Pagina 2 van 2

Re: On call niet te activeren...

Geplaatst: 20.08.2018 - 14:09
door coone
Mijn activatie is vrijdag gelukt

dealer had code om on call abonnement te activeren niet ingevoerd................ :sleep:

Re: On call niet te activeren...

Geplaatst: 20.08.2018 - 17:18
door teebee
.... best bijzonder.... mijn dealer beweert dat het systeem nog steeds (ook vandaag) plat ligt en dat ze daarom eea niet kunnen activeren......
Auto wordt straks opgehaald met dus nog altijd een niet-werkende on call systeem...
Na de vakantie nieuwe pogingen.

Mochten er forumleden zijn die zeker (!) weten dat de (vermeende) storing is opgelost hoor ik dat graag.

Re: On call niet te activeren...

Geplaatst: 20.08.2018 - 17:23
door OGA244
je dealer heeft het bij het rechte eind, on call ligt er nu een dag of 5 uit, en dat lijkt internationaal

Re: On call niet te activeren...

Geplaatst: 20.08.2018 - 17:49
door XC30
Waarom kan ik dan wel alle ritten vinden van zowel de V40 als de V60? Of is dat weer een ander onderdeel van VOC?

Re: On call niet te activeren...

Geplaatst: 20.08.2018 - 19:04
door Gruijta
Ik ben net lid geworden van dit forum. Ik heb sinds 10 aug een Volvo v40 cross country. Bij het afhalen was het niet mogelijk de on call te activeren door de dealer. Na zoeken in hun systemen bleek dat het aanmelden op deze dienst wel lukte maar het activeren niet lukte. Oorzaak ligt ergens bij Volvo. Ben nu 10 dagen verder maar deze dienst werkt nog steeds niet helaas. Ik had er zoveel van verwacht.

Re: On call niet te activeren...

Geplaatst: 20.08.2018 - 19:05
door OGA244
Je auto was toch al eerder aangemeld? Het gaat hier om nieuwe aanmeldingen.

Re: On call niet te activeren...

Geplaatst: 20.08.2018 - 19:21
door Gruijta
Mijn auto was bij de oplevering aangemeld. Voor mij is dit een nieuwe aanmelding. Let wel het aanmelden (email en wachtwoord) is toen gelukt echter het activeren lukt niet.

Re: On call niet te activeren...

Geplaatst: 20.08.2018 - 19:28
door OGA244
Klopt helaas bij nieuwe aanmeldingen.

Re: On call niet te activeren...

Geplaatst: 20.08.2018 - 20:04
door teebee
dank oga, duidelijk.
Over n weekje of 2 maar weer ns proberen, eerst elders maar ns wat borden stuk gooien in de zon :D

Re: On call niet te activeren...

Geplaatst: 07.09.2018 - 11:24
door teebee
Vandaag is de auto teruggeweest naar de dealer, de storing aan Volvo zijde was tenslotte opgelost dus zou eea moeten gaan werken.
..... zou moeten gaan werken... <not>
Na veel geprobeer, gereset, nw pincodes, opnieuw uitlezen etc... kwam op enig moment in hun systeem een foutmelding tevoorschijn: ‘VINcode onjuist’
Eerst werd logischerwijs gedacht aan een typefoutje of verkeerd nr overgenomen, maar het bleek complexer te zijn.
Kort: mijn vrouw heeft de verkeerde auto :-(
In de voorraad van de dealer blijken 2 identieke auto’s (afwijkend op enig accessoire nivo) te hebben gestaan, de 1 eindigend op nr xy de ander eindigend op yx.
En de auto welke bij onze huisdealer (welke daar in de showroom stond) had het dus moeten worden. Ik heb nu begrepen dat ze alleen de VINcode van de andere auto (andere locatie) hebben gebruikt bij administratieve verwerking, kentekenaanvraag etc. De combi kenteken-VINcode is dus niet juist. Daar schijnt het probleem van het niet actief krijgen van on call in te liggen. Toeval was dat gedurende de afleverperiode en nog enige tijd daarna Volvo storing had in hun systeem waardoor logischerwijs daar de oorzaak in werd gezocht.
Wat nu?
Kort: mijn vrouw krijgt (weer) een nieuwe auto :-)
Ze gaan de (identieke) auto van de andere dealerlocatie op accessoire nivo volledig aanpassen, en uiteraard daar het kenteken op zetten, en die krijgt ze dan ergens volgende week. Exact dezelfde auto, alleen dan (weer) nieuw en met een juiste combi VIN/kenteken.
Dealer was not happy, logisch want dit kost hun eenvoudigweg een nieuwe auto die nu als ‘gebruikt’ weer bij hun in de showroom komt te staan.
Wordt dus uitstekend opgelost maar het had hele nare gevolgen kunnen hebben. Je bent tenslotte ‘crimineel’ indien je in een auto rijdt waarvan de combi kenteken en VIN niet klopt. En dat zal bv bij een aanrijding nogal wat toestanden met zich meebrengen of bij een simpele verkeerscontrole (leg dat dan maar ns uit :police: want hij zal beslist terplekke in beslag worden genomen).
Uiteraard nederige excuses van de dealer, en een scherp leermoment.
Dit had de betreffende chef werkplaats in 18 jaar 1x eerder meegemaakt.....
Hoe iets ‘ogenschijnlijk’ simpels toch heel complex en ver strekkend kan zijn (stel je hebt geen zin om er mee terug te blijven gaan en hecht geen absolute waarde aan on call en laat het dan maar voor wat het is (niet werkend).... dan heb je op enig moment toch echt een flink probleem). Voor de dealer nog een ‘gelukje’ dat dit ontdekt is toen de auto slechts 2000km had gereden.

