Pagina 2 van 2

Geplaatst: 04.10.2006 - 13:32
door BertjeB
Ja ben wel bang voor meer schade!!
maar zit nog in de garantie en de werkplaats chef stelde dit voor, ben er maar vanuitgegaan dat hij een inschatting op basis van kennis en ervaring gemaakt heeft en dat het met die schade dus wel los zal lopen.

maar elke keer als ik die rammel hoor denk ik wel....
AAAAAAAARRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHH............

greetzzzzz Bert.

Geplaatst: 04.10.2006 - 13:36
door Skywalker
Kan ik me voorstellen dat je AAAAAAAARRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHH............ denkt. Dat zou ik ook hebben.

Kennelijk vinden ze het, ondanks de garantie, niet zo'n groot probleem.

Ik hoop voor je dat ze de fout snel vinden en dat het niet al te