Pagina 2 van 7

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 07.09.2018 - 20:24
door RoaldH
Ik herken die problemen niet. Maar zou dat kunnen liggen aan de (waarschijnlijk) Duitse sim-kaart in mijn V60?

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 07.09.2018 - 21:27
door -KJ-
OnCall staat volledig los van een eigen SIM-kaart die je in de SIM-kaarlezer stopt. De OnCallmodule heeft een ingebouwde SIM. De problemen doen zich in een beperkt aantal auto's voor.

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 08.09.2018 - 00:01
door sbv
Mijn XC60 is van aug 2013, modeljaar 2014. Het zou een bepaalde serie SIMkaarten kunnen zijn. MOgelikj dat er tussen ons ergens een overeenkomst zit

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 08.09.2018 - 07:57
door Gouwe
Lijkt mij wel onwaarschijnlijk dat het aan de sim kaarten ligt, immers er komt wel data door, alleen de locatie / rijlogboek functie werkt niet, de rest wel. Ik kan de auto bijvoorbeeld via de app ook nog steeds op slot zetten.

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 08.09.2018 - 08:16
door RoaldH
Ik heb nogmaals goed gekeken maar ik heb de problemen ook. Ik ga blijkbaar vaak op dezelfde tijd van/naar huis...

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 08.09.2018 - 12:56
door -KJ-
Hoe meer mensen deze problemen melden, hoe groter de noodzaak om ze op te lossen. Dus melden bij de dealer en/of de klantenservice van Volvo in Beesd (telefoonnummer staat op de site onder "Support en contact").

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 08.09.2018 - 17:04
door -KJ-
Na de update van de OnCall-app van vanmiddag kan ik in auto geval de weer koppelen aan de app! Locatie is weer juist en vergrendelen en het laten knippen van de knipperlichten via de app werkt ook. Rijligboek heb ik nog niet getest. Updaten dus voor allen die problemen ondervinden!

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 10.09.2018 - 18:20
door -KJ-
En het rijligboek doet het ook weer!

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 10.09.2018 - 19:26
door RoaldH
Ik heb op jouw advies (en van de dealer) de auto vanmiddag opnieuw laten koppelen. Morgenochtend kan ik inloggen en zou alles verholpen moeten zijn.

Volvo ON Call rijlogboek update niet meer

Geplaatst: 11.09.2018 - 17:58
door RobbertV70
Hier sinds 30-8 geen update van het rijlogboek meer, rest werkt wel, dit probleem op 2 telefoons, op 1 de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd en gekoppeld, geen resultaat.
Contact met de dealer in Den Bosch gehad en deze aan dat ze de auto willen zien om te bepalen wat er aan de hand is. Deze gaat er maandagochtend heen.
Ben zeer benieuwd.

Groet,
Robbert

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 11.09.2018 - 18:55
door sbv
enkel een update van de app werkt niet bij mij. Zal het koppelen nog een keer proberen

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 11.09.2018 - 19:09
door sbv
Koppelen gaat even mis. Kan het verzoek niet initieren...probeer het later nogmaals

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 11.09.2018 - 19:33
door RoaldH
Heb exact hetzelfde probleem. Geen reactie van uw Volvo, kan niet initiëren...

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 11.09.2018 - 19:34
door RoaldH
RobbertV70 schreef: Hier sinds 30-8 geen update van het rijlogboek meer, rest werkt wel, dit probleem op 2 telefoons, op 1 de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd en gekoppeld, geen resultaat.
Contact met de dealer in Den Bosch gehad en deze aan dat ze de auto willen zien om te bepalen wat er aan de hand is. Deze gaat er maandagochtend heen.
Ben zeer benieuwd.

Groet,
Robbert
Ik gok dat een reset/reactivatie nodig is van VOC. Maar dan loop je de kans dat je niet kan activeren.

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 11.09.2018 - 19:49
door -KJ-
Ik heb van de dealer een nieuwe PIN-code gekregen; ik weet niet of dat gelijk staat aan een heractivatie of reset. Na de update van de app kon ik de auto weer koppelen.

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 11.09.2018 - 19:55
door sbv
RoaldH schreef: Heb exact hetzelfde probleem. Geen reactie van uw Volvo, kan niet initiëren...
Ik heb mijn bestaande PIN code gebruikt die ik vorig jaar bij de auto kreeg. Net nog een keer gepoogd en toen was het kan uw Volvo id niet verifiëren. gevolgd door de melding accu spanning laag :D

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 11.09.2018 - 20:35
door Gouwe
Ben nu ook de sigaar, ontkoppelt en kan nu niet meer initiëren. Mailtje gestuurd naar de dealer. Wacht op antwoord.

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 11.09.2018 - 20:51
door sbv
Hier zojuist zelfde gedaan

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 12.09.2018 - 10:08
door RoaldH
-KJ- schreef: Ik heb van de dealer een nieuwe PIN-code gekregen; ik weet niet of dat gelijk staat aan een heractivatie of reset. Na de update van de app kon ik de auto weer koppelen.
Heb ook een nieuwe pincode gekregen, maar heb ook problemen et stap 3 (activatie). Dealer is op de hoogte.

Re: Volvo on call geeft geen locatie meer

Geplaatst: 12.09.2018 - 11:21
door sbv
VOC servers weer eens down waardoor bestaande koppelingen wel werken maar nieuwe activaties niet ?