Re: Bi-Xenon --> LED
Geplaatst: 21.06.2018 - 14:41
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Geeft mooi weer wat voor rommel er op de markt is.
Ik zie daar en in de aanvullende permanente eisen niks over staan waarom het verboden zou zijn.Rinootje schreef:Artikel 5.2.51 en dan lid B.MartijnAbel schreef: Een wok? Waarom? Van halogeen naar xenon mag gewoon
Ik kan dat soort Sjonnies ook niet echt waarderen als ik ze tegen kom. Ze krijgen van mij vaak mijn groot (LED) licht voor hun kiezen. Kunnen ze ook eens meemaken, wat ik te zien krijg als ik hen tegen kom.
Onzin. Het past allemaal prima. En de APK is niet meer dan Lichtkleur, lichtbeeldLongone schreef: Inruilen voor een V40 MY2017 is eigenlijk je enige optie.
Qua fitting, koeling, converterkastjes, kabels, waterdicht krijgen, foutmeldingen op dashboard etc. heb je al een behoorlijke uitdaging en de vraag is of je ermee door de APK gaat komen.
In 2004 al goedgekeurde projectoren voor led verlichting?JTC30 schreef:Dat de auto er geen typegoedkeuring mee heeft gekregen, oké. Maar het setje kan er prima typegoedkeuring mee hebben. Sterker de lenzen van de S40/V50 zijn ervoor goedgekeurd. Staat er gewoon in.
Bedankt voor je aanbod maar niet geïnteresseerd.tbrugman schreef:Ik heb hier nog een setje Hilox liggen, zat in mijn V50 en heb ik weer verwijderd voordat ik hem inruilde.Suunto schreef: Ik zat te denken aan een Hilox LED setje die 50.000 branduren mee zou gaan (dus 9x langer dan Xenon volgens Hilox).
Per saldo scheelt dat de helft en je hoeft in theorie nooit meer je koplampen te vervangen.
Mag je proberen. En als het past/bevalt voor een klein bedrag overnemen.
Theoretisch €199 (aanschafprijs LED kit Hilox XTR Evolution https://hilox.eu/h7-led-dimlicht-xtr-bl ... -evolution ) vs. €780 (€65 voor een setje Xenon lampen * 12 keer wat het verschil zou zijn met de levensduur van LED volgens Hilox zelf).kww schreef: Led komt niet in alle testen beter uit de bus als xenon.
Gewoon origineel laten in dit geval, veel moeite voor een kleine winst als die er al is.
Vertel maar eens waarom dat niet mag, want het zijn nog steeds twee dimlichten, (waarom worden de bmw, merc en rijders dan niet affabriek afgkeurd met led?) En met een MY 2005 is de kans bijzonder klein dat het voertuig na 31-12-2006 in gebruik is genomen, dus de aanvullende eisen zijn niet van toepassing.Rinootje schreef:Artikel 5.2.51 en dan lid B.MartijnAbel schreef: Een wok? Waarom? Van halogeen naar xenon mag gewoon
Ik kan dat soort Sjonnies ook niet echt waarderen als ik ze tegen kom. Ze krijgen van mij vaak mijn groot (LED) licht voor hun kiezen. Kunnen ze ook eens meemaken, wat ik te zien krijg als ik hen tegen kom.
Dat stukje ging over halogeen naar xenon. De halogeen lampen hebben goedkeuring voor xenon.JeroenSpock schreef:In 2004 al goedgekeurde projectoren voor led verlichting?JTC30 schreef:Dat de auto er geen typegoedkeuring mee heeft gekregen, oké. Maar het setje kan er prima typegoedkeuring mee hebben. Sterker de lenzen van de S40/V50 zijn ervoor goedgekeurd. Staat er gewoon in.
"Kloppend lichtbeeld", laat dat nou bij 99% van de omgebouwde auto's nou niet het geval zijn....JTC30 schreef:
Led zal voorlopig geen goedkeuring hebben. Maar aangezien bij de APK alleen lichtbeeld en kleur van belang is, kun je er gewoon doorheen komen indien je geen fouten hebt.
Het is met de juiste set gewoon mogelijk een kloppend lichtbeeld te hebben.
Overdrijven is ook een vak heRinootje schreef:"Kloppend lichtbeeld", laat dat nou bij 99% van de omgebouwde auto's nou niet het geval zijn....JTC30 schreef:
Led zal voorlopig geen goedkeuring hebben. Maar aangezien bij de APK alleen lichtbeeld en kleur van belang is, kun je er gewoon doorheen komen indien je geen fouten hebt.
Het is met de juiste set gewoon mogelijk een kloppend lichtbeeld te hebben.
Ben je niet een beetje in de war?OGA244 schreef: Kijk, en daar waren we weer terug bijna de wetsdienaren die met de wok melding aankwamen..
V70/2.4D/2003 schreef: Maar de vraag is of het mag. Typegoedkeuring is op basis van xenon, niet op basis van LED. Omgekeerd, dus van halogeen naar xenon (aftermarked) belonen wij hier altijd met een WOK-melding.
Mwah, er is lang troep verkocht, maar de laatste generatie lumileds doen het goed.Rinootje schreef:"Kloppend lichtbeeld", laat dat nou bij 99% van de omgebouwde auto's nou niet het geval zijn....JTC30 schreef:
Led zal voorlopig geen goedkeuring hebben. Maar aangezien bij de APK alleen lichtbeeld en kleur van belang is, kun je er gewoon doorheen komen indien je geen fouten hebt.
Het is met de juiste set gewoon mogelijk een kloppend lichtbeeld te hebben.
Dan wil ik je vragen nogmaals mijn reactie te lezen en waarop ik reageer. Er word gesteld dat 99% van de omgebouwde varianten een slecht lichtbeeld hebben, niet meer en niet minder.OGA244 schreef: Ik reageerde op de reactie dat men niet moet overdrijven, n politieman die reageert op n niet kloppend lichtbeeld bent zijn handhavingstaak serieus, ik ben dan ook niet in de war, ik vind de wokbeloning prima.
Daar is het ook niet toegestaan om zo maar een band onder je auto te kiezen, alleen specifieke toegestane modellen mogen, dus een nieuwer model of een ander merk, dat aan dezelfde eisen (maat, snelheid en draagkracht) voldoet is niet toegestaan. Maatje grotere velg? Alleen als de auto goedkeuring heeft voor die maat, de velg goedgekeurd is voor jouw model en motoruitvoering, en je moet goedgekeurde banden zien te vinden.... Je kan dus ook overdrijven, iets wat de Duitsers erg graag doen. Ander lampje? kan al voor afkeur zorgen, zo'n mooi zilverkleurig lampje ipv een gele in je knipperlicht.... Ik heb al een gelezen dat daar heel erg moeilijk over gedaan werd bij de Tüv-keuring. Ik denk dat de APK, met het keuren op lichtbeeld goed zit.OGA244 schreef: Wat wil je hier nu kenbaar maken?
In b.v. Duitsland moet er voor iedere verandering gekeurt worden, ik zou dat hier ook toejuichen.