Re: Elektromotor uit elkaar geknald!
Geplaatst: 27.08.2018 - 23:21
Voor de rest zijn jouw ervaringen herkenbaar!
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Die nav vrijgave had ik laten doen bij vervanging van de airco, want daarvoor moest de auto naar een volvo garage. Stom dat ik niet heb aangedrongen op zn 2.0. Wist toen nog niet van dat bestaan af.RoaldH schreef: Ik zou dan wel een keer maar de officiële dealer gaan voor een Service 2.0 (updaten software), het vrijschakelen van de Sensus navigatie (mits niet gebeurd) en om te kijken of de recalls zijn uitgevoerd. Dan weet je zeker dat de auto ok is. In het serviceboekje staat altijd een 2.0 sticker als de software is bijgewerkt.
Dat is de update voor de navigatie, zodat je zelf de kaarten kan downloaden van de Volvo site en je navigatie kan updaten via USB. De meest dealer onderhouden Volvo's zullen dat al hebben.Tsjemp schreef: Wat is vrijschakelen van de Sensus navigatie?
Wat ben ik blij.RoaldH schreef: Ik zou dan wel een keer maar de officiële dealer gaan voor een Service 2.0 (updaten software), het vrijschakelen van de Sensus navigatie (mits niet gebeurd) en om te kijken of de recalls zijn uitgevoerd. Dan weet je zeker dat de auto ok is. In het serviceboekje staat altijd een 2.0 sticker als de software is bijgewerkt.
Helemaal top en welkom bij de club!evkessel schreef:Wat ben ik blij.RoaldH schreef: Ik zou dan wel een keer maar de officiële dealer gaan voor een Service 2.0 (updaten software), het vrijschakelen van de Sensus navigatie (mits niet gebeurd) en om te kijken of de recalls zijn uitgevoerd. Dan weet je zeker dat de auto ok is. In het serviceboekje staat altijd een 2.0 sticker als de software is bijgewerkt.
De volvo garage die de airco heeft vervangen heeft alle updates laten uitvoeren.
Mn auto blijkt gewoon up to date, ook qua onderhoud.
Soms zit het mee!
Staat nu op 171.000 km. Net ingereden dusRoaldH schreef:Hoi JP. Hoeveel kilometers heb je inmiddels gereden met de V60?jp-v60 schreef:De elektromotorThe Mechanic schreef: Elektromotor of de koppeling daarvan?
Ik vind dat ook net ingereden. Dus hopelijk is dit een uitzondering. Is het al duidelijk wat Volvo gaat doen qua coulance?jp-v60 schreef: Staat nu op 171.000 km. Net ingereden dus![]()
Daarvan waarschijnlijk 30 a 40 duizend elektrisch.
Is dus niets voor een elektromotor. Ik zit in de luchtbehandeling Hier draaien motoren 10-15 jaar 24 uur per dag probleemloos.
Als de koppelingen niet meer loskoppelen dan kun je inderdaad niet harder dan 150. Liep de elektrische range niet verder terug? Ondanks je geen beschikking hebt over de ERAD.jp-v60 schreef: 17 september gaat mijn auto naar de dealer, vandaag nog even contact gehad. Ze kunnen nog niet zeggen of het de koppelingen zijn of de koppelingen en de elektromotor. Ligt er aan of er slijpsel in de motor zit.
Coulance op een auto van 5 jaar oud en 170.000 op de klok ?RoaldH schreef:Ik vind dat ook net ingereden. Dus hopelijk is dit een uitzondering. Is het al duidelijk wat Volvo gaat doen qua coulance?jp-v60 schreef: Staat nu op 171.000 km. Net ingereden dus![]()
Daarvan waarschijnlijk 30 a 40 duizend elektrisch.
Is dus niets voor een elektromotor. Ik zit in de luchtbehandeling Hier draaien motoren 10-15 jaar 24 uur per dag probleemloos.
idd, ik heb wel een vermoeden wat ze gaan doen.BlackcurrantV70 schreef:Coulance op een auto van 5 jaar oud en 170.000 op de klok ?RoaldH schreef:Ik vind dat ook net ingereden. Dus hopelijk is dit een uitzondering. Is het al duidelijk wat Volvo gaat doen qua coulance?jp-v60 schreef: Staat nu op 171.000 km. Net ingereden dus![]()
Daarvan waarschijnlijk 30 a 40 duizend elektrisch.
Is dus niets voor een elektromotor. Ik zit in de luchtbehandeling Hier draaien motoren 10-15 jaar 24 uur per dag probleemloos.
Wat denk je zelf ?
Zowieso 50% coulance en waarschijnlijk meer, en zo raar is dat niet voor een auto waar we proefkonijnen voor waren, een vermogen gekost heeft en voor onderhoud altijd naar de dealer gaat.BlackcurrantV70 schreef:Coulance op een auto van 5 jaar oud en 170.000 op de klok ?RoaldH schreef:Ik vind dat ook net ingereden. Dus hopelijk is dit een uitzondering. Is het al duidelijk wat Volvo gaat doen qua coulance?jp-v60 schreef: Staat nu op 171.000 km. Net ingereden dus![]()
Daarvan waarschijnlijk 30 a 40 duizend elektrisch.
Is dus niets voor een elektromotor. Ik zit in de luchtbehandeling Hier draaien motoren 10-15 jaar 24 uur per dag probleemloos.
Wat denk je zelf ?
vgls mij waren de kopers van een my13 en my14 blij dat ze er eentje mochten kopen ik vind 50% coulance op een auto met die leeftijd en km's heel netjes informeer eens hoe andere merken hier mee omgaan, ken wat mensen met fraaie audi'sjp-v60 schreef:Zowieso 50% coulance en waarschijnlijk meer, en zo raar is dat niet voor een auto waar we proefkonijnen voor waren, een vermogen gekost heeft en voor onderhoud altijd naar de dealer gaat.BlackcurrantV70 schreef:Coulance op een auto van 5 jaar oud en 170.000 op de klok ?RoaldH schreef: Ik vind dat ook net ingereden. Dus hopelijk is dit een uitzondering. Is het al duidelijk wat Volvo gaat doen qua coulance?
Wat denk je zelf ?
Als dat niet zo zou zijn dan zou dit echt mijn laatste Volvo zijn.
Er zijn ook merken die probleemloos 400.000 km draaien zonder noemenswaardige problemen. Ik rij meestal drie tot 4 ton en dan gaat die weg. Normaal na zo'n 8 jaar en geloof me, een auto heeft een goed leven bij mij ( altijd netjes warm rijden en niet als een gek planken ).NielsPHEV schreef:vgls mij waren de kopers van een my13 en my14 blij dat ze er eentje mochten kopen ik vind 50% coulance op een auto met die leeftijd en km's heel netjes informeer eens hoe andere merken hier mee omgaan, ken wat mensen met fraaie audi'sjp-v60 schreef:Zowieso 50% coulance en waarschijnlijk meer, en zo raar is dat niet voor een auto waar we proefkonijnen voor waren, een vermogen gekost heeft en voor onderhoud altijd naar de dealer gaat.BlackcurrantV70 schreef: Coulance op een auto van 5 jaar oud en 170.000 op de klok ?
Wat denk je zelf ?
Als dat niet zo zou zijn dan zou dit echt mijn laatste Volvo zijn.
Ik hoef ook geen VW product.OGA244 schreef: Bij Audi of VW is n kapotte distributie ketting bij 40000km geen garantie, of neem de multitronic of dsg bakken, kapot is gewoon pech..