Die zogenaamde onvriendelijkheid is zeker een persoonlijke perceptie, zelfs als Belg ben ik hier telkens vriendelijk en correct geholpen, en dit als sinds 2008.
Als je een auto gaat bestellen, neem je toch eerst de brochure en prijslijst eens door alvorens naar een dealer te rennen ?
Althans zo doe ik het...
Toen ik mijn XC60 ging kiezen schrok de verkoper er zelfs van hoe goed ik mezelf al geinformeerd had....
En toch kan ik me de verwarring van Dutchie01 wel voorstellen.
De omschrijving van de opties is niet altijd even duidelijk
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19) V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk. S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Kijk daar kom je met een argument waar je wat mee kan doen. Dat is een "neutrale" weergave. Maar om nu te zeggen dat TS onvriendelijk behandeld is, zoals enkelen menen, terwijl hij zelf met de deur in huis valt door te stellen dat Volvo een "fout" heeft gemaakt. Nee, dat zie ik nergens.
Ik kan mij niet herinneren ooit de volledige optielijst gezien te hebben bij de bestelling begin januari en kom nu tot de vaststelling dat het waarschijnlijk te laat gaat zijn om nog een aanpassing door te voeren. De wagen komt binnen 30 dagen uit produktie (tenzij.... ).
Kan zoiets nadien nog verandert worden of vraagt dat een grote aanpassing van onderdelen in de kofferruimte? Of gaat het hier enkel over de vouwbare kofferplaat dat als optie €110 kost?
De volledige optielijst stond in ieder geval in de Car Configurator op de website. Deze stond ook in de prijslijst toen ik de auto op 10 oktober 2017 bestelde.
Het is optie 346 (Boodschappentashouder in bagagecompartiment), ook onderdeel van de Versatility Line.
1989 440 XV-87-GX 1992 440 FX-TJ-03 2000 S40 15-GB-LL 2005 S60 69-PX-NH 2013 V40 Cross Country 87-ZXR-5 2018 XC40 T4 Inscription SR-297-G 2019 V40 T3 R-Design H-230-NJ
2021 XC40 P8 met (bijna) alle opties
2024 EX30 SMER
De opklapbare plank kan gewoon nageleverd worden, ik heb hem ook besteld. Kwestie van installeren als hij binnen is. Ik heb mijn XC40 besteld bij een dealer die hem als demo had ingezet, kon niet wachten op produktie. Heb de wagen dus gewoon van een foto besteld en pas gezien toen ik hem bij de betreffende dealer ophaalde, was daar dus ook nog nooit geweest. Werkelijk fantastische auto overigens!
En over de vermeende onvriendelijkheid, ach dat komt in de meeste automotive forums voor, er zijn altijd wel members die geruime tijd lid zijn en al ontzettend veel bijdragen geleverd hebben aan de diverse topics. Ze kunnen hier dan een bepaalde status aan ontlenen en reageren dan soms als een bovenmeester die de leerling toespreekt. Komt wel goed!
Dutchie01 schreef:
er zijn altijd wel members die geruime tijd lid zijn en al ontzettend veel bijdragen geleverd hebben aan de diverse topics. Ze kunnen hier dan een bepaalde status aan ontlenen en reageren dan soms als een bovenmeester die de leerling toespreekt. Komt wel goed!
Aan de andere kant moeten nieuwe leden zich ook een beetje inleven in een forum, leden die hier al meer dan 10jaar lid zijn, zijn normaal gezien Volvo fanaten, anders blijf je geen 10 jaar lid van een Volvo forum.
Als dan een nieuw lid, het merk of een dealer gaat afkraken of beschuldigen van iets, waar hij, laten we eerlijk zijn, zelf ook wel schuld aan heeft (standaarduitrusting en optielijst niet goed gelezen), je een reaktie kan verwachten die het eerder opneemt voor het merk of de dealer dan de TS zijn redenering gaat volgen.
Mods break
Laten we elkaar nu niet de maat gaan nemen aub. We zijn hier hopelijk liefhebbers onder elkaar.
Of we nu 13 jaar lid zijn of net vandaag lid zijn geworden.
Respecteer elkaar en elkaars mening!
En nu! Back On Topic.
Laatst gewijzigd door V480-S60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Okay on topic dan, de communicatie in de folders kan echt beter, helemaal aan het eind van de folder staat uiteraard dat de afbeeldingen en modellen opties bevatten. Maar als ik deze teksten als eenvoudige klant lees dan kan ik dat er initieel toch niet echt uithalen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zullen we het er maar op houden dat een tekst in de folder niet bindend is. Maar dat je de (optie) prijslijst goed moet doorspitten voordat je een bestelling plaatst. Dan kom je niet voor verrassingen te staan.
Daarover is volgens mij alles wel gezegd, de antwoorden zijn er.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
gervo schreef:
Onvriendelijk gedrag tegen nieuwkomers is niet vreemd in dit forum zo merk ik.
mi niets onvriendelijks aan dit forum, dat niet altijd een antwoord is wat je gehoopt had kan eea wellicht wat verkleuren....
Overigens heb ik onlangs ook deze reactie bij een ander topic gelezen:
“Ik stop per direct met dit forum, het heeft niks dynamisch of uitdagends. Een gezapige groep mensen deelt gezapige berichten en weetjes met elkaar..
Jammer. En dan die membeship gradaties als first Gear member etc, het lijkt wel een duivenclub.”
Op zich toch bijzonder dat de schrijver toch genoeg nieuwsgierigheid heeft om onze duivenclub alsnog te bezoeken.
Dan moeten we toch iets goed doen....
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Tjonge wanneer ik de boodschappen tas met 3 haakjes zooooo belangrijk had gevonden dat had ik 3x gecheckt of het er in zou zitten.
Het lijkt wel een groep ICT ers die in een kringetje lopen te bomen over Microsoft of Apple, inclusief telefoon met hoesje aan de riem.
Ik ga bier halen..., proleten bier, dat dan weer wel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19) V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk. S60 T4 Powershift MY12, Polestar
diesel01 schreef:
Tjonge wanneer ik de boodschappen tas met 3 haakjes zooooo belangrijk had gevonden dat had ik 3x gecheckt of het er in zou zitten.
Het lijkt wel een groep ICT ers die in een kringetje lopen te bomen over Microsoft of Apple, inclusief telefoon met hoesje aan de riem.
Ik ga bier halen..., proleten bier, dat dan weer wel.