Het Volvo garantieplan voor de ac pomp lijkt toch wat genuanceerder te zijn..
Ik heb op mijn Portugese adres een recentelijk uit Nederland geïmporteerde V60 hybride gekocht, NL dealer onderhouden.
En ook bij deze auto begaf de airco pomp het meteen..
Met de info uit dit forum heeft mijn PT dealer navraag gedaan. Dit VIN nummer heeft geen garantie op de PT markt...
Dus info in Nederland opgevraagd.
Volvo Beesd was afhoudend:`heel vervelend voor u, maar de fabrieksgarantie is verstreken etc.etc. Is de coulance van de dealer´, veel succes ermee..
Dat schiet niet echt op natuurlijk!
Maar de laatste NL dealer reageerde meteen positief: ´kom maar langs, er is een servicecampagne voor deze pomp.´ Fantastisch.
Betekent wel ruim 4000 km naar Nederland en terug rijden, waarvan 2000 zonder airco, in de zomer, in Spanje.., is wel een dingetje.
Dus nu maar eens gevraagd hoe het zit bij Volvo Europa, ben benieuwd naar hun antwoord.
Vind het trouwens wel vreemd: een ondeugdelijke pomp in een auto die in Nederland is afgeleverd is m.i. net zo ondeugdelijk wanneer de auto naar Portugal is verscheept!
Zou toch minimaal Europees geregeld moeten zijn.
Heeft iemand ervaring met deze gang van zaken?
Bedankt voor de reacties, maar mijn dag kan niet meer stuk!
Volvo Europe heeft vanmiddag gereageerd, wat een verademing: to the point, klantvriendelijk, gewoon zoals het hoort.. Ze gaan de PT importeur benaderen, daarbij de toezegging dat ze vinger aan de pols houden totdat probleem is opgelost!
En een uur later de PT importeur! Hadden mijn mail doorgestuurd gekregen, geven aan dat ze gaan kijken waar het probleem zit en krijg uitsluitsel binnen 5 dagen. Niks geen verhaal over coulance, ze willen het probleem opgelost hebben. Heb er vertrouwen in, meer als sommige forumleden
Voelt inderdaad als een VIP behandeling, ben er wel blij van geworden!