V60 Cross Country

Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

diesel01 schreef:
Paul schreef: Prijslijst staat inmiddels online, voor 59k een hele mooie intro edition met veel er standaard op (IntelliSafe/Standkachel etc).

Opzich allemaal prima, maar ja die diesel motor... Ervaring met de V70 is dat de tweedehands prijzen een duikvlucht hebben genomen. Dus wat zou dat voor een invloed hebben op de CC?
Ik heb mij daar met de aankoop van de V90 niet door laten leiden en gekeken wat er bij moest en of dat binnen het vooraf gestelde budget kon.
Wanneer ik nu kijk wat we op de V70 hebben laten vallen in 1.5 jaar dan houdt ik dat bedrag lekker voor mijzelf maar het is idd substantieel.
Gezien je naam zou je dat ook niet mogen doen :-)
Maar inderdaad: wees blij dat de Diesel er nog is en koop snel nog eentje.
De hetze tegen Diesel waait naar alle waarschijnlijkheid wegens veel onwaarheden wel weer over.
De nieuwe Euro 6d-TEMP Diesels van Volvo behoren tot de meest schone.

Voor serieuze afstanden en comfortabel vervoer zonder steeds bij de pomp te staan of aan de kabel te hangen is Diesel nog steeds onverslaanbaar.
Bovendien altijd nog betrouwbaarder dan een Hybride. Hoe trouw mijn laatste V60 PIH ook was, het is nogal wat extra en soms kwetsbare techniek.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Gebruikersavatar
Fredraket
4th Gear member
Berichten: 721
Lid geworden op: 08.03.2015 - 00:55
Locatie: Wierden

+1

Je wordt inderdaad een beetje flauw van al dat gezeur in de media over diesels. Voor lang en/ of zwaar werk is het nog steeds de beste oplossing. Ik rij de komende 4 jaar nog even lekker verder met mijn diesel.
Groeten, Freddy

MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL

Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4293
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Ik heb het me al vaker afgevraagd, wat is nu het beste voor het milieu ?

1. mijn huidige V70 D4, gemiddeld verbruik 6,0 l/100 km diesel, Euro 6b
2. een nieuwe Volvo D4 FWD (V60/XC60/V90), gemiddeld verbruik schat ik een beetje hoger op basis van wat ik lees, pakweg 6,5 l/100 km, Euro 6d temp
3. een nieuwe Volvo T5 FWD (V60/XC60/V90), gemiddeld verbruik schat ik op 8,5 l/100 km benzine

(PIH is moeilijk in te schatten, erg afhankelijk van laaddiscipline en -mogelijkheden, op korte ritten beter dan T5, op lange ritten door extra gewicht ongunstiger dan T5, laat staan D4).

Dit alles op basis van 25.000 km per jaar (en los van de discussie of dat al dan niet voldoende is om een diesel te nemen).

Mijn D4 verbruikt in dit voorbeeld dan 1.500 diesel per jaar, de T5 zou dan zo'n 2.125 liter benzine verbruiken. Wat is de milieuwinst van de extra verbranding van 625 liter benzine ? Iemand moet me dat eens uitleggen. En het gaat niet alleen om de verbranding door je motor, je moet het hele productieproces van die extra 625 liter in rekening nemen, want daar hangt ook een milieuaspect aan vast.

Bottom line ben ik ervan overtuigd dat er geen milieuwinst zit in overstappen op benzine, en dat het zinvoller zou zijn om de dieseltechnologie op het vlak van verbranding, uitstoot (zie b.v. AdBlue...) en fijn stof verder te ontwikkelen i.p.v. te de diesel te verketteren.

625 liter voor één auto voor één jaar, dat gaat dus om enorme hoeveelheden brandstof hé.

Mijn voorkeur blijft dus een D4, maar wanneer je er op middellange termijn bepaalde steden niet meer mee in mag is dat niet zo handig. Zou die hele dieselhetze geen combine zijn van de olieconcerns die meer vangen voor een liter benzine dan voor een liter diesel (ze kunnen er dan nog meer liters van verkopen), en de overheden vangen meer door accijnzen en BTW. En de constructeurs zitten misschien mee in de boot, ze hoeven geen productielijn en R&D meer te hebben voor diesel. Tot zover mijn complottheorie...
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Nou hier is het zo dat ik natuurlijk de PIH heb, die over 2 maanden 2 wordt en net 37.000km heeft gepasseerd. V70 is 3 jaar oud en 70.000km. Als de V70 stil staat kost hij nog steeds een berg wegenbelasting.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8499
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Zo zie ik het ook Fulaks, in Belgie is met de prijs van een liter diesel serieus aan het optrekkenm nu al op vele plaatsen biven de 1,5€ per liter.

Gisteren een Esso tankstation in NL gezien aan 1,37€, dus vanaf volgende week tank im gewoon in NL.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4293
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

BlackcurrantV70 schreef: Zo zie ik het ook Fulaks, in Belgie is met de prijs van een liter diesel serieus aan het optrekkenm nu al op vele plaatsen biven de 1,5€ per liter.

Gisteren een Esso tankstation in NL gezien aan 1,37€, dus vanaf volgende week tank im gewoon in NL.
Maar is er milieuwinst bij de overstap naar benzine ? Die overstap wordt ons stilaan door de strot geramd, waardoor R&D in dieseltechnologie stilvalt, waardoor het uitsterven van diesel natuurlijk een self-fulfilling prophecy wordt.

Al kost een liter diesel even veel als een liter benzine, zit je toch nog met een verschil in verbruik, 625 liter per jaar in mijn voorbeeld. Mijn vraag : is dat dat beter voor het milieu ?
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2748
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Fulaks schreef:Maar is er milieuwinst bij de overstap naar benzine ? Die overstap wordt ons stilaan door de strot geramd, waardoor R&D in dieseltechnologie stilvalt, waardoor het uitsterven van diesel natuurlijk een self-fulfilling prophecy wordt.
Heel simpel, om even bij de nieuwe V60 te blijven: een T5 stoot 40 gram CO2 uit dan een D4. Meer CO2 schijnt dus winst te zijn :sick: . En de fijnstofwinst dan? Ook daar kun je inmiddels vraagtekens bij zetten, inmiddels zijn er onderzoeken waaruit blijkt dat een moderne (dus nu in de showroom staande) diesel minder uit stoot dan zijn benzinebroeder.
Maar met dank aan Het gesjoemel van VAG moet barbertje hangen en wordt het kind met het badwater weg gegooid.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Edc70
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 11.07.2010 - 22:29

Weet iemand wanneer de New Volvo V60 Cross Country voorgesteld wordt bij Volvo Beesd ?
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

december denk ik, januari dealer denk ik
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29472
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Op de site van Svenscar:

De V60 Cross Country is vanaf de marktintroductie leverbaar als D4 AWD (diesel), de T5 AWD (benzine) volgt in een later stadium. De avontuurlijke premium estate met standaard All Wheel Drive (AWD) en een stoer exterieurdesign is leverbaar vanaf € 59.995. Hierbij gaat het om de zeer complete Volvo V60 Cross Country D4 AWD Geartronic Intro Edition. U kunt de V60 Cross Country vanaf nu bestellen bij SvensCar.

Begin 2019 staat de nieuwe V60 Cross Country bij ons in de showroom!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
hueting
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 23.10.2010 - 15:01

Uiterlijk half december bij de dealer. Ik heb er zelf één besteld en die komt ook ongeveer dan.
Gelijk met de eerste demo-auto’s. Ik laat hem week 1 afleveren.

Of hij in Beesd nog eerder komt weet ik niet.
Erik H
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 10.09.2018 - 11:26

Niks nieuws onder de zon over de TWIN ENGINE in de Cross Country blijkbaar...
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Erik H schreef: Niks nieuws onder de zon over de TWIN ENGINE in de Cross Country blijkbaar...
V90CC is er ook niet als twin engine zou met niet verbazen als de cc modelen er niet als twin engine komen
Erik H
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 10.09.2018 - 11:26

Zou spijtig zijn want gewone V60 vind ik te laag en XC60 te duur....als het dan toch zo is zal het geen VOLVO worden
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Erik H schreef: Zou spijtig zijn want gewone V60 vind ik te laag en XC60 te duur....als het dan toch zo is zal het geen VOLVO worden
Heb het even opgezocht V60 is onbelast 6,7 cm lager dan de V60CC is dat een verschil wat je echt merkt ?
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Hij komt wel hoor, is verteld bij lancering! Maar zal wel nog even duren!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Erik H
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 10.09.2018 - 11:26

NielsPHEV schreef:
Erik H schreef: Zou spijtig zijn want gewone V60 vind ik te laag en XC60 te duur....als het dan toch zo is zal het geen VOLVO worden
Heb het even opgezocht V60 is onbelast 6,7 cm lager dan de V60CC is dat een verschil wat je echt merkt ?
Ben er zeker van dat je dit goed voelt bij in- en uitstappen!
Erik H
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 10.09.2018 - 11:26

Paul schreef: Hij komt wel hoor, is verteld bij lancering! Maar zal wel nog even duren!
Bedankt! Ik had dit ook in mijn gedachten.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29472
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Erik H schreef:
NielsPHEV schreef:
Erik H schreef: Zou spijtig zijn want gewone V60 vind ik te laag en XC60 te duur....als het dan toch zo is zal het geen VOLVO worden
Heb het even opgezocht V60 is onbelast 6,7 cm lager dan de V60CC is dat een verschil wat je echt merkt ?
Ben er zeker van dat je dit goed voelt bij in- en uitstappen!
Globaal zelfde hoogteverschil als bij de V90 versus de V90 CC.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Kinoúmai
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25

Erik H schreef:
NielsPHEV schreef:
Erik H schreef: Zou spijtig zijn want gewone V60 vind ik te laag en XC60 te duur....als het dan toch zo is zal het geen VOLVO worden
Heb het even opgezocht V60 is onbelast 6,7 cm lager dan de V60CC is dat een verschil wat je echt merkt ?
Ben er zeker van dat je dit goed voelt bij in- en uitstappen!
Inderdaad! Is ook de reden waarom ik voor een Cross Country zal gaan. Mijn huidige Allroad kan ik verstellen en maak daar dan ook veelvuldig gebruik van bij het in & uitstappen.In zijn hoogste stand staat ie 6,5cm hoger dan in zijn laagste stand. Als daily wil ik niet telkens uit mijn wagen kruipen en mag het een beetje comfortabel zijn. Ook voor mijn klanten niet onbelangrijk trouwens.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”