Volvo on call

De Nieuwe XC60
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13741
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

En toch werkt een T5 AWD beter door het differentieel tussen voor en achteras, je kunt er ook substantieel meer mee dan met een twin engine
badjakker
2nd Gear member
Berichten: 77
Lid geworden op: 07.07.2014 - 21:05

Ik heb indertijd in de documentatie gelezen dat er bij de T5 altijd tenminste 5% van het vermogen naar de achterwielen gaat. De dealer bevestigde dit.
Volvo XC60 PHEV 2024/07
VOLVOC
3rd Gear member
Berichten: 251
Lid geworden op: 02.06.2013 - 15:52

Haha, jullie spreken over de awd functie alsof je de highlands in Schotland gaat bedwingen of meedoen aan een etappe van Dakar. Laten we even stellen dat deze auto, die letterlijk alle prijzen binnensleept momenteel, gemaakt is voor rijden met af en toe een hindernis als, gladde of minder begaanbare paden en wegen. Dat ie zijn mannetje staat in een land als Zweden met een koud noordelijk front en of het nu een T5 is of magistrale T8 (check de testen) beiden zijn in staat awd te gebruiken op een wijze die bij een SUV bedoeld is. Het is geen Landrover Defender of Mercedes G met sperdifferentieel toch?
Laatst gewijzigd door VOLVOC op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC60 T8 MY18 Polestar + Heico (BJ2018)
BMW 218i M-Design Cabrio (BJ2017)
Volvo XC60 T8 MY18 (BJ2017)
Volvo V60 D6 MY14
Audi A4
Renault Grand Espace
Kia Sorento
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13741
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Jij hebt overduidelijk nog nooit uitgeprobeerd wat n Volvo AWD aankan met hill descent control, en dan toch n mening hebben ...
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

Off road XC60
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
VOLVOC
3rd Gear member
Berichten: 251
Lid geworden op: 02.06.2013 - 15:52

Integendeel. Als voormalig eigenaar van een Mercedes Wagon G en andere typische terreinvoertuigen heb ik het ook met de Volvo gedaan met zowel een T8 als een D5. Ik merk dat beiden hun ‘mannetje’ staan maar ook dat beiden niet ontworpen zijn om als typische off Road het ruige terrein op te zoeken. De naam SUV staat voor Sports Utility Vehicle. Het is een beetje als al die journalisten die vinden dat de XC60 niet zo goed als een Alfa Romeo Stelvio en Porsche Macan door de bochten glijdt: daar is ie door Volvo niet voor ontwikkeld. Ik vind het heerlijk een auto te hebben die alle prijzen binnensleept en het beste van alle werelden biedt. Denk dat Volvo begrepen heeft dat consessies doen op sommige vlakken een veel meer allround auto op heeft geleverd. Geen kwestie van goed of fout, beide auto’s (T5 en T8) presteren prima en doen amper voor elkaar onder als je kijkt naar het doel wat Volvo ermee voor ogen had. Met meer dan 22.000km in een T8 en uitdagingen in diverse terreinen (ook downhill) kan ik uit ervaring zeggen dat awd écht als awd werkt.
Volvo XC60 T8 MY18 Polestar + Heico (BJ2018)
BMW 218i M-Design Cabrio (BJ2017)
Volvo XC60 T8 MY18 (BJ2017)
Volvo V60 D6 MY14
Audi A4
Renault Grand Espace
Kia Sorento
Scharlie
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 16.03.2018 - 12:28
Locatie: Grobbendonk

Even terug naar de Topic.

Ik heb ondertussen mijn XC60 mogen afhalen en heb de ERS kunnen testen. En jawel, dit werkt zoals ik het gehoopt had :love:

Greets,
Charly
4Wheels:

2018-.... MY19 Volvo XC60 R-Design T6 Electric Silver Metallic met beetje opties (New)
2011-2018 Range Rover Sport 3.0D Luxury Edition (New)
1998 Mazda 323SE 2.0D (New)
1988 Mazda 626GLX 2.0D (New)
1985 Honda Civic 1.6B (2Hands)


2Wheels:

Batavus Finez E-go Power (New)
Norta B4050 (New)
2012 Koga Miyata E-Special (New)
Honda GL1800 ABS , Goldwing 30th Anniversary Edition (New)
Suzuki 1500 Intruder (New)
Suzuki 750 GSXF (2Hands)
Yamaha 750 Virago (2Hands)
MarvinHC
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13.01.2019 - 10:12

