Pagina 2 van 6

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 25.04.2018 - 14:10
door Silver_R
@t5power, de V60 is een T6 idd. Ik kwam uit een V70R van 2005, deze was een stuk groter in de zin van bagage ruimte. Binnen in de auto redelijk vergelijkbaar met de V60. De V70 vanaf 2008 is echt een stuk groter. Maar dan vind ik de XC90 de mooiere auto, ook door de V8 natuurlijk. Er is ook ooit een Zweed geweest die een V8 in een V70 heeft gebouwd. Ook een erg leuks speeltje.
Maar als mijn zoon de lengte van zijn vader gaat krijgen,dan is een beetje extra ruimte geen overbodige luxe, vandaar mijn interesse in een XC90.

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 26.04.2018 - 10:02
door corhog
lees deze link eens door voor je gaat aanschaffen,
https://blog.fcpeuro.com/the-dark-side- ... cellent-v8
dus niet een allereerste generatie kopen als je van motorblokpoetsen houd

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 26.04.2018 - 11:07
door Bart
XC90 is inderdaad een heelijke ruime gezinsbak, en de "oude" vinden wij thuis mooier dan het huidige type. Als ik je topic zo lees ben je er eigenlijk wel over uit, heb je al een zoekopdracht bij Hennes neergelegd? Zijn denk ik ook wel geinteresseerd in je V60..

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 26.04.2018 - 11:58
door Silver_R
corhog schreef: lees deze link eens door voor je gaat aanschaffen,
https://blog.fcpeuro.com/the-dark-side- ... cellent-v8
dus niet een allereerste generatie kopen als je van motorblokpoetsen houd
Thanx. Zal ik doen.
Bart schreef: XC90 is inderdaad een heelijke ruime gezinsbak, en de "oude" vinden wij thuis mooier dan het huidige type. Als ik je topic zo lees ben je er eigenlijk wel over uit, heb je al een zoekopdracht bij Hennes neergelegd? Zijn denk ik ook wel geinteresseerd in je V60..
Grappig dat je dat zegt, ik vind het vorige model ook mooier.
Beslissing heb ik echter nog niet genomen. De twijfel heerst enorm. En met Hennes heb ik ook al contact gehad. Of ik hem een plezier wilde doen vroeg Joost.
Of ik mijn V60 bij hem wilde inruilen. 8-)
Mijn auto komt ook bij hen vandaan.

Deze foto stuurde Koen mij gisteren, ivm een mooie set wielen. Wat een plaatje hè?

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 26.04.2018 - 13:16
door diesel01
Je hebt natuurlijk iets heel aparts.
Maar je krijgt er ook iets aparts voor terug.
Ik zie op afstand altijd dat de V8 er anders uit ziet dan de gewone 2.5T en D5, mooi ding.

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 26.04.2018 - 17:17
door t5power
Silver_R schreef: @t5power, de V60 is een T6 idd. Ik kwam uit een V70R van 2005, deze was een stuk groter in de zin van bagage ruimte. Binnen in de auto redelijk vergelijkbaar met de V60. De V70 vanaf 2008 is echt een stuk groter. Maar dan vind ik de XC90 de mooiere auto, ook door de V8 natuurlijk. Er is ook ooit een Zweed geweest die een V8 in een V70 heeft gebouwd. Ook een erg leuks speeltje.
Maar als mijn zoon de lengte van zijn vader gaat krijgen,dan is een beetje extra ruimte geen overbodige luxe, vandaar mijn interesse in een XC90.
Ik heb net vandaag Rijbewijs BE gehaald ivm trekken van caravan. Misschien nog een dingetje om rekening mee te houden :-)

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 26.04.2018 - 20:02
door diesel01
t5power schreef:
Silver_R schreef: @t5power, de V60 is een T6 idd. Ik kwam uit een V70R van 2005, deze was een stuk groter in de zin van bagage ruimte. Binnen in de auto redelijk vergelijkbaar met de V60. De V70 vanaf 2008 is echt een stuk groter. Maar dan vind ik de XC90 de mooiere auto, ook door de V8 natuurlijk. Er is ook ooit een Zweed geweest die een V8 in een V70 heeft gebouwd. Ook een erg leuks speeltje.
Maar als mijn zoon de lengte van zijn vader gaat krijgen,dan is een beetje extra ruimte geen overbodige luxe, vandaar mijn interesse in een XC90.
Ik heb net vandaag Rijbewijs BE gehaald ivm trekken van caravan. Misschien nog een dingetje om rekening mee te houden :-)
Idd, +3500kg.

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 26.04.2018 - 20:05
door Silver_R
We hebben geen caravan en komt er ook niet. Dus dat scheelt.

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 26.04.2018 - 20:11
door diesel01
Trouwens...
Ik ben van een XC60 naar de V70 gegaan en was erg onder de indruk van de stopkracht van de V70 na 4 jaar XC60.
Dat heeft natuurlijk alles met het gewicht te maken maar nadat ik weer een proefrit maakte in een XC60 merkte ik toch dat het erg prettig rijden/remmen is met 250kg minder.
De reden dat ik de XC60/70 heb gelaten voor wat het was en lekker ben gaan genieten met de V70.

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 26.04.2018 - 20:17
door Silver_R
Dat geloof ik graag. Maar dit zou ook geen auto zijn voor het leven zijn. Als de kids op 'eigen benen' gaan staan komt er echt wel een sportievere Volvo. Hoewel de V8 ook geen stumper is. ^_^

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 26.04.2018 - 21:15
door M@rcel
corhog schreef: lees deze link eens door voor je gaat aanschaffen,
https://blog.fcpeuro.com/the-dark-side- ... cellent-v8
dus niet een allereerste generatie kopen als je van motorblokpoetsen houd
Zorgen dat je een auto uitzoekt van modeljaar 2006 of jonger voorkomt dat je dit probleem krijgt. Mijn V8 heeft er inmiddels ruim 320.000km op staan. Met de motor zelf nog niks gehad en hij loopt als een zonnetje.

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 26.04.2018 - 21:22
door Silver_R
Als dit doorgaat, zoek ik een V8 R-Design van 2008 of jonger.

Wat ik nu een paar keer hoor is dat de motor beyrouwbaar is. Bak neem ook, neem ik even aan voor het gemak. Maar welk type Haldex weet ik nog niet. Als ik op de Wiki pagina kijk, is het type 3 of 4.
Wie heeft meer technische info?

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 26.04.2018 - 21:25
door M@rcel
Ik dacht dat de V8'en allemaal Haldex 3 waren achter een 6-traps automaat. Niks met mijn automaat aan de hand.

(ben wel vergeten om de lekkende klepdeksels te noemen hierboven, de pakkingen zijn door Dennis/Kuba in Elst vervangen)

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 26.04.2018 - 21:27
door Silver_R
M@rcel schreef: Ik dacht dat de V8'en allemaal Haldex 3 waren achter een 6-traps automaat. Niks met mijn automaat aan de hand.

(ben wel vergeten om de lekkende klepdeksels te noemen hierboven, de pakkingen zijn door Dennis/Kuba in Elst vervangen)
Als dat alles is. Top.
Je gebruikt hem wel regelmatig waar de V8 voor bedoeld is?

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 26.04.2018 - 21:30
door M@rcel
Er is wel meer vervangen, maar dat heeft niet met de kale V8 te maken. Denk aan pomp van de stuurbekrachtiging, dynamo, haakse overbrenging en startmotor. Maar met deze spullen verwaxcht ik de 500.000km te halen, dus ach.

Ik rij plm 30.000km per jaar

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 26.04.2018 - 21:31
door Marc Apeldoorn

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 26.04.2018 - 21:54
door Silver_R
M@rcel schreef: Er is wel meer vervangen, maar dat heeft niet met de kale V8 te maken. Denk aan pomp van de stuurbekrachtiging, dynamo, haakse overbrenging en startmotor. Maar met deze spullen verwaxcht ik de 500.000km te halen, dus ach.

Ik rij plm 30.000km per jaar
Gewoon regulier onderhoud dus door dagelijks gebruik. Is niet meer dan normaal dat er wel eens wat kapot gaat.

Marc Apeldoorn schreef: Zoiets Sjoerd?
https://www.autoscout24.nl/aanbod/volvo ... ?cldtidx=2
Deze staat 10 min bij mij vandaan. Dus ben ik vd week al gaan kijken. Gave bak. Top kleur. super lage km stand. Hier en daar flinke gebruiksschade en voorkant en rechter deur over gespoten, echt slecht gedaan. Heb TvK gesproken. Zij hebben deze destijds geleverd. Er is in 2016 voor €1600 ex schade geweest, echter alleen cosmetisch. (Zeggen ze) Verder geen bijzonderheden. Waar de de auto nu staat, heb ik geen goed gevoel bij. De verkoper, mwah, rare snuiter. Ik mocht geen Volvo aankoop keuring doen. Toen ineens wel, nadat hij merkte dat dat voor mij een deal breker was. Zit nog marge in de prijs zonder inruil, dus dit zou een optie kunnen zijn. Dan neem ik de aandachtspunten/cosmetisch voor lief.
Ik wil toch eerst afwachten wat Hennes binnenkrijgt. Daar heb je ook niet de beste aftersales maar ze hebben wel altijd dikke en gave auto’s.

De rode V8 ismdestijds ook nog in een test gebruikt. Leuk om te lezen.
http://www.gebruiktevolvotest.nl/nw-221 ... tml?page=6

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 26.04.2018 - 22:07
door M@rcel
Ik kan alleen maar lovend zijn over de after-sales die Hennes verleend heeft bij mijn huidige auto.

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 26.04.2018 - 22:10
door Silver_R
M@rcel schreef: Ik kan alleen maar lovend zijn over de after-sales die Hennes verleend heeft bij mijn huidige auto.
Gelukkig maar. Mijn ervaring was daarentegen niet zo best. Maar zou er wel weer naar toe gaan mochten ze een knappe auto hebben staan voor mij. Misschien valt het dus wel mee? :-/

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?

Geplaatst: 26.04.2018 - 22:40
door M@rcel
Het is wel belangrijk om je te realiseren dat de motorruimte behoorlijk volgebouwd is. Daardoor kosten veel ingrepen meer uren dan bij een motor die meer toegankelijk is.