Re: Nieuwe V60/S60 samenstellen, (onbegonnen werk?)
Geplaatst: 08.10.2018 - 15:59
Ah belgie! Ja dan ligt de situatie anders. Jullie hebben geen strafbelasting genaamd bpm. 

Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Dat ligt aan je referentie kader, wanneer je die 320 diesel pk's en nog belangrijker het koppel bent gewend en je hebt het er voor over, dan ga je wellicht niet blij worden van een D4.teebee schreef: Rijplezier is betrekkelijk denk ik, vraag 10 nieuwe V60 D4 rijders of zij een grote bevredigende mate van rijplezier ervaren, en het antwoord zal van alle 10 JA zijn. Dat staat naast het feit dat er vast auto’s zullen zijn die (sommigen) wat meer rijplezier zullen bieden. Maar dan nog is dat betrekkelijk denk ik. Het hangt in grote mate af van de situatie (tijdstip, land, regio, type weg, etc etc) waar men in rijdt. Maar ik zie het als flauwekul dat je na die Audi niet aan ‘iets minder’ niet zou kunnen wennen. Groot groter grootst, snel sneller snelst, etc, overal is wel een overtreffende trap voor te vinden, maar dat wil nog niet zeggen dat een stapje minder niet ook die bevrediging kan geven.
Maargoed, jij ziet dat blijkbaar anders.
Een paar leuke proefritten zouden je wellicht de ogen kunnen openen. Succes met de keuze.
Oh jawel hoor. Bij ons noemt het hier BIV of belasting op in verkeersstelling. Is één maal te betalen door de persoon die de wagen als eerst ter registratie aanbied. Daar bovenover komt nog de jaarlijkse wegentaks.V50 R schreef: Ah belgie! Ja dan ligt de situatie anders. Jullie hebben geen strafbelasting genaamd bpm.![]()
Ik begrijp je wel hoor maar het moet nu ook weer niet plots extreem anders zijn. Nu goed, we zijn bereid om die 3-liter op te geven, volgens mij toch nog steeds een grotere zekerheid om maandelijks zonder al te veel zorgen de kilometers mee af te malen dan een 2.0L voertuig.teebee schreef: Rijplezier is betrekkelijk denk ik, vraag 10 nieuwe V60 D4 rijders of zij een grote bevredigende mate van rijplezier ervaren, en het antwoord zal van alle 10 JA zijn. Dat staat naast het feit dat er vast auto’s zullen zijn die (sommigen) wat meer rijplezier zullen bieden. Maar dan nog is dat betrekkelijk denk ik. Het hangt in grote mate af van de situatie (tijdstip, land, regio, type weg, etc etc) waar men in rijdt. Maar ik zie het als flauwekul dat je na die Audi niet aan ‘iets minder’ niet zou kunnen wennen. Groot groter grootst, snel sneller snelst, etc, overal is wel een overtreffende trap voor te vinden, maar dat wil nog niet zeggen dat een stapje minder niet ook die bevrediging kan geven.
Maargoed, jij ziet dat blijkbaar anders.
Een paar leuke proefritten zouden je wellicht de ogen kunnen openen. Succes met de keuze.
Klopt inderdaad jou stelling. We zijn gewoon opzoek naar een waardige vervanger, geen probleem met 4-cilinders maar het is ten slotte mijn dagelijks "huis" en dan wil je toch iets hebben waar je je gemakkelijk in voelt zowel naar comfort, dinamiek als bedrijfszekerheid toe.diesel01 schreef:Dat ligt aan je referentie kader, wanneer je die 320 diesel pk's en nog belangrijker het koppel bent gewend en je hebt het er voor over, dan ga je wellicht niet blij worden van een D4.teebee schreef: Rijplezier is betrekkelijk denk ik, vraag 10 nieuwe V60 D4 rijders of zij een grote bevredigende mate van rijplezier ervaren, en het antwoord zal van alle 10 JA zijn. Dat staat naast het feit dat er vast auto’s zullen zijn die (sommigen) wat meer rijplezier zullen bieden. Maar dan nog is dat betrekkelijk denk ik. Het hangt in grote mate af van de situatie (tijdstip, land, regio, type weg, etc etc) waar men in rijdt. Maar ik zie het als flauwekul dat je na die Audi niet aan ‘iets minder’ niet zou kunnen wennen. Groot groter grootst, snel sneller snelst, etc, overal is wel een overtreffende trap voor te vinden, maar dat wil nog niet zeggen dat een stapje minder niet ook die bevrediging kan geven.
Maargoed, jij ziet dat blijkbaar anders.
Een paar leuke proefritten zouden je wellicht de ogen kunnen openen. Succes met de keuze.
Dat een D4 voor het dagelijkse gebruik genoeg is ben ik met je eens, maar ik ken ook mensen die steevast een 6 cilinder boven een 4 cilinder kiezen, gewoon omdat het kan en prettig rijdt.
teebee schreef: Tja wat je gewend bent kan je verwennen
Maar naast die pk’s... eenmaal een Volvo van binnen gewend en de Audi is vergeten![]()
Hah dat is echt niks vergeleken met NL, geloof me.Kinoúmai schreef:Oh jawel hoor. Bij ons noemt het hier BIV of belasting op in verkeersstelling. Is één maal te betalen door de persoon die de wagen als eerst ter registratie aanbied. Daar bovenover komt nog de jaarlijkse wegentaks.V50 R schreef: Ah belgie! Ja dan ligt de situatie anders. Jullie hebben geen strafbelasting genaamd bpm.![]()
![]()
V50 R schreef:Hah dat is echt niks vergeleken met NL, geloof me.Kinoúmai schreef:Oh jawel hoor. Bij ons noemt het hier BIV of belasting op in verkeersstelling. Is één maal te betalen door de persoon die de wagen als eerst ter registratie aanbied. Daar bovenover komt nog de jaarlijkse wegentaks.V50 R schreef: Ah belgie! Ja dan ligt de situatie anders. Jullie hebben geen strafbelasting genaamd bpm.![]()
![]()
Daarentegen is ons wegdek wel in goede staat, dat is dan weer de positieve kant van het verhaal![]()
Gebeurt de tuning van Polestar via de dealer met behoud van garantie? Op de website zie ik niet direct die mogelijkheid op de nieuwe V60 precies.RZA schreef: Ik had hiervoor een 535i touring met ruim 300pk en rij nu met een T4 met 190pk. Hoewel ik stiekem best wel eens naar die smeuige 6 in lijn terug verlang was ik snel gewend aan het beperktere vermogen. Veel koppel en pk's rijdt idd heel relaxt maar de realiteit is ook dat in NL -zelfs al heb je een keer de ruimte- je dit vermogen zelden aanspreekt. Tegelijkertijd zou ik qua motorisering een niet al te grote stap terug doen als je het budget ervoor hebt. Een mooie T6 en dan gelijk Polestar tuning erop waardoor de bak nog sneller gaat schakelen lijkt me een heel fijne keuze. Ik ben daar zelf in elk geval naar aan't kijken voor de toekomst..
Heb je nog enig idee van je verbruik over dat traject?NielsPHEV schreef: Je vroeg naar ervaringen met de T6. Ik ben met de T6 vanuit NL naar Kortrijk gereden (en terug) een heerlijke auto die sneller is dan ie aanvoelt
1 op 12Kinoúmai schreef:Heb je nog enig idee van je verbruik over dat traject?NielsPHEV schreef: Je vroeg naar ervaringen met de T6. Ik ben met de T6 vanuit NL naar Kortrijk gereden (en terug) een heerlijke auto die sneller is dan ie aanvoelt
Eens.teebee schreef: Nadeel van het geperforeerde leer vind ik het vuil wat zich sneller vastzet in de gaatjes. Lastige schoon te houden man egaal leer lijkt mij.
Mmmm, het interieur van de nieuwe A6 vind ik toch wel top.teebee schreef: Tja wat je gewend bent kan je verwennen
Maar naast die pk’s... eenmaal een Volvo van binnen gewend en de Audi is vergeten![]()