Autobahn verbruik V60 D6 twin engine

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
JohnH
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 11.04.2014 - 00:01

zo'n app zegt me niet zoveel, omstandigheden zijn een grote factor, banden, weer, volle of lege tank, bestuurder...enz
1 seconde voor een auto van 1850+ kg?
Misschien dat Max V er iets meer uit kan halen dan wij!
Technische meting op vermogensbank over vermogen zegt me meer dan een app.
Twijfel nog of ik na 200k nog een nieuwe meting laat doen als vergelijk...
Gebruikersavatar
arnold_w
2nd Gear member
Berichten: 211
Lid geworden op: 19.07.2012 - 11:04
Locatie: Gelderland

Blazen over de Deutsche Autobahn is wel een beetje verleden tijd geworden, afgelopen vakantie werd ik echt gestoord van de Baustellen, tussen Arnhem en Kufstein heb ik er minstens 30 gehad (mss wel meer).
Als je even op het gas kunt en net de 200 hebt aangetikt, kun je alweer in de ankers voor de volgende Baustelle. Veel wegen zijn al lang niet meer onbeperkt scheuren, maar gelimiteerd tot 100/120/130.
Daar waar je nog wel maximaal mag is het soms te druk om zo hard te gaan en is 160 wel zo'n beetje de max,
Ik had zowel de heenweg als de terugweg 10 uur nodig voor een afstand van 855km met 1 stop om te tanken en te eten (30 min).
Gemiddelde snelheid dus ca 94 km/h

Mijn verbruik lag bij 200 km/h op 1:10 en bij 120 km/h op 1:18.
De beperkte tijdswinst met die korte stukjes blazen weegt niet op tegen het extra brandstofverbruik.
Ik denk dat wanneer je de CC op 110 zet en op je gemak die kant op kachelt, je er hooguit een half uurtje langer over doet, maar wel 1:20 gemiddeld gaat rijden (ik zat heen aan 1:15,5 over dat traject en terug op 1:13,8)
Dan moet je met een volle tank net de Oostenrijkse grens kunnen halen en tanken voor 1,24 ipv 1,51 langs de Duitse snelweg.

Maar ik geef toe, het blijft verleidelijk om even door te knallen :-)
Gebruikersavatar
Tukker999
4th Gear member
Berichten: 776
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

Grappig
Ik heb geprobeerd op verschillende snelheden te rijden op de autobahn
cc 110 werkt niet
cc 120 gaat behoorlijk goed
cc 130 go with the flow
Afhankelijk van de verkeersdruk moet je ergens tussen 120 en 130 een stand vinden waarbij je de minste problemen ondervindt met wisselen van rijstrook.
Dat geeft rust.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

@Hein: dat heb je dus ook in Frankrijk. 110 is te laag. Vanaf 120 à 130 gaat het goed. 140 of harder moet je teveel remmen. Ik rij meestal 130 tot 135 op de teller. Dat is akelig nauwkeurig volgens de GPS.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”