Hallo,

Ik denk aan het kopen van een XC60. Ik ben in België.
Ik dacht dat ik de stand-verwarming niet nodig heb als ik de engine remote start (ERS) kan gebruiken.
Ik heb op Duits forum gelezen dat dit in Duitsland verboden is, daarom is ERS uitgeschakeld in de App. Hoe is het in Nederland en in België?
Is het een goed idee om deze functie te gebruiken om de auto op te warmen? Kun je ook de verwarming van de voorruit en de stoelverwarming met de app inschakelen?

Bedankt voor je advies.

(het opslaan van de standverwarming zal me in staat stellen om de Napa lederen geventileerde stoelen te krijgen - iemand heeft ervaring met ze als ze het geld waard zijn?)
Tjardi
2nd Gear member
Berichten: 137
Lid geworden op: 21.11.2018 - 14:49
Locatie: Giethoorn

Heb zelf een T8, waar de standverwarming standaard op zit.
Tevens de nappa geventileerde stoelen.
Die indien gewenst, je kunt ze in 3 standen programmeren, heerlijk warm worden.

*
Met de standverwarming kun je diverse zaken regelen.
Je kunt je beide/of indien gewenst 1 stoel verwarmen. Je kunt je stuurverwarming aanzetten.

Je voorruit verwarming, indien aanwezig, is er niet mee te starten.
Maar door de warmte in de auto, worden je ramen wel (min of meer) sneeuwvrij.

*
Ik ervaar standverwarming als uiterst luxueus.
Je komt binnen, en alles is op de temperatuur waar je auto normaal op staat. Bij mij is dat 20 graden.

Wel is 't een voorwaarde dat je auto "buiten staat".
Omdat de benzinekachel aanslaat bij 't starten, is dat in een gesloten garage verboden. (Koolmonoxide)

Succes met je keuze
Gebruikersavatar
Schorpioen
5th Gear member
Berichten: 1283
Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
Locatie: Westland

Tjardi schreef: Je kunt je beide/of indien gewenst 1 stoel verwarmen. Je kunt je stuurverwarming aanzetten.
Als de standkachel het interieur opwarmt, wat is dan de toegevoegde waarde van een stoel-, en stuurverwarming?
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.

Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)
Afbeelding
V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)
Afbeelding
Tjardi
2nd Gear member
Berichten: 137
Lid geworden op: 21.11.2018 - 14:49
Locatie: Giethoorn

Omdat die opwarming in relatief korte tijd gebeurt, zouden stoel(en) en stuur, nog niet op temperatuur kunnen zijn.
En derhalve nog koud aanvoelen.

Net als je in je huis, de kacheltemperatuur opstookt, voelen ook vaak de stoelen en muren, nog niet direct warm aan.
Dat merk je zeker, als 't temperatuur verschil erg groot is.

Een auto koelt erg snel af. Om die reden gebruik ik 't intussen gecombineerd.

Zwart wit geredeneerd, heb je gelijk. Maar centenmatig, gaat het nauwelijks ergens over.

*
Het spreekwoord zegt: Baat het niet, het schaadt ook niet.
Als je ziet wat het aan stroom kost, is 't zo weer aangevuld.
Heb je een T8, komt de stoelverwarming en 't stuur uit de "hybride accu", die aan 't stroomnet hangt.

Bij een normale benzine of diesel, komt de stroom uit de startaccu.
In no time weer opgeladen.


*
Ik heb het deze winter nog maar 1x gebruikt, toen ik 's morgens om 06.00 uur met mijn vrouw naar 't ziekenhuis moest.
En toen was 't nog zeker 6 graden beneden 0.
Had met name nog nooit stuurverwarming gehad. Dat was toen toch wel erg lekker.
En zo 'n heerlijk warme rug, direct als je gaat zitten, is ook niet te versmaden.

Dat heb je beslist niet, als je de stoelverwarming uit laat.

Dus aan jou de keus.
MarvinHC
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13.01.2019 - 10:12

Bedankt voor je reactie. Ik zal een keuze moeten maken: Stand-verwarming of Napa-geventileerde stoelen (beide passen niet in mijn leasingbudget). Welke zou volgens jou belangrijker zijn?
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Stoel en stuur verwarming die mee doet is wel heel fijn hoor!

Overigens doet mijn V70 alleen het interieur met de standkachel en mijn D6 als hij aan de stekker zit ook stoelverwarming en achterruitverwarming.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3156
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

MarvinHC schreef: Bedankt voor je reactie. Ik zal een keuze moeten maken: Stand-verwarming of Napa-geventileerde stoelen (beide passen niet in mijn leasingbudget). Welke zou volgens jou belangrijker zijn?
Stoelverwarming op afstand is alleen iets voor auto's met een stekker. Ik zou de standkachel kiezen, die kan ook ruiten ontdooien in de winter.
MarvinHC
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13.01.2019 - 10:12

Bedankt voor de uitleg.

Hier nu mijn configuratie:

https://www.volvocars.com/configuration/BVX53WA

Alle opmerkingen zijn welkom
Laatst gewijzigd door MarvinHC op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pitteken2
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 12.11.2017 - 17:58

MarvinHC schreef: Hallo,

Ik denk aan het kopen van een XC60. Ik ben in België.
Ik dacht dat ik de stand-verwarming niet nodig heb als ik de engine remote start (ERS) kan gebruiken.
Ik heb op Duits forum gelezen dat dit in Duitsland verboden is, daarom is ERS uitgeschakeld in de App. Hoe is het in Nederland en in België?
Is het een goed idee om deze functie te gebruiken om de auto op te warmen? Kun je ook de verwarming van de voorruit en de stoelverwarming met de app inschakelen?

Bedankt voor je advies.

(het opslaan van de standverwarming zal me in staat stellen om de Napa lederen geventileerde stoelen te krijgen - iemand heeft ervaring met ze als ze het geld waard zijn?)
Volgens mij is t interessanter om standverwarming aan te schaffen. Verbruik is minder en je motor zal minder slijten doordat ie niet altijd koud staat de draaien op ralenti. Standverwarmig maakt ook geen lawaai en is op timer instelbaar. Ik heb idd geen zetelverwarming genomen aangezien ik t nut ervan nie inzie omdat het interieur altijd lekker warm is en de ruiten zijn ontdooid en ontwasemd. Volgens mij draait voorruit en achterruit ontdooiing mee bij de standverwarming in de t8.
XC 60 t8 R design electric silver metallic my2018
Intellisafe pro pack - Versatility pack - Sensors navigation pack + Volvo on Call - Luchtvering four c - 21’ R design velgen - Zwarte kappen buitenspiegels -Wegklapbare trekhaak

Verwacht juni 2022: xc40 my23 p8 twin ultimate - full option - kleur sage groen
_____________________________________________________________
Vroeger:

V40 2013 summum D2 powershift
V50 2009 momentum 2.0d powershift
480 turbo 1988
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1198
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

pitteken2 schreef: Ik heb idd geen zetelverwarming genomen aangezien ik t nut ervan nie inzie omdat het interieur altijd lekker warm is en de ruiten zijn ontdooid en ontwasemd.
Dan heb je m.i. nog nooit stoelverwarming gehad
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29461
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat denk ik ook, stoelverwarming is ideaal met name bij koudere omstandigheden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7795
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02


Ik heb idd geen zetelverwarming genomen aangezien ik t nut ervan nie inzie
Tja..... indien je dit 1x hebt ervaren denk je daar beslist anders over
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
pitteken2
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 12.11.2017 - 17:58

ik heb t in het verleden al gehad en is een persoonlijke mening dat dit met een warm interieur niet nodig is. Ik kan er inkomen dat de kou kleumen onder ons dit heel aangenaam vinden. Ik heb keuzes gemaakt in mijn opties en andere luxe genomen zoals luchtvering. Die had ik nog niet gehad en ben helemaal verkocht.
XC 60 t8 R design electric silver metallic my2018
Intellisafe pro pack - Versatility pack - Sensors navigation pack + Volvo on Call - Luchtvering four c - 21’ R design velgen - Zwarte kappen buitenspiegels -Wegklapbare trekhaak

Verwacht juni 2022: xc40 my23 p8 twin ultimate - full option - kleur sage groen
_____________________________________________________________
Vroeger:

V40 2013 summum D2 powershift
V50 2009 momentum 2.0d powershift
480 turbo 1988
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”