Pagina 2 van 2

Re: Ruitenkrabber, wat is dat ook alweer?

Geplaatst: 18.11.2018 - 10:40
door diesel01
OGA244 schreef: Natuurlijk blijven de spiegels bevroren, enig idee hoeveel stroom die vragen? Je accu is rap leeg.
Start je zitten ze gekoppeld aan je achterruit verwarming en zijn ze zo ijsvrij
Idd nog niet zo heel lang geleden merkte je wanneer je de achterruit/spiegelverwarming aan deed dat het toerental iets inzakte omdat de er erg veel stroom werd gevraagd.
Spiegels zijn bij mij voordat ik de straat uit ben ontdooit, stuur en stoel zijn dan ook warm.

Re: Ruitenkrabber, wat is dat ook alweer?

Geplaatst: 18.11.2018 - 11:13
door lint
Sommige mensen zijn ook nooit tevreden.

Re: Ruitenkrabber, wat is dat ook alweer?

Geplaatst: 18.11.2018 - 13:02
door xelor
... en dan moet de winter nog beginnen :-)

Re: Ruitenkrabber, wat is dat ook alweer?

Geplaatst: 18.11.2018 - 23:07
door Schorpioen
renebrs schreef: Bij mijn XC40 blijven de buitenspiegels bevroren.
De standverwarming zorgt wel voor warme stoelen, warm stuur, ontdooide achterruit en verwarmd interieur.

Hoe is dat bij jullie?

Bij de dealer weten ze er ook geen raad mee.
Bij mijn XC90 T8 worden wel de spiegels verwarmd.
De standkachel verwarmd de koelvloeistof en zodoende de interieurverwarming.
Doordat de kachelventilator gaat draaien worden je stoelen en stuur warm door de luchtstroom.
Spiegels zitten buiten en hebben geen verbinding met de verwarming.
Zoals al eerder opgemerkt; instappen, motor starten en achterruitverwarming met spiegel verwarming aan.
In een mum van tijd zijn je spiegels ontdooit.

Re: Ruitenkrabber, wat is dat ook alweer?

Geplaatst: 20.11.2018 - 13:19
door ET1812
Niet vergeten dat je de instellingen zo kunt programmeren dat de achterruitverwarming automatisch aanschakelt bij het vermoeden van vriesweer

Re: Ruitenkrabber, wat is dat ook alweer?

Geplaatst: 20.11.2018 - 15:04
door gdc
Als je deze functie combineert met de remote start (van de motor) via de Volvo App is je probleem volgens mij opgelost...

Re: Ruitenkrabber, wat is dat ook alweer?

Geplaatst: 20.11.2018 - 19:01
door Jan XC40 R-T4
Kijk, daar hebben we wat aan. ^_^
Ga ik toch ook eens checken / instellen als hij terug is van de importeur.

Re: Ruitenkrabber, wat is dat ook alweer?

Geplaatst: 20.11.2018 - 19:35
door diesel01
gdc schreef: Als je deze functie combineert met de remote start (van de motor) via de Volvo App is je probleem volgens mij opgelost...
En dat blijf ik dan vreemd vinden, we monteren een start/stop systeem in de auto maar via de app kan er wel op afstand gestart worden, vervolgens zit de eigenaar te ontbijten en staat er op de oprit een auto te draaien.
Omdat de ramen moeten ontdooien en de spiegels vrij van wasem.

Re: Ruitenkrabber, wat is dat ook alweer?

Geplaatst: 20.11.2018 - 20:02
door volvothor
diesel01 schreef:
gdc schreef: Als je deze functie combineert met de remote start (van de motor) via de Volvo App is je probleem volgens mij opgelost...
En dat blijf ik dan vreemd vinden, we monteren een start/stop systeem in de auto maar via de app kan er wel op afstand gestart worden, vervolgens zit de eigenaar te ontbijten en staat er op de oprit een auto te draaien.
Omdat de ramen moeten ontdooien en de spiegels vrij van wasem.
Wat is daar vreemd aan? Ofwel zit je in de auto in de koude te wachten tot je kan vertrekken, ofwel wacht je binnen met een lekker tasje koffie en kan je na enkele minuten in een lekker warme auto stappen. Dat heet vooruitgang ;-)

Re: Ruitenkrabber, wat is dat ook alweer?

Geplaatst: 20.11.2018 - 21:00
door teebee
Ofwel je gaat rijden met beslagen ramen en/of ijs/sneeuw erop.
Ik kom ze in de winter te vaak tegen... haast haast.... levensgevaarlijk
Veiligheid boven alles, ook als dat wat extra brandstof kost.

Re: Ruitenkrabber, wat is dat ook alweer?

Geplaatst: 20.11.2018 - 21:12
door diesel01
Daar heb je toch juist een standkachel voor?
Een auto laten draaien op een oprit was toch iets wat we sinds de jaren 90 niet meer doen.

Re: Ruitenkrabber, wat is dat ook alweer?

Geplaatst: 21.11.2018 - 06:13
door D5R-Design
diesel01 schreef: Daar heb je toch juist een standkachel voor?
Een auto laten draaien op een oprit was toch iets wat we sinds de jaren 90 niet meer doen.
Duidelijk nog niet de voordelen van de afstandstart gevonden.
Stoelen of en stuurwiel instellen op automatisch verwarmen. Als de temperatuur onder de 10 graden zakt gaat bij afstandstart deze 2 automatisch ook aan..

Ik denk of weet eigenlijk wel zeker dat de standkachel een grotere vervuiler is als onze VEA dieselmotor..
10 minuten draaien van de motor is minder schadelijk als 30minuten een zeer onvolledig verbranding zonder verdere filtering van onze stink standkachel...

Helaas zet Volvo de standkachel in om onze energie zuinige (dus lees weinig warmte afgevende diesel motor) sneller op bedrijfs temperatuur te krijg.
Of nog erger de zeer irritante slip op de bak te zetten zo dat je als een oud wijd met 3500 toeren de straat uit rijd.

Re: Ruitenkrabber, wat is dat ook alweer?

Geplaatst: 21.11.2018 - 06:32
door Erikho
Er zijn er ook die benzine rijden. ;-)

Re: Ruitenkrabber, wat is dat ook alweer?

Geplaatst: 21.11.2018 - 19:02
door Jan XC40 R-T4
Voor hen werkt het ook, alleen nog minder vervuilend dan een diesel. :P

Re: Ruitenkrabber, wat is dat ook alweer?

Geplaatst: 21.11.2018 - 19:54
door diesel01
D5R-Design schreef:
diesel01 schreef: Daar heb je toch juist een standkachel voor?
Een auto laten draaien op een oprit was toch iets wat we sinds de jaren 90 niet meer doen.
Duidelijk nog niet de voordelen van de afstandstart gevonden.
Stoelen of en stuurwiel instellen op automatisch verwarmen. Als de temperatuur onder de 10 graden zakt gaat bij afstandstart deze 2 automatisch ook aan..

Ik denk of weet eigenlijk wel zeker dat de standkachel een grotere vervuiler is als onze VEA dieselmotor..
10 minuten draaien van de motor is minder schadelijk als 30minuten een zeer onvolledig verbranding zonder verdere filtering van onze stink standkachel...

Helaas zet Volvo de standkachel in om onze energie zuinige (dus lees weinig warmte afgevende diesel motor) sneller op bedrijfs temperatuur te krijg.
Of nog erger de zeer irritante slip op de bak te zetten zo dat je als een oud wijd met 3500 toeren de straat uit rijd.
Ach ik doe het hier gewoon maar niet, buurtjes vinden overal wat van en had al woorden over de zitmaaier.
Een auto 15min laten draaien gaat mij niet in dank afgenomen worden, houdt het dus gewoon bij perconditioning.
Overigens heeft iedereen het over koud, hoe moet het straks wanneer het -10 of nog erger -15 wordt...
En met 3500rpm de straat uit, over overdrijven gesproken.

Re: Ruitenkrabber, wat is dat ook alweer?

Geplaatst: 21.11.2018 - 20:25
door teebee
Met 3500 rpm rijdt je niet meer de straat uit, dan stijg je mi onderhand op....

Re: Ruitenkrabber, wat is dat ook alweer?

Geplaatst: 22.11.2018 - 22:48
door Schorpioen
D5R-Design schreef: Helaas zet Volvo de standkachel in om onze energie zuinige (dus lees weinig warmte afgevende diesel motor) sneller op bedrijfs temperatuur te krijg.
Niet alleen Volvo. Ook andere merken doen dit.
Ik heb een Mazda 6 diesel uit 2006 gehad en daar zat ook al een standkachel in.

Re: Ruitenkrabber, wat is dat ook alweer?

Geplaatst: 24.11.2018 - 10:00
door ET1812
De combinatie van geprogrammeerde achterruitontdooiing en de afstandsstart werkt super. Uiteraard dient de auto buiten te staan!