Pagina 2 van 2

Re: Anti skid service vereist na stuurhuiswissel

Geplaatst: 05.09.2018 - 23:30
door Johan s60
Let wel op de onderdeel nrs. want je hebt stuursensors met en zonder DSTC

Re: Anti skid service vereist na stuurhuiswissel

Geplaatst: 06.09.2018 - 20:43
door MartijnAbel
je kunt de stuurhoeksensor kalibreren met VIDA. Dat was tenminste mijn probleem wat ontstaan is na wissel van het stuurwiel en daarmee was het opgelost

Re: Anti skid service vereist na stuurhuiswissel

Geplaatst: 06.09.2018 - 21:52
door VolvoV50Ryder
MartijnAbel schreef: je kunt de stuurhoeksensor kalibreren met VIDA. Dat was tenminste mijn probleem wat ontstaan is na wissel van het stuurwiel en daarmee was het opgelost
Nogmaals: enig idee hoe dat gaat in VIDA?

Re: Anti skid service vereist na stuurhuiswissel

Geplaatst: 06.09.2018 - 23:38
door Jelmer de Jong
Diagnostics>Vehicle Communication>BCM>Advanced>Calibration.

Re: Anti skid service vereist na stuurhuiswissel

Geplaatst: 27.09.2018 - 15:40
door Bella
Update 2: Terug van vakantie zonder verdere problemen. Vanmorgen bij Elferink gebruikte stuurhoeksensor gekocht ( 50€) en geplaatst volgens de instructie die op de behuizing staat. Vervolgens gaan rijden en hatseflats geen meldingen meer!!! :D :D :D
Soms zit het mee en vaak zit het tegen. :lol: Tevens heb ik het idee dat de auto wat lichter stuurt. Mogelijk is de bekrachtiging ook afhankelijk van deze stuurhoeksensor. Kalibreren is blijkbaar niet nodig.

Voorlopig weer een tevreden T5 piloot :P

Re: Anti skid service vereist na stuurhuiswissel

Geplaatst: 30.09.2018 - 21:27
door Bella
Update 3: Helaas kwam ik er vandaag achter dat de knoppen op het stuurwiel het niet meer doen (radio, cruise en navigatie). Tevens doet de claxon het niet meer.
Vervolgens airbag en stuur verwijderd om te kijken of alle stekkers goed vast zaten. Dit bleek het geval. Moet je deze opnieuw aansturen via Vida of is dit een zekering?

Bij voorbaat dank, Frans O-)

Re: Anti skid service vereist na stuurhuiswissel

Geplaatst: 03.10.2018 - 06:41
door Bella
Update 4: gisteravond alles weer gedemonteerd en aan het meten gegaan. Alle lijntjes van de klokveer doorgemeten en geconstateerd dat deze gewoon doorkomen. Vervolgens de betreffende zekeringen allemaal doorgemeten en gezien dat die ook allemaal goed zijn. Vervolgens de boel uitgelezen en de airbag storing kunnen resetten. Wat er overblijft zijn de codes: DD 10 en DD11. Dit heeft te maken met communicatie. Moet je bij het vervangen van de klokveer en stuurhoeksensor ook de module waar die inzit vervangen? Ik wordt er een beetje radeloos van...... :'( Ik krijg op een of andere manier niet de signalen van het stuurwiel niet door. De functies van de handels werken wel(knippelichten, ruitenwissers etc).

Iemand nog tips?

Bij voorbaat dank, Frans 8-)

Re: Anti skid service vereist na stuurhuiswissel

Geplaatst: 03.10.2018 - 06:42
door Bella
O ja, de anti-skid melding is ook weer terug >_<

Re: Anti skid service vereist na stuurhuiswissel

Geplaatst: 03.10.2018 - 17:07
door Bella
Woont er iemand met Vida/vice in de buurt van Lochem die bereid (tegen eventuele vergoeding) is te helpen? Misschien dat het het vida/vice wel mogelijk is om de boel weer aan de gang te krijgen.

B.v.d. Frans

Re: Anti skid service vereist na stuurhuiswissel

Geplaatst: 04.10.2018 - 10:29
door edraket
Je moet inderdaad met vida resetten ben ik bang. Heb je de sensor ook doorgesoldeerd? Als je met een multimeter op de soldering druk heb je automatisch contact. Kijk even op mijn linkje op de vorige pagina.

Re: Anti skid service vereist na stuurhuiswissel

Geplaatst: 05.10.2018 - 06:34
door Blade
Als het sinds de wissel van het stuurhuis fout gaat, dan lijkt het me vrij logisch dat er wat mis is gegaan bij de vervanging ervan.

Kan je bijv even veel slagen met het stuurwiel rechts om als links om?

Re: Anti skid service vereist na stuurhuiswissel

Geplaatst: 05.10.2018 - 20:25
door Bella
OPGELOST!!! :D :D :D

Vanmiddag weer het stuur eraf gehaald en is wat dieper gekeken in de module waar de klokveer samen met de stuurhoeksensor in valt. De handles van de ruitenwissers en knipperlichten gedemonteerd en toen zag ik al vrij snel de oorzaak. Het bleek dat de connector van de klokveer net naast de moederconnector op de printplaat zat. Vandaar dus de comminicatie fouten. Dit is echter alleen zichtbaar als de handles gedemonteerd zijn. Dus klokveer goed gemonteerd en alles werkt weer!
Tevens is nu de anti-skid melding ook weer weg en de dtsc weer in/uit te schakelen 8-)

Bedankt voor jullie medewerking, Frans