Re: Polestar gaat zich weer bezighouden met hete Volvo’s
Geplaatst: 14.06.2018 - 18:41
Of je wilt dat het sneller aanvoelt vanwege een investering ...
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Precies. Het werkelijke verschil is minimaal.Msuidgeest schreef: Of je wilt dat het sneller aanvoelt vanwege een investering ...
Precies, maar ik ben blij dat hij er bij mij inzit, hoewel ik met de D6 geen referentie kader zonder heb, dus als er iemand eens een test met me wil doenCarfreak schreef: Eeuwige discussie......
Heb je er mee gereden dan?IkeV70 schreef:Precies. Het werkelijke verschil is minimaal.Msuidgeest schreef: Of je wilt dat het sneller aanvoelt vanwege een investering ...
Ja, precies!RZA schreef: @RoaldH: ik zit helemaal op dezelfde lijn![]()
Wat een gave bakken gaan dit worden.
Ik heb mijn X5 laten re-mappen. Hij zou 25 pk meer hebben ... Ten opzichte van 286 niet veel en ik merk er maar weinig van. Maar de motor trekt wel makkelijker door naar 6000 toeren maar dat zijn getallen die je bijna niet rijdt. Zeker niet met 440 Nm koppel, dan kan alles bijna stationair.Gouwe schreef:Heb je er mee gereden dan?IkeV70 schreef:Precies. Het werkelijke verschil is minimaal.Msuidgeest schreef: Of je wilt dat het sneller aanvoelt vanwege een investering ...![]()
Ik herken jouw ervaringen.Gouwe schreef:Precies, maar ik ben blij dat hij er bij mij inzit, hoewel ik met de D6 geen referentie kader zonder heb, dus als er iemand eens een test met me wil doenCarfreak schreef: Eeuwige discussie.......
Met de XC90 ruime een jaar geleden eens een straat test gedaan. We kwamen elkaar toevallig tegen en kende de man niet. Zelfde auto, zelfde motor en zelfs dezelfde kleur. Bij het stoplicht had hij de binnenbocht en ik de buitenbocht. Bij 180 km/uur over de Larserweg (N302) ben ik er maar mee gestopt maar ik lag toen wel ruim een 10 a 20 wagenlengtes voor. We blijven soms net jongetjes he.
Verder vielen mij met de chip op dat de automaat inderdaad alerter was, een meer lineaire versnelling en een lager brandstof verbruik.
Je hebt toch een atmosferische V8 in de X5? Ik heb zelfs de 107 laten chippen. Niet vanwege de stijging in het vermogen (ongeveer 8pk) maar meer omdat de 1.0 tussen 1000 en 2000 toeren minder geknepen is en bijna 30% meer koppel krijgt en voor een gerobotiseerde handbak beter schakelt. Op zich is het alleen bij turbomotoren interessant om te tunen door de stijging in koppel en vermogen (>25%).Msuidgeest schreef: Ik heb mijn X5 laten re-mappen. Hij zou 25 pk meer hebben ... Ten opzichte van 286 niet veel en ik merk er maar weinig van. Maar de motor trekt wel makkelijker door naar 6000 toeren maar dat zijn getallen die je bijna niet rijdt. Zeker niet met 440 Nm koppel, dan kan alles bijna stationair.
Gouwe schreef:Heb je er mee gereden dan?IkeV70 schreef:Precies. Het werkelijke verschil is minimaal.Msuidgeest schreef: Of je wilt dat het sneller aanvoelt vanwege een investering ...![]()
Mark, bemoei je er niet mee.Msuidgeest schreef:Ik heb mijn X5 laten re-mappen. Hij zou 25 pk meer hebben ... Ten opzichte van 286 niet veel en ik merk er maar weinig van. Maar de motor trekt wel makkelijker door naar 6000 toeren maar dat zijn getallen die je bijna niet rijdt. Zeker niet met 440 Nm koppel, dan kan alles bijna stationair.Gouwe schreef:Heb je er mee gereden dan?IkeV70 schreef: Precies. Het werkelijke verschil is minimaal.![]()
Voor een V90 automaat in de momentum-uitvoering:JeroenSpock schreef: 800 euro voor 15 pk extra en betere versnellingsbak software klinkt voor mij ook als geldklopperij.