V70/2.4D/2003 schreef:
O ja, een geartronic. ...hoeveel Drama verhalen wil je daarover lezen? Bakrevisie kost minimaal 2500 euro en dat ding moet elke 75.000 km toch minimaal een flush hebben gehad. Zo niet, dan is de olie chocolademelk en doet niets meer.
Lees je in alhier, alles wat er kan gebeuren staat hier en daar tot in de dure details op dit forum te lezen.
als ik dit allemaal zo lees kan ik dus beter een dacia gaan kopen...
als een auto liefhebber (en ook Diesel liefhebber) neem ik die kosten dan maar voor lief.
mijn beste maat rijdt op dit moment een S60 MY2005 2.4D 163PK en heeft egr dicht gezet en roetfilter zelfs eruit gesloopt, APK was hierbij zelfs geen enkel probleem. Andere maat van mij werkzaam als monteur bij volvo die raad het zelfs aan.
en idd die met 14% bijtelling (heel gezellig was dat toen) het gaat om de typegoedkeuring maar gooi je er bredere/ andere/ grotere velgen op stoot hij alweer meer uit waardoor het ook alweer "illegaal" is.
hierboven over gaan die VW'tjes... 1.0 tsi standaard 95 pk maar worden gechipt naar 120 a 130 pk.. stoten ook meer uit maar er veranderd weinig.
wettelijk gezien, kan ik goed inkomen en is een risico maar zonder risico zou het leve toch verdomd saai zijn.
al met al. ik ben er nog niet uit maar zoals ik het nu allemaal gelezen heb ben ik zelf wel van mening dat software matig uitlaten zetten de beste optie gaat zijn? ik houd jullie op de hoogte