De auto is inmiddels uitgelezen. Geen foutcodes of andere vreemde dingen.
Waarschijnlijk is het de motor die zichzelf 'harder' aan het werk zet, om de grootverbruikers te ondersteunen (licht, blazer, stuurbekrachtiging etc.)
Klinkt dit bekend bij een van jullie?
Raar gedrag V40 (2014) bij koude start en eerste paar minuten
-
- 2nd Gear member
Wat mij mij opviel was dat het zich enkel voordeed bij matige koude, niet als het heel erg koud is. Alsof het lijkt dat de motor twijfelt tussen een verhoogt toerental (zoals je de auto net start) of gewoon stationair draaien.Hurm schreef: De auto is inmiddels uitgelezen. Geen foutcodes of andere vreemde dingen.
Waarschijnlijk is het de motor die zichzelf 'harder' aan het werk zet, om de grootverbruikers te ondersteunen (licht, blazer, stuurbekrachtiging etc.)
Klinkt dit bekend bij een van jullie?
Sinds de laatste keer dat ik het heb voorgehad (vorige winter) zit intussen een onderhoud. Sindsdien heeft het zich niet meer voorgedaan.
- rthartog
- 1st Gear member
Hebben ze de inlaatkleppen al bekeken op koolafzetting?
De motor gaat dan koud ook schommelen in toeren, komt nog wel eens voor bij direct ingespoten benzine motoren.
Dit is te reinigen met "inlaat reiniger granulaat". Is wel even wat werk, werk voor een dealer.
Het komt alleen niet 100% overeen met wat je omschrijft, maar is altijd even te checken.
De motor gaat dan koud ook schommelen in toeren, komt nog wel eens voor bij direct ingespoten benzine motoren.
Dit is te reinigen met "inlaat reiniger granulaat". Is wel even wat werk, werk voor een dealer.
Het komt alleen niet 100% overeen met wat je omschrijft, maar is altijd even te checken.