Volvo V60 - D4 besteld

NielsPHEV
7th Gear member

met fourc in dynamic vond ik de V60 best dynamisch het wordt nooit een m3 maar ik vond de auto zeker voor een volvo mooi communicatief zonder oncomfortabel te worden
Risrael
5th Gear member

v60new schreef: Ohja de sleutels die ik zie online hebben allemaal een chromen zijkant, ik heb zwart plastic. Bijzonder goedkoop voelt dit aan.
Serieus? Dat vind ik wel armoe. Heb ook een T5 Momentum besteld. Als de sleutels idd geen chromen rand hebben vind ik dat bizar slecht. (Al heb ik wel keyless entry en start dus veel gebruiken doe ik ze niet). Kun je eens fotos van de auto en sleutels posten?
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
v60new
1st Gear member

Afbeelding

Hierbij foto van de sleutel.Dit is dus inc leer accesoire. Heb ook de originele cover en die ik volledig plastic. Wel blij met de cover, maar wel beetje jammer dat zijkanten plastic zijn.

Auto niet bij de hand nu ;)
Laatst gewijzigd door v60new op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Risrael
5th Gear member

Inderdaad wat een armoe. Als volvo pretendeert premium te zijn dan zullen ze niet dit soort fratsen moeten uithalen. Overigens zijn er gewoon leren hoesjes te koop voor de sleutels. Zeer sjiek.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Ab S
5th Gear member

v60new schreef: Wegligging is erg prettig. Erg in balans, maar wel lastig om echt heel scherp in te sturen mocht je dat willen. Natuurlijk geen sportieve auto maar erg comfortabel, ook door de bochtjes. Rijgeluid is beperkt, vooral banden en wind. Moet zeggen dat de auto van buitenaf wel erg veel geluid maakt. Maar daar heb je zelf geen last van dus ;) Standaard onderstel. Als cruiseauto kun je niet beter hebben denk ik.
Mooi te horen, zeker "Als cruiseauto kun je niet beter hebben denk ik"! Over wat je noemt "maar wel lastig om echt heel scherp in te sturen", is wel jammer natuurlijk als je dat ervaart. Wellicht zal het FourC chassis dat verbeteren zoals ook NielsPHEV opmerkte (en inderdaad, mocht je dat willen). Welke maat velgen/banden en merk banden heb je overigens?

PS: maanden geleden proefritje met de S90 gemaakt en die vond ik echt veel te slap bij bocht in sturen, leek aan de voorkant ook flink over te hellen.

Aan NielsPHEV: heb je FourC op je huidige V60 of heb je ook ervaren hoe FourC werkt op de nieuwe V60?
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
NielsPHEV
7th Gear member

Mijn huidige auto is een XC90T8 met luchtvering de fourc maakt de V60 in dynamic net wat communicatiever. De nwe V60 is in de basis echt al veel dynamischer dan de V90.
v60new
1st Gear member

Ab S schreef:
v60new schreef: Wegligging is erg prettig. Erg in balans, maar wel lastig om echt heel scherp in te sturen mocht je dat willen. Natuurlijk geen sportieve auto maar erg comfortabel, ook door de bochtjes. Rijgeluid is beperkt, vooral banden en wind. Moet zeggen dat de auto van buitenaf wel erg veel geluid maakt. Maar daar heb je zelf geen last van dus ;) Standaard onderstel. Als cruiseauto kun je niet beter hebben denk ik.
Mooi te horen, zeker "Als cruiseauto kun je niet beter hebben denk ik"! Over wat je noemt "maar wel lastig om echt heel scherp in te sturen", is wel jammer natuurlijk als je dat ervaart. Wellicht zal het FourC chassis dat verbeteren zoals ook NielsPHEV opmerkte (en inderdaad, mocht je dat willen). Welke maat velgen/banden en merk banden heb je overigens?

PS: maanden geleden proefritje met de S90 gemaakt en die vond ik echt veel te slap bij bocht in sturen, leek aan de voorkant ook flink over te hellen.

Aan NielsPHEV: heb je FourC op je huidige V60 of heb je ook ervaren hoe FourC werkt op de nieuwe V60?
Ik heb de velgen van momentum die 150euro extra waren. Koopje en vind het de mooiste velgen in het spectrum. Denk 17inch. Bandenmerk geen idee waar ze standaard op komen.

Qua insturen, het is niet dramatisch maar het neigt meer naar onderstuur dan mega scherp insturen. Maar als je dat wil kies je per definitie geen volvo lijkt me. Het is meer comfortabel sturen dan dat je beetje de grens kan opzoeken. En dat is prima. Stuurinstellingen scheelt een beetje.

Lighting pack 2 is erg rustgevend, subtiel en leuk snachts trouwens.

Nogmaals had ik liever iets minder beenruimte achter (bizar veel) in ruil voor een iets diepere koffer, en wat kleine verbeterpuntjes (sleutel, koeling dashboardkastje, onthouden rij modus bij nieuwe start, parkeersensor voor). Motor, versnellingsbak, uiterlijk en comfort zijn echt top. Het is een klein stapje naar echt premium en daarom zo jammer dat een aantal kleine dingetjes net niet top zijn.

Volvo on call app werkt overigens ook geweldig. Lekker voorkoelen met dit weer.
v60new
1st Gear member

Nog meer goed nieuws, de airco werkt werkelijk uitstekend!
Risrael
5th Gear member

Zie nu pas dat de D4 momentum 17 inch velgen heeft maar de T5 momentum 18 inch velgen heeft. Waarom?
Ab S
5th Gear member

Risrael schreef: Zie nu pas dat de D4 momentum 17 inch velgen heeft maar de T5 momentum 18 inch velgen heeft. Waarom?
Waarschijnlijk alleen voor het 'mooi' samen met het aantrekkelijk maken van de prijsstelling van de T5. Ik kan geen andere reden bedenken; koppel van D4 en T5 is vergelijkbaar, dus doorslippen van voorwielen (aannemende dat er bredere band om de 18" gaat) kan geen reden zijn; remvermogen ook niet, gewicht is vergelijkbaar en topsnelheid ook.
Persoonlijk denk ik dat 17" zat is, heb je ook nog wat extra comfort als je op een echte hobbelweg rijdt en velgen raken ook minder snel beschadigd bij stoeprand. Maar dat is dus persoonlijk.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
NielsPHEV
7th Gear member

Ik vond de V60 op 20" zonder fourc net iets te hobbelig op korte oneffenheden en zou ook voor 17 of 18" gaan
Ab S
5th Gear member

NielsPHEV schreef: Ik vond de V60 op 20" zonder fourc net iets te hobbelig op korte oneffenheden en zou ook voor 17 of 18" gaan
..heb je het over het nieuwe model of oude model V60?
PS: 20" lijkt mij ook ver over de top.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
NielsPHEV
7th Gear member

Nieuw model uiteraard gisteren 500 km met een T6 inscription op 20" gereden (door Belgie), vandaar de ervaring blijft overigens echt een TOP auto op dit moment een van de prettigst rijdende Volvo's die er te koop zijn naar mijn mening maar ik zou wel kiezen voor een minder platte band en fourc
v60new
1st Gear member

Nog wat nieuwe bevindingen. Infosysteem werkt echt erg goed. Ik vind de stoelen tegenvallen. Er is geen mogelijkheid de bovenkant ook een beetje te kantelen en het zittingsvlak is veel te kort. Dashboardkastje is enorm klein. Daar past gewoon niks in. Dat moet toch anders kunnen?

Kleine puntjes, blijft een topauto maar met een aantal kleine gemiste kansen.
NielsPHEV
7th Gear member

Stoelen niet fijn, weet je zeker dat het een V60 is.... Alle auto's die ik heb gereden van de nieuwe generatie hadden zitting verlenging en een prima kantelbare zitting nu is die verlenging niet standaard maar dat kantelen vgls mij wel of bedoel je wat anders
IkeV70
5th Gear member

v60new schreef: ... Ik vind de stoelen tegenvallen. Er is geen mogelijkheid de bovenkant ook een beetje te kantelen en het zittingsvlak is veel te kort. ...

"Verstelbare zittingverlenging voor" bijbestellen (kost €120)
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
v60new
1st Gear member

NielsPHEV schreef: Stoelen niet fijn, weet je zeker dat het een V60 is.... Alle auto's die ik heb gereden van de nieuwe generatie hadden zitting verlenging en een prima kantelbare zitting nu is die verlenging niet standaard maar dat kantelen vgls mij wel of bedoel je wat anders
Correct zitting kan ik kantelen maar bedoel maar met bovendeel van de rug. Ik zie dat er veel dingen zijn die op de peugeots en kia's zitten die hier toch net missen. Net als gekoeld dashboardkastje en dat soort dingetjes.
Ab S
5th Gear member

IkeV70 schreef:
v60new schreef: ... Ik vind de stoelen tegenvallen. Er is geen mogelijkheid de bovenkant ook een beetje te kantelen en het zittingsvlak is veel te kort. ...

"Verstelbare zittingverlenging voor" bijbestellen (kost €120)
Inderdaad, toen ik bij de preview in april vond ik de zittingverlengers bijzonder prettig; maar het moet m.i. zeker lukken om ook zonder die zittingverlengers een goede zit te vinden, tenzij je erg lange benen hebt. Ik zou gewoon allerlei instellingen proberen, totdat je optimale instelling hebt gevonden..
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
BlackcurrantV70
7th Gear member

v60new schreef:
NielsPHEV schreef: Stoelen niet fijn, weet je zeker dat het een V60 is.... Alle auto's die ik heb gereden van de nieuwe generatie hadden zitting verlenging en een prima kantelbare zitting nu is die verlenging niet standaard maar dat kantelen vgls mij wel of bedoel je wat anders
Correct zitting kan ik kantelen maar bedoel maar met bovendeel van de rug. Ik zie dat er veel dingen zijn die op de peugeots en kia's zitten die hier toch net missen. Net als gekoeld dashboardkastje en dat soort dingetjes.
Volvo heeft dan weer meer safety dingetjes.....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
jds
4th Gear member

Dit geeft exact weer wat ik ook ondervonden heb. Proefgereden met een V60 D4 8-traps Geartronic momentum 19 inch velgen.
De spraaksturing (Siri) werkt goed(navigatie, audio, airco). Wat ik goed vond, is dat de flitspalen weergegeven worden, wat geen luxe is, daar de snelheid van de wagen onderschat wordt. Al bij al geen zeer dynamische wagen, maar een dynamische cruiser. De wagen rijdt zeer ontspannen.
Het driftwood is zeer mooi, maar de pianolak en voornamelijk de ventilatieroosters komen kitcherig over. De basis geluidsinstallatie is inderdaad basic, de Harman Kardon upgrade is geen slechte geluidsinstallatie.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”