Pagina 2 van 5
Re: Volvo On Call - rittenregistratie
Geplaatst: 16.02.2019 - 22:04
door Rob M
Was dat niet iets voor de plug-ins? Bij mij is het ook alleen een 'A' en 'B'
Re: Volvo On Call - rittenregistratie
Geplaatst: 16.02.2019 - 22:09
door teebee
APP versie 4.5.7 bij mij.
Heb ook het vermoeden dat het pet plug-in te maken heeft.
Re: Volvo On Call - rittenregistratie
Geplaatst: 16.02.2019 - 22:10
door OGA244
Ik heb idd ook alleen a en b
Re: Volvo On Call - rittenregistratie
Geplaatst: 16.02.2019 - 22:26
door mga1600
Rob M schreef:
Was dat niet iets voor de plug-ins? Bij mij is het ook alleen een 'A' en 'B'
Op mijn T8 plug-in werkte het tot voor kort altijd, maar van de ene op de andere dag verdween het. De oude ritten hebben het nog, de nieuwere niet meer. Dat suggereert dat het niet in de app of mijn telefoon zit maar in de auto zelf , toch?
Nou lig ik er niet wakker van - maar ik ben vooral nieuwsgierig hoe dat kan...
Re: Volvo On Call - rittenregistratie
Geplaatst: 17.02.2019 - 11:51
door Tjardi
Heb dezelfde app versie 4.5.7. En dus een T8. hybride. Daar werkt het wel.
Maar zoals gezegd, pas na tikken op de kaart.
En heeft iedereen wel de laatste firmware op z 'n telefoon?
Re: Volvo On Call - rittenregistratie
Geplaatst: 17.02.2019 - 12:21
door RoaldH
Hier doet alles het gewoon, na klikken op het plaatje. App 4.5.7 en iOS 12.1.14
Re: Volvo On Call - rittenregistratie
Geplaatst: 17.02.2019 - 23:24
door teebee
Firmware nivo van je telefoon heeft hier niets mee te maken.
Hooguit ‘locatievoorzirningen’ (Bij iPhone onder Privacy). Maar indien die niet aan staat werkt on call sowieso niet goed mbt je locatie (de A en B).
Hooguit zou app versie van invloed kunnen zijn maar blijkbaar is dat ook niet het geval.....
Vooralsnog onduidelijk hoe/wat
Re: Volvo On Call - rittenregistratie
Geplaatst: 18.02.2019 - 08:48
door Willy.VdW
teebee schreef:
Hooguit ‘locatievoorzirningen’ (Bij iPhone onder Privacy). Maar indien die niet aan staat werkt on call sowieso niet goed mbt je locatie (de A en B).
VOC gaat toch niet over de locatie van de telefoon maar over die van de auto?
Re: Volvo On Call - rittenregistratie
Geplaatst: 18.02.2019 - 22:06
door teebee
Je moet je telefoon toestemming geven welke apps jouw locatie mogen gebruiken/vastleggen.
Is nogal essentieel voor VOC.
Re: Volvo On Call - rittenregistratie
Geplaatst: 18.02.2019 - 22:17
door Jelmer de Jong
Alleen als je een route wilt vanaf je huidige locatie naar een (kwijtgeraakte)auto, verder heeft VOC weinig te doen met de locatie van jouw telefoon.
Re: Volvo On Call - rittenregistratie
Geplaatst: 18.02.2019 - 22:45
door teebee
Klopt. Je gebruikt daarom ook jouw telefoon om de locatie van je auto te checken .
Je auto geeft dat door aan de servers van de VOC welke door je telefoon weergegeven kan worden. Mits je je telefoon dat toestaat.
Er begint hier een spraak-/begripsverwarring te ontstaan......
Het heeft iig niets met firmware te maken (of voor iphone iOS versie).
Re: Volvo On Call - rittenregistratie
Geplaatst: 18.02.2019 - 22:58
door IkeV70
Het gaat hier over het weergeven van de route in de rittenregistratie van de VOC app. De locatie van de telefoon wordt daarbij niet gebruikt. De locatie van de auto wordt gebruikt.
Re: Volvo On Call - rittenregistratie
Geplaatst: 18.02.2019 - 23:07
door teebee
Duh.....

Re: Volvo On Call - rittenregistratie
Geplaatst: 18.02.2019 - 23:42
door mga1600
Nogmaals: bij mij verdween de detail informatie (route en verbruik) van de ene dag op de andere zonder dat er iets aan mijn telefoon of mijn auto ge-update was. Hoe verklaren jullie dat dan?
Re: Volvo On Call - rittenregistratie
Geplaatst: 19.02.2019 - 08:34
door teebee
ik heb er geen verklaring voor. Telefoon heeft geen invloed en auto dus ook niet....
(Dan zou het nog de app kunnen zijn mogelijk is er een ‘stille’ update is geweest van de app, deze kan, indien ingesteld, automatisch ge-update zijn op je phone).
Mogelijk kan je het moment voor jezelf terughalen en koppelen aan een mogelijk update moment, zie versie geschiedenis hieronder:
Anders even mailtje sturen naar:
vocapp@volvocars.com
Re: Volvo On Call - rittenregistratie
Geplaatst: 19.02.2019 - 08:40
door Stijn123
teebee schreef:
ik heb er geen verklaring voor. Telefoon heeft geen invloed en auto dus ook niet....
(Dan zou het nog de app kunnen zijn mogelijk is er een ‘stille’ update is geweest van de app, deze kan, indien ingesteld, automatisch ge-update zijn op je phone).
Mogelijk kan je het moment voor jezelf terughalen en koppelen aan een mogelijk update moment, zie versie geschiedenis hieronder:
Aan de update van de applicatie ligt het niet, want ik ben dezelfde versie blijven gebruiken.
Re: Volvo On Call - rittenregistratie
Geplaatst: 19.02.2019 - 18:32
door teebee
Dan zou een mailtje naar Volvo mogelijk de verklaring kunnen geven.
Re: Volvo On Call - rittenregistratie
Geplaatst: 19.02.2019 - 21:56
door mga1600
Ik heb een mailtje verzonden.....
Re: Volvo On Call - rittenregistratie
Geplaatst: 19.02.2019 - 22:54
door teebee
Nou, daar zou een verklaring uit voort moeten komen; keep us posted
Re: Volvo On Call - rittenregistratie
Geplaatst: 20.02.2019 - 08:50
door mga1600
teebee schreef:
Nou, daar zou een verklaring uit voort moeten komen; keep us posted
I will....!