Re: On call niet te activeren...

Geplaatst: 07.09.2018 - 12:21
door Gouwe
Bizar verhaal, maar top opgelost door de dealer lijkt mij.

Re: On call niet te activeren...

Geplaatst: 07.09.2018 - 12:22
door coone
teebee schreef: Vandaag is de auto teruggeweest naar de dealer, de storing aan Volvo zijde was tenslotte opgelost dus zou eea moeten gaan werken.
..... zou moeten gaan werken... <not>
Na veel geprobeer, gereset, nw pincodes, opnieuw uitlezen etc... kwam op enig moment in hun systeem een foutmelding tevoorschijn: ‘VINcode onjuist’
Eerst werd logischerwijs gedacht aan een typefoutje of verkeerd nr overgenomen, maar het bleek complexer te zijn.
Kort: mijn vrouw heeft de verkeerde auto :-(
In de voorraad van de dealer blijken 2 identieke auto’s (afwijkend op enig accessoire nivo) te hebben gestaan, de 1 eindigend op nr xy de ander eindigend op yx.
En de auto welke bij onze huisdealer (welke daar in de showroom stond) had het moeten worden. Ik heb nu begrepen dat ze alleen de VINcode van de andere auto (andere locatie) hebben gebruikt bij administratieve verwerking, kentekenaanvraag etc. De combi kenteken-VINcode is dus niet juist. Daar schijnt het probleem van het niet actief krijgen van on call in te liggen. Toeval was dat gedurende de afleverperiode en nog enige tijd daarna Volvo storing had in hun systeem waardoor logischerwijs daar de oorzaak in werd gezocht.
Wat nu?
Kort: mijn vrouw krijgt (weer) een nieuwe auto :-)
Ze gaan de (identieke) auto van de andere dealerlocatie op accessoire nivo volledig aanpassen, en uiteraard daar het kenteken op zetten, en die krijgt ze dan ergens volgende week. Exact dezelfde auto, alleen dan (weer) nieuw en met een juiste combi VIN/kenteken.
Dealer was not happy, logisch want dit kost hun eenvoudigweg een nieuwe auto die nu als ‘gebruikt’ weer bij hun in de showroom komt te staan.
Wordt dus uitstekend opgelost maar het had hele nare gevolgen kunnen hebben. Je bent tenslotte ‘crimineel’ indien je in een auto rijdt waarvan de combi kenteken en VIN niet klopt. En dat zal bv bij een aanrijding nogal wat toestanden met zich meebrengen of bij een simpele verkeerscontrole (leg dat dan terplekke maar ns uit :police: )
Uiteraard nederige excuses van de dealer, en een scherp leermoment.
Dit had de betreffende chef werkplaats in 18 jaar 1x eerder meegemaakt.....
Hoe iets ‘ogenschijnlijk’ simpels toch heel complex en ver strekkend kan zijn (stel je hebt geen zin om er mee terug te blijven gaan en hecht geen absolute waarde aan on call en laat het dan maar voor wat het is (niet werkend).... dan heb je op enig moment toch echt een flink probleem)
amai, da's nog eens een straf verhaal

Re: On call niet te activeren...

Geplaatst: 07.09.2018 - 13:35
door teebee
Klopt, uitstekend opgelost.
Dat is ook de reden waarom dit mijn (nu onze) huisdealer is en blijft.
Altijd goed contact, altijd begripvol en meedenkend, altijd adequaat en secuur, en altijd TOP service.
(en waar gewerkt wordt.....)

Re: On call niet te activeren...

Geplaatst: 07.09.2018 - 13:57
door BlackcurrantV70
Hebben wij ook meegemaakt in 1990 na aankoop van een nieuwe Opel Corsa, ook de verkeerde auto meegekregen.
Bij de eerste beurt (1000km) merkte de technieker het op, we hebben toen de auto op ons kenteken laten plaatsen en de kosten waren voor de dealer.

In Belgie blijft het kenteken bij de eigenaar dus opnieuw inschrijven loste het probleem op.

Re: On call niet te activeren...

Geplaatst: 07.09.2018 - 14:12
door teebee
Nou ja, op zich was het niet de verkeerde auto, maar het verkeerde VINnr, eea blijkt alleen opgelost te kunnen worden de ene kant op (dus kenteken op andere auto zetten, daar waar het administratief al op zit) en niet de andere.
Maakt mij niks uit zolang het maar opgelost wordt en mij niks kost, en zo wordt het ook geregeld.

btw, Opel is toch altijd de verkeerde auto? :P

Re: On call niet te activeren...

Geplaatst: 20.09.2018 - 20:56
door teebee
Tadaaaaaaaa......
Vandaag kon mijn vrouw de nieuwe nieuwe V40cc ophalen.
Alles perfect in orde gebracht door de dealer.
Binnen 1 maand 2x een nieuwe auto... best grappig.
En... on call draaide binnen 5 min als een zonnetje :-)