nieuw nieuw

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
The Mechanic
5th Gear member

V70/2.4D/2003 schreef: Egr, gaan we weer.

Als je die weg laat schrijven dan voldoet je auto niet meer aan de typegoedkeuring op basis waarvan je kenteken is afgegeven. Ergo, je auto is niet langer in overeenstemming met je kentekenbewijs en dus is je kenteken ongeldig.
En al die mensen die destijds een V40 D4 hebben gekocht in de 14% bijtelling? Dat kwam omdat de uitstoot van 85 gram hadden, op de 16 inch wielen.
Al die mensen die bij aflevering al over gingen op 17, 18 of 19 inch wielen. Dan voldoet zo'n auto ook niet meer aan de typegoedkeuring...

Om nog maar niet te spreken over alle getunede/gechipte auto's....
Laatst gewijzigd door The Mechanic op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Bover
8th Gear member

@Brenn, een eindelooooooze discussie EGR en tuning. Lees je in.

En ja formeel allemaal waar wat hiervoor staat . Sommigen zijn 'iets meer' van de Volvo richtlijnen wat vaak het meest verstandige en wettige is!.
Ik ben o.a. van de ondeugende lijn, dus EGR dicht, tuning en heel pakket erbij.
Grappig was wel dat bij de invoer van mijn Volvo in France dat bij de keuring en meting men nog nooit zo een schone diesel Volvo had gezien......

Belangrijk is dat je moet weten dat je al met al wettelijk risico loopt als je je auto aanpast. Blader eerst eens en paar dagen door het forum, gebruik zoek functie en je wordt veel wijzer.....
en maak dan een passende keuze voor jezelf. Succes Bob
Laatst gewijzigd door Bover op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: taal
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Brenn..
Starter

V70/2.4D/2003 schreef: O ja, een geartronic. ...hoeveel Drama verhalen wil je daarover lezen? Bakrevisie kost minimaal 2500 euro en dat ding moet elke 75.000 km toch minimaal een flush hebben gehad. Zo niet, dan is de olie chocolademelk en doet niets meer.

Lees je in alhier, alles wat er kan gebeuren staat hier en daar tot in de dure details op dit forum te lezen.

als ik dit allemaal zo lees kan ik dus beter een dacia gaan kopen...

als een auto liefhebber (en ook Diesel liefhebber) neem ik die kosten dan maar voor lief.
mijn beste maat rijdt op dit moment een S60 MY2005 2.4D 163PK en heeft egr dicht gezet en roetfilter zelfs eruit gesloopt, APK was hierbij zelfs geen enkel probleem. Andere maat van mij werkzaam als monteur bij volvo die raad het zelfs aan.

en idd die met 14% bijtelling (heel gezellig was dat toen) het gaat om de typegoedkeuring maar gooi je er bredere/ andere/ grotere velgen op stoot hij alweer meer uit waardoor het ook alweer "illegaal" is.

hierboven over gaan die VW'tjes... 1.0 tsi standaard 95 pk maar worden gechipt naar 120 a 130 pk.. stoten ook meer uit maar er veranderd weinig.

wettelijk gezien, kan ik goed inkomen en is een risico maar zonder risico zou het leve toch verdomd saai zijn.

al met al. ik ben er nog niet uit maar zoals ik het nu allemaal gelezen heb ben ik zelf wel van mening dat software matig uitlaten zetten de beste optie gaat zijn? ik houd jullie op de hoogte :)
Bover
8th Gear member

Ik vond nog een topic van mij over de EGR. KIjk maar eens mee.
viewtopic.php?t=54957&page=fst_unread&highlight=bover

Bover
8th Gear member

:D Hallo Brenn?

FF benieuwd hoe je verder gaat.......

Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”