Pagina 2 van 2
Re: Veerpootbrug standaard
Geplaatst: 18.08.2018 - 21:06
door Philken
BendW schreef:
Een veerboot brug dient om een auto stijver te maken(minder torsie door de carrosserie) voor het snellere bochten werk.rally wagens bvb hebben ze voor maar ook achter zitten....
ik dacht dat deze diende om aan de overkant te raken?
Re: Veerpootbrug standaard
Geplaatst: 18.08.2018 - 21:08
door isard
An sich heb je een punt, ik heb ook zelden zo'n dunne veerpootbrug gezien.
Daarentegen is ook niet bekend hoeveel stijfheid hij toevoegt. Best mogelijk dat dikker niet nodig is bij een V60.
Re: Veerpootbrug standaard
Geplaatst: 18.08.2018 - 21:12
door OGA244
De R sticker zit er strak op, meer dicht ik het ding niet toe
Re: Veerpootbrug standaard
Geplaatst: 18.08.2018 - 21:22
door isard
Constructie technisch heeft hij wel de ideale vorm, namelijk een rechte buis. Meestal zijn de aftermarket bruggen in de vorm van de parafaanbak gebogen waardoor ze al veel dikker zullen moeten zijn om dezelfde buigweerstand te verkrijgen.
Hij ziet er ook uit alsof hij van staal is, dus ik vermoed echt dat het niets toevoegd om het ding dikker te maken.
De vergelijking met een rally auto slaat sowieso de plank mis. Die is overal spelingsloos gemaakt. Dan doe je het of goed of helemaal niet. Bij een straatauto die overal in de rubbers hangt is het een beetje een wassen neus een veerpootbrug toe te voegen.

Re: Veerpootbrug standaard
Geplaatst: 18.08.2018 - 21:35
door OGA244
N cm of 20 achter de veerpoten zit het schutbord, n tamelijk rigide dwarsverbinding, die veerpoten staan niet los ofzo die zitten vast aan n stijf schutbord over vrijwel hun gehele lengte..
Re: Veerpootbrug standaard
Geplaatst: 19.08.2018 - 11:11
door BendW
OGA244 schreef:
Ja, en die hebben ook n doorsnee van +/- 1cm?
1cm....Dan heeft het idd geen enkel nut...
Re: Veerpootbrug standaard
Geplaatst: 19.08.2018 - 11:13
door BendW
Philken schreef:
BendW schreef:
Een veerboot brug dient om een auto stijver te maken(minder torsie door de carrosserie) voor het snellere bochten werk.rally wagens bvb hebben ze voor maar ook achter zitten....
ik dacht dat deze diende om aan de overkant te raken?
In dit geval wel...goed gezien.

Re: Veerpootbrug standaard
Geplaatst: 19.08.2018 - 11:59
door isard
BendW schreef:
OGA244 schreef:
Ja, en die hebben ook n doorsnee van +/- 1cm?
1cm....Dan heeft het idd geen enkel nut...
Enig idee welke diameter de stuurstangen hebben?
Re: Veerpootbrug standaard
Geplaatst: 19.08.2018 - 18:03
door BendW
isard schreef:
BendW schreef:
OGA244 schreef:
Ja, en die hebben ook n doorsnee van +/- 1cm?
1cm....Dan heeft het idd geen enkel nut...
Enig idee welke diameter de stuurstangen hebben?
Ja,maar wat heeft dat hier mee te maken?..
Re: Veerpootbrug standaard
Geplaatst: 19.08.2018 - 18:29
door OGA244
Het dingetje is mijns inziens meer n sier item dan iets functioneels
Re: Veerpootbrug standaard
Geplaatst: 19.08.2018 - 18:41
door isard
BendW schreef:
isard schreef:
BendW schreef:
1cm....Dan heeft het idd geen enkel nut...
Enig idee welke diameter de stuurstangen hebben?
Ja,maar wat heeft dat hier mee te maken?..
Die hebben ook nut toch? Voor alles is een afmeting die afdoende is. Zolang je geen torsietest zonder en met de brug doet blijft het een inschatting. Laten we wel wezen, optisch is het ook een belachelijk dun ding. Als het puur sier was had ik verwacht een dikkere te zien.
Re: Veerpootbrug standaard
Geplaatst: 19.08.2018 - 18:44
door OGA244
Het was voor alleen de R design sticker afdoende...
Re: Veerpootbrug standaard
Geplaatst: 19.08.2018 - 22:22
door Philken
moet eerlijk zeggen dat ik toch een verschil voelde met en zonder
ik had eind juni mijn veerpootbrug gedemonteerd(firmaslet moest binnen & had deze er zelf bijgekocht), donderdag(ietsje later dan voorzien, was voor begin juli gepland) mocht ik mijn 'nieuwe' v60 afhalen en deze heeft 't standaard wegens R design en dan voel je het verschil goed(vorige auto stond zelfs lager wegens verlaagd met Eibach, huidige auto gewoon R design verlaging)
Re: Veerpootbrug standaard
Geplaatst: 25.08.2018 - 15:20
door Thijs
Hij wordt niet belast in "buig richting" maar kops. En deze stang is daar echt wel afdoende voor. Als goed aan de veerpoten gemonteerd zal hij echt wel wat beweging van de veerpoten tov elkaar tegen gaan en als je met veel gevoel hard door bochten gaat zal het zeker merkbaar zijn. Het is echt ondanks niet dik een hele stijve stang.
Re: Veerpootbrug standaard
Geplaatst: 25.08.2018 - 16:19
door RoaldH
Ik voel ook het verschil met en zonder.
Re: Veerpootbrug standaard
Geplaatst: 15.03.2019 - 23:49
door PHEV60PHEV
Ik heb hem ook nog besteld begin dit jaar en zeker op snelle bochten op de snelweg heb ik het gevoel dat de auto veel beter op de weg ligt.
Het kan natuurlijk ook placebo effect zijn, maar dan nog het voelt goed.
Helaas is de prijs verhoogt. Volvo verkoopt de stang niet meer los...
Re: Veerpootbrug standaard
Geplaatst: 16.03.2019 - 10:17
door vankol
Bij de V40 zit ook standaard zo'n stang met een extra slot voor de motorkap, zal deze stang het zelfde effect geven als een veerpootbrug?
Hij zit wel vast op de plek van de schokbrekers.
Re: Veerpootbrug standaard
Geplaatst: 16.03.2019 - 10:22
door vankol
vankol schreef:
Bij de V40 zit ook standaard zo'n stang met een extra slot voor de motorkap, zal deze stang het zelfde effect geven als een veerpootbrug?
Hij zit wel vast op de plek van de schokbrekers.