En toch werkt een T5 AWD beter door het differentieel tussen voor en achteras, je kunt er ook substantieel meer mee dan met een twin engine
Re: Volvo on call
Geplaatst: 01.05.2018 - 22:19
door badjakker
Ik heb indertijd in de documentatie gelezen dat er bij de T5 altijd tenminste 5% van het vermogen naar de achterwielen gaat. De dealer bevestigde dit.
Re: Volvo on call
Geplaatst: 01.05.2018 - 23:26
door VOLVOC
Haha, jullie spreken over de awd functie alsof je de highlands in Schotland gaat bedwingen of meedoen aan een etappe van Dakar. Laten we even stellen dat deze auto, die letterlijk alle prijzen binnensleept momenteel, gemaakt is voor rijden met af en toe een hindernis als, gladde of minder begaanbare paden en wegen. Dat ie zijn mannetje staat in een land als Zweden met een koud noordelijk front en of het nu een T5 is of magistrale T8 (check de testen) beiden zijn in staat awd te gebruiken op een wijze die bij een SUV bedoeld is. Het is geen Landrover Defender of Mercedes G met sperdifferentieel toch?
Re: Volvo on call
Geplaatst: 02.05.2018 - 11:17
door OGA244
Jij hebt overduidelijk nog nooit uitgeprobeerd wat n Volvo AWD aankan met hill descent control, en dan toch n mening hebben ...
Re: Volvo on call
Geplaatst: 02.05.2018 - 11:46
door MichelR
Off road XC60
Re: Volvo on call
Geplaatst: 02.05.2018 - 16:59
door VOLVOC
Integendeel. Als voormalig eigenaar van een Mercedes Wagon G en andere typische terreinvoertuigen heb ik het ook met de Volvo gedaan met zowel een T8 als een D5. Ik merk dat beiden hun ‘mannetje’ staan maar ook dat beiden niet ontworpen zijn om als typische off Road het ruige terrein op te zoeken. De naam SUV staat voor Sports Utility Vehicle. Het is een beetje als al die journalisten die vinden dat de XC60 niet zo goed als een Alfa Romeo Stelvio en Porsche Macan door de bochten glijdt: daar is ie door Volvo niet voor ontwikkeld. Ik vind het heerlijk een auto te hebben die alle prijzen binnensleept en het beste van alle werelden biedt. Denk dat Volvo begrepen heeft dat consessies doen op sommige vlakken een veel meer allround auto op heeft geleverd. Geen kwestie van goed of fout, beide auto’s (T5 en T8) presteren prima en doen amper voor elkaar onder als je kijkt naar het doel wat Volvo ermee voor ogen had. Met meer dan 22.000km in een T8 en uitdagingen in diverse terreinen (ook downhill) kan ik uit ervaring zeggen dat awd écht als awd werkt.
Re: Volvo on call
Geplaatst: 09.07.2018 - 16:03
door Scharlie
Even terug naar de Topic.
Ik heb ondertussen mijn XC60 mogen afhalen en heb de ERS kunnen testen. En jawel, dit werkt zoals ik het gehoopt had
Greets,
Charly
Re: Volvo on call
Geplaatst: 13.01.2019 - 21:12
door MarvinHC
Hallo,
Ik denk aan het kopen van een XC60. Ik ben in België.
Ik dacht dat ik de stand-verwarming niet nodig heb als ik de engine remote start (ERS) kan gebruiken.
Ik heb op Duits forum gelezen dat dit in Duitsland verboden is, daarom is ERS uitgeschakeld in de App. Hoe is het in Nederland en in België?
Is het een goed idee om deze functie te gebruiken om de auto op te warmen? Kun je ook de verwarming van de voorruit en de stoelverwarming met de app inschakelen?
Bedankt voor je advies.
(het opslaan van de standverwarming zal me in staat stellen om de Napa lederen geventileerde stoelen te krijgen - iemand heeft ervaring met ze als ze het geld waard zijn?)
Re: Volvo on call
Geplaatst: 13.01.2019 - 21:58
door Tjardi
Heb zelf een T8, waar de standverwarming standaard op zit.
Tevens de nappa geventileerde stoelen.
Die indien gewenst, je kunt ze in 3 standen programmeren, heerlijk warm worden.
*
Met de standverwarming kun je diverse zaken regelen.
Je kunt je beide/of indien gewenst 1 stoel verwarmen. Je kunt je stuurverwarming aanzetten.
Je voorruit verwarming, indien aanwezig, is er niet mee te starten.
Maar door de warmte in de auto, worden je ramen wel (min of meer) sneeuwvrij.
*
Ik ervaar standverwarming als uiterst luxueus.
Je komt binnen, en alles is op de temperatuur waar je auto normaal op staat. Bij mij is dat 20 graden.
Wel is 't een voorwaarde dat je auto "buiten staat".
Omdat de benzinekachel aanslaat bij 't starten, is dat in een gesloten garage verboden. (Koolmonoxide)
Succes met je keuze
Re: Volvo on call
Geplaatst: 13.01.2019 - 23:09
door Schorpioen
Tjardi schreef:
Je kunt je beide/of indien gewenst 1 stoel verwarmen. Je kunt je stuurverwarming aanzetten.
Als de standkachel het interieur opwarmt, wat is dan de toegevoegde waarde van een stoel-, en stuurverwarming?
Re: Volvo on call
Geplaatst: 13.01.2019 - 23:48
door Tjardi
Omdat die opwarming in relatief korte tijd gebeurt, zouden stoel(en) en stuur, nog niet op temperatuur kunnen zijn.
En derhalve nog koud aanvoelen.
Net als je in je huis, de kacheltemperatuur opstookt, voelen ook vaak de stoelen en muren, nog niet direct warm aan.
Dat merk je zeker, als 't temperatuur verschil erg groot is.
Een auto koelt erg snel af. Om die reden gebruik ik 't intussen gecombineerd.
Zwart wit geredeneerd, heb je gelijk. Maar centenmatig, gaat het nauwelijks ergens over.
*
Het spreekwoord zegt: Baat het niet, het schaadt ook niet.
Als je ziet wat het aan stroom kost, is 't zo weer aangevuld.
Heb je een T8, komt de stoelverwarming en 't stuur uit de "hybride accu", die aan 't stroomnet hangt.
Bij een normale benzine of diesel, komt de stroom uit de startaccu.
In no time weer opgeladen.
*
Ik heb het deze winter nog maar 1x gebruikt, toen ik 's morgens om 06.00 uur met mijn vrouw naar 't ziekenhuis moest.
En toen was 't nog zeker 6 graden beneden 0.
Had met name nog nooit stuurverwarming gehad. Dat was toen toch wel erg lekker.
En zo 'n heerlijk warme rug, direct als je gaat zitten, is ook niet te versmaden.
Dat heb je beslist niet, als je de stoelverwarming uit laat.
Dus aan jou de keus.
Re: Volvo on call
Geplaatst: 14.01.2019 - 06:09
door MarvinHC
Bedankt voor je reactie. Ik zal een keuze moeten maken: Stand-verwarming of Napa-geventileerde stoelen (beide passen niet in mijn leasingbudget). Welke zou volgens jou belangrijker zijn?
Re: Volvo on call
Geplaatst: 14.01.2019 - 08:31
door Paul
Stoel en stuur verwarming die mee doet is wel heel fijn hoor!
Overigens doet mijn V70 alleen het interieur met de standkachel en mijn D6 als hij aan de stekker zit ook stoelverwarming en achterruitverwarming.
Re: Volvo on call
Geplaatst: 14.01.2019 - 09:35
door Jelmer de Jong
MarvinHC schreef:
Bedankt voor je reactie. Ik zal een keuze moeten maken: Stand-verwarming of Napa-geventileerde stoelen (beide passen niet in mijn leasingbudget). Welke zou volgens jou belangrijker zijn?
Stoelverwarming op afstand is alleen iets voor auto's met een stekker. Ik zou de standkachel kiezen, die kan ook ruiten ontdooien in de winter.
Ik denk aan het kopen van een XC60. Ik ben in België.
Ik dacht dat ik de stand-verwarming niet nodig heb als ik de engine remote start (ERS) kan gebruiken.
Ik heb op Duits forum gelezen dat dit in Duitsland verboden is, daarom is ERS uitgeschakeld in de App. Hoe is het in Nederland en in België?
Is het een goed idee om deze functie te gebruiken om de auto op te warmen? Kun je ook de verwarming van de voorruit en de stoelverwarming met de app inschakelen?
Bedankt voor je advies.
(het opslaan van de standverwarming zal me in staat stellen om de Napa lederen geventileerde stoelen te krijgen - iemand heeft ervaring met ze als ze het geld waard zijn?)
Volgens mij is t interessanter om standverwarming aan te schaffen. Verbruik is minder en je motor zal minder slijten doordat ie niet altijd koud staat de draaien op ralenti. Standverwarmig maakt ook geen lawaai en is op timer instelbaar. Ik heb idd geen zetelverwarming genomen aangezien ik t nut ervan nie inzie omdat het interieur altijd lekker warm is en de ruiten zijn ontdooid en ontwasemd. Volgens mij draait voorruit en achterruit ontdooiing mee bij de standverwarming in de t8.
Re: Volvo on call
Geplaatst: 15.01.2019 - 14:20
door Risrael
pitteken2 schreef:
Ik heb idd geen zetelverwarming genomen aangezien ik t nut ervan nie inzie omdat het interieur altijd lekker warm is en de ruiten zijn ontdooid en ontwasemd.
Dan heb je m.i. nog nooit stoelverwarming gehad
Re: Volvo on call
Geplaatst: 15.01.2019 - 14:25
door lint
Dat denk ik ook, stoelverwarming is ideaal met name bij koudere omstandigheden.
Re: Volvo on call
Geplaatst: 15.01.2019 - 14:32
door teebee
Ik heb idd geen zetelverwarming genomen aangezien ik t nut ervan nie inzie
Tja..... indien je dit 1x hebt ervaren denk je daar beslist anders over
Re: Volvo on call
Geplaatst: 15.01.2019 - 16:15
door pitteken2
ik heb t in het verleden al gehad en is een persoonlijke mening dat dit met een warm interieur niet nodig is. Ik kan er inkomen dat de kou kleumen onder ons dit heel aangenaam vinden. Ik heb keuzes gemaakt in mijn opties en andere luxe genomen zoals luchtvering. Die had ik nog niet gehad en ben helemaal verkocht.