Pagina 2 van 3

Re: Elektromotor uit elkaar geknald!

Geplaatst: 27.08.2018 - 23:21
door RoaldH
Voor de rest zijn jouw ervaringen herkenbaar!

Re: Elektromotor uit elkaar geknald!

Geplaatst: 27.08.2018 - 23:28
door evkessel
RoaldH schreef: Ik zou dan wel een keer maar de officiële dealer gaan voor een Service 2.0 (updaten software), het vrijschakelen van de Sensus navigatie (mits niet gebeurd) en om te kijken of de recalls zijn uitgevoerd. Dan weet je zeker dat de auto ok is. In het serviceboekje staat altijd een 2.0 sticker als de software is bijgewerkt.
Die nav vrijgave had ik laten doen bij vervanging van de airco, want daarvoor moest de auto naar een volvo garage. Stom dat ik niet heb aangedrongen op zn 2.0. Wist toen nog niet van dat bestaan af.

Ik vergeet nog te delen dat ik 100% electrisch naar de zaak rij, 30 km.gaat prima.
En dat is helemaal een genot.
Als bij net te hard optrekken de diesel in komt, baal ik :D.

Maar even rap inhalen is ook fijn.

En geen draaiende motor in file/voor stoplicht.
En geruisloos wegrijden s'ochtends vroeg.

Dus..... super allemaal.

Re: Elektromotor uit elkaar geknald!

Geplaatst: 28.08.2018 - 09:41
door Tsjemp
Wat is vrijschakelen van de Sensus navigatie?

Re: Elektromotor uit elkaar geknald!

Geplaatst: 28.08.2018 - 09:52
door RoaldH
Tsjemp schreef: Wat is vrijschakelen van de Sensus navigatie?
Dat is de update voor de navigatie, zodat je zelf de kaarten kan downloaden van de Volvo site en je navigatie kan updaten via USB. De meest dealer onderhouden Volvo's zullen dat al hebben.

Re: Elektromotor uit elkaar geknald!

Geplaatst: 28.08.2018 - 12:36
door evkessel
RoaldH schreef: Ik zou dan wel een keer maar de officiële dealer gaan voor een Service 2.0 (updaten software), het vrijschakelen van de Sensus navigatie (mits niet gebeurd) en om te kijken of de recalls zijn uitgevoerd. Dan weet je zeker dat de auto ok is. In het serviceboekje staat altijd een 2.0 sticker als de software is bijgewerkt.
Wat ben ik blij.
De volvo garage die de airco heeft vervangen heeft alle updates laten uitvoeren.
Mn auto blijkt gewoon up to date, ook qua onderhoud.

Soms zit het mee!

Re: Elektromotor uit elkaar geknald!

Geplaatst: 28.08.2018 - 17:13
door RoaldH
evkessel schreef:
RoaldH schreef: Ik zou dan wel een keer maar de officiële dealer gaan voor een Service 2.0 (updaten software), het vrijschakelen van de Sensus navigatie (mits niet gebeurd) en om te kijken of de recalls zijn uitgevoerd. Dan weet je zeker dat de auto ok is. In het serviceboekje staat altijd een 2.0 sticker als de software is bijgewerkt.
Wat ben ik blij.
De volvo garage die de airco heeft vervangen heeft alle updates laten uitvoeren.
Mn auto blijkt gewoon up to date, ook qua onderhoud.

Soms zit het mee!
Helemaal top en welkom bij de club!

Re: Ik heb ook een V60 D6 van 12-2013 modeljaar 2014.

Geplaatst: 28.08.2018 - 19:44
door jp-v60
RoaldH schreef:
jp-v60 schreef:
The Mechanic schreef: Elektromotor of de koppeling daarvan?
De elektromotor
Hoi JP. Hoeveel kilometers heb je inmiddels gereden met de V60?
Staat nu op 171.000 km. Net ingereden dus :D
Daarvan waarschijnlijk 30 a 40 duizend elektrisch.
Is dus niets voor een elektromotor. Ik zit in de luchtbehandeling Hier draaien motoren 10-15 jaar 24 uur per dag probleemloos.

Re: Ik heb ook een V60 D6 van 12-2013 modeljaar 2014.

Geplaatst: 28.08.2018 - 19:49
door OGA244
Onder gelijke omstandigheden?
Grote temperatuur verschillen, klappen, dreunen, sterk wisselende belastingen.

Re: Ik heb ook een V60 D6 van 12-2013 modeljaar 2014.

Geplaatst: 28.08.2018 - 21:12
door RoaldH
jp-v60 schreef: Staat nu op 171.000 km. Net ingereden dus :D
Daarvan waarschijnlijk 30 a 40 duizend elektrisch.
Is dus niets voor een elektromotor. Ik zit in de luchtbehandeling Hier draaien motoren 10-15 jaar 24 uur per dag probleemloos.
Ik vind dat ook net ingereden. Dus hopelijk is dit een uitzondering. Is het al duidelijk wat Volvo gaat doen qua coulance?

Re: Ik heb ook een V60 D6 van 12-2013 modeljaar 2014.

Geplaatst: 30.08.2018 - 20:33
door jp-v60
17 september gaat mijn auto naar de dealer, vandaag nog even contact gehad. Ze kunnen nog niet zeggen of het de koppelingen zijn of de koppelingen en de elektromotor. Ligt er aan of er slijpsel in de motor zit.

Re: Ik heb ook een V60 D6 van 12-2013 modeljaar 2014.

Geplaatst: 31.08.2018 - 11:18
door RoaldH
jp-v60 schreef: 17 september gaat mijn auto naar de dealer, vandaag nog even contact gehad. Ze kunnen nog niet zeggen of het de koppelingen zijn of de koppelingen en de elektromotor. Ligt er aan of er slijpsel in de motor zit.
Als de koppelingen niet meer loskoppelen dan kun je inderdaad niet harder dan 150. Liep de elektrische range niet verder terug? Ondanks je geen beschikking hebt over de ERAD.

Re: Ik heb ook een V60 D6 van 12-2013 modeljaar 2014.

Geplaatst: 31.08.2018 - 11:49
door BlackcurrantV70
RoaldH schreef:
jp-v60 schreef: Staat nu op 171.000 km. Net ingereden dus :D
Daarvan waarschijnlijk 30 a 40 duizend elektrisch.
Is dus niets voor een elektromotor. Ik zit in de luchtbehandeling Hier draaien motoren 10-15 jaar 24 uur per dag probleemloos.
Ik vind dat ook net ingereden. Dus hopelijk is dit een uitzondering. Is het al duidelijk wat Volvo gaat doen qua coulance?
Coulance op een auto van 5 jaar oud en 170.000 op de klok ?
Wat denk je zelf ?

Re: Ik heb ook een V60 D6 van 12-2013 modeljaar 2014.

Geplaatst: 31.08.2018 - 13:31
door diesel01
BlackcurrantV70 schreef:
RoaldH schreef:
jp-v60 schreef: Staat nu op 171.000 km. Net ingereden dus :D
Daarvan waarschijnlijk 30 a 40 duizend elektrisch.
Is dus niets voor een elektromotor. Ik zit in de luchtbehandeling Hier draaien motoren 10-15 jaar 24 uur per dag probleemloos.
Ik vind dat ook net ingereden. Dus hopelijk is dit een uitzondering. Is het al duidelijk wat Volvo gaat doen qua coulance?
Coulance op een auto van 5 jaar oud en 170.000 op de klok ?
Wat denk je zelf ?
idd, ik heb wel een vermoeden wat ze gaan doen.
Mijn centerstack in de fabriekgarantie vervangen vanwege een barst was al praten als brugman.

Re: Ik heb ook een V60 D6 van 12-2013 modeljaar 2014.

Geplaatst: 04.09.2018 - 19:57
door jp-v60
BlackcurrantV70 schreef:
RoaldH schreef:
jp-v60 schreef: Staat nu op 171.000 km. Net ingereden dus :D
Daarvan waarschijnlijk 30 a 40 duizend elektrisch.
Is dus niets voor een elektromotor. Ik zit in de luchtbehandeling Hier draaien motoren 10-15 jaar 24 uur per dag probleemloos.
Ik vind dat ook net ingereden. Dus hopelijk is dit een uitzondering. Is het al duidelijk wat Volvo gaat doen qua coulance?
Coulance op een auto van 5 jaar oud en 170.000 op de klok ?
Wat denk je zelf ?
Zowieso 50% coulance en waarschijnlijk meer, en zo raar is dat niet voor een auto waar we proefkonijnen voor waren, een vermogen gekost heeft en voor onderhoud altijd naar de dealer gaat.
Als dat niet zo zou zijn dan zou dit echt mijn laatste Volvo zijn.

Re: Ik heb ook een V60 D6 van 12-2013 modeljaar 2014.

Geplaatst: 04.09.2018 - 20:09
door NielsPHEV
jp-v60 schreef:
BlackcurrantV70 schreef:
RoaldH schreef: Ik vind dat ook net ingereden. Dus hopelijk is dit een uitzondering. Is het al duidelijk wat Volvo gaat doen qua coulance?
Coulance op een auto van 5 jaar oud en 170.000 op de klok ?
Wat denk je zelf ?
Zowieso 50% coulance en waarschijnlijk meer, en zo raar is dat niet voor een auto waar we proefkonijnen voor waren, een vermogen gekost heeft en voor onderhoud altijd naar de dealer gaat.
Als dat niet zo zou zijn dan zou dit echt mijn laatste Volvo zijn.
vgls mij waren de kopers van een my13 en my14 blij dat ze er eentje mochten kopen ik vind 50% coulance op een auto met die leeftijd en km's heel netjes informeer eens hoe andere merken hier mee omgaan, ken wat mensen met fraaie audi's

Re: Ik heb ook een V60 D6 van 12-2013 modeljaar 2014.

Geplaatst: 04.09.2018 - 20:20
door OGA244
Bij nogal wat merken is het met 150.000km klaar...

Re: Ik heb ook een V60 D6 van 12-2013 modeljaar 2014.

Geplaatst: 05.09.2018 - 19:17
door jp-v60
NielsPHEV schreef:
jp-v60 schreef:
BlackcurrantV70 schreef: Coulance op een auto van 5 jaar oud en 170.000 op de klok ?
Wat denk je zelf ?
Zowieso 50% coulance en waarschijnlijk meer, en zo raar is dat niet voor een auto waar we proefkonijnen voor waren, een vermogen gekost heeft en voor onderhoud altijd naar de dealer gaat.
Als dat niet zo zou zijn dan zou dit echt mijn laatste Volvo zijn.
vgls mij waren de kopers van een my13 en my14 blij dat ze er eentje mochten kopen ik vind 50% coulance op een auto met die leeftijd en km's heel netjes informeer eens hoe andere merken hier mee omgaan, ken wat mensen met fraaie audi's
Er zijn ook merken die probleemloos 400.000 km draaien zonder noemenswaardige problemen. Ik rij meestal drie tot 4 ton en dan gaat die weg. Normaal na zo'n 8 jaar en geloof me, een auto heeft een goed leven bij mij ( altijd netjes warm rijden en niet als een gek planken ).
En ja uiteraard ben ik blij dat Volvo zo omgaat met dit soort reparatie's blijft ik vinden dat zo'n grote reparatie niet moet kunnen bij een premium merk en al na 4,5 jaar en met relatief weinig kilometers.

Re: Ik heb ook een V60 D6 van 12-2013 modeljaar 2014.

Geplaatst: 05.09.2018 - 19:26
door OGA244
Bij Audi of VW is n kapotte distributie ketting bij 40000km geen garantie, of neem de multitronic of dsg bakken, kapot is gewoon pech..

Re: Ik heb ook een V60 D6 van 12-2013 modeljaar 2014.

Geplaatst: 05.09.2018 - 20:06
door jp-v60
OGA244 schreef: Bij Audi of VW is n kapotte distributie ketting bij 40000km geen garantie, of neem de multitronic of dsg bakken, kapot is gewoon pech..
Ik hoef ook geen VW product.
Maar zonder gekheid, als zoiets je overkomt dan ben je toch klaar bij zo'n merk.
Waarom laat je je auto bij de dealer onderhouden, toch voor dit soort service.
Anders kan je de auto wel bij de plaatselijke garage om de hoek brengen voor zijn beurten.

Re: Ik heb ook een V60 D6 van 12-2013 modeljaar 2014.

Geplaatst: 05.09.2018 - 20:59
door V50 R
Helemaal met je eens Hans!