke vrije tijd

Geplaatst: 08.12.2006 - 13:33
door V480-S60
Oh ja, dat is ook zo jij bent eigen baasje.

Geplaatst: 08.12.2006 - 14:23
door JV
Maar even terug naar het onderwerp: dit lijken mij concept modellen of zijn dit al serieuze modellen?
Geplaatst: 08.12.2006 - 15:21
door Ben
Scannen van de tekst maakt die onleesbaar dus heb ik maar het e.e.a. overgetypt.
För att klargöra begreppen: frän början spekulerades om att den nya billen skulle heta XC50. eftersom den pastods bygga pa samma plattform som S40/V50. Sannolikt kommer det ocksa en XC50. Men där handlar det mest om att man lagt till fyrhjulsdrift pa kombin, inte mycket mer.
Nya XC60 har visserligen en del komponenter gemensamma med V50, men en mer korrekt beskriving är att den under skalet till stor del är en Landrover Freelander, generation II. Moderbolaget ogillar begreppet plattform och vill hellre tala om ’arkitektur’. De betyder här att grundrekniken i form av chassi och drivlina är samma i Freelander och XC60 trots att de ser totalt olika ut och upplevs som helt olika bilar att köra.
Med C30 visade Volvo att man behärskar det här med design, och trovärdiga k”llor säger att XC60 är nästa bevis pa att märkets formgivare visst kan förmya sig. Folk med insikt i protektet lovar att kompaktsuven inte ser som en krympt XC90, och den ska inte kunna misstas för en V50. Dan far ett helt eget formspräk och avstampet för nye designchefen Steve Martin.
Av det nära släktskapet med Freelander anar man ingenting; XC60 är lite länmgere, bredare och l”gre, och helhetsintrycket är mer sportig livsstilskombi än klätterkunnig lastasna.
De auto wordt o.a. vergeleken met de Audi Q3, BMW X3 en de nieuwe VW Tiguan die moet gaan komen.
Geplaatst: 08.12.2006 - 16:23
door Gideon_XC90
Als de
XC50
moet gaan concureren met de
VW Tiguan
en de
Audi Q3
dan is de keuze niet zo moeilijk.
Doet u mij de
Volvo maar :multi:
Geplaatst: 08.12.2006 - 20:55
door Maurice Pierik
Dus als ik het goed begrijp zijn er binnenkort 4 XC-modellen?
XC50 = V50 maar dan op zijn XC70's aangekleed
XC60 = gebaseerd op een Freelander (Ingekorte S80-platform, waarop ook een S60 komt?) en de stijl van de auto is als een gekrompen XC90
XC70
XC90
Geplaatst: 08.12.2006 - 22:00
door Ben
Zo begrijp ik het ook ja. Interessante ontwikkeling.
Geplaatst: 08.12.2006 - 23:53
door Hans
Blitse karretjes hoor. Moet heel eerlijk zeggen dat die VW en Audi ook goed smoelen. Itt hun grote broeren.
Geplaatst: 09.12.2006 - 01:00
door Johan Braziltraveller
Is er een goede "business case" voor deze verschillende modellen?? ........ Vanzelfsprekend gaat hier geen goed antwoord op komen aangezien deze bij Volvo vandaan moet komen...Maar vanuit mijn ervaring, het onderhouden van zoveel verschillende nieuwe modellen is...uitdagend (K spreek hier uit nieuwe modellen binnen MRI land...). Maar kan ook juist weer doorslaggevend zijn t.o.v. concurrentie... Arg lastig spelletje hoor marketing etc...
Ben er overigens niet vies van!
Geplaatst: 09.12.2006 - 17:54
door HSRN850
De eerste foto waar het topic mee wordt geopend, bevalt me wel! Zo mag hij van mij komen. Maar die uit dat blad, vind ik behoorlijk tegen vallen. Totaal anders ook. Doe mij de eerste XC maar, dan wacht ik nog wel ff tot 2008.
Geplaatst: 13.12.2006 - 18:04
door volvotaxi
Geplaatst: 13.12.2006 - 18:25
door Ben
Getsie
Geplaatst: 13.12.2006 - 19:19
door V480-S60
Aaaargh. Dan echt liever die foto's in het blaadje van LqF.
Dat sjoppie van Autoblog lijkt wat op een Q7 en die is lelijk
Geplaatst: 13.12.2006 - 19:41
door Gideon_XC90
de voorkant vond ik nog niet zo verkeerd maar de achterkant hoeft voor mij ook niet
Geplaatst: 13.12.2006 - 19:45
door Swedish_90
De foto's van Autoblog zijn de echte foto's van Volvo zelf! Dit is de nieuwe stijl van Volvo; je kunt duidelijk lijnen van de S80 herkennnen, en ook het interieur is in Volvo-stijl. Meer foto's op
www.auto-motor-sport.de
Inhoudelijk: blij dat Volvo nu een revolutionaire stap durft te zetten in haar design, ongeveer tien jaar na de vorige revolutie (S80). Het interieur is zéér gaaf, maar ik vrees dat juist dat het productiestadium niet haalt.
Geplaatst: 13.12.2006 - 20:49
door Maurice Pierik
Voordat de XC90 kwam had Volvo ook een studiemodel. De ACC geloof ik.
Ik vind deze XC60-creatie niet zo geweldig.... een beetje erg overspannen lijnen die niet erg karakteristiek Volvo zijn. Nu begrijp ik wel dat je weleens iets nieuws moet verzinnen, maar ik kan de tamelijk tijdloze en architecturale lijnen van de huidige Volvo's meer waarderen.
Geplaatst: 13.12.2006 - 21:34
door Johan Braziltraveller
'k vindt de foto's van auto-sport eigenlijk best wel kunnen! Mooi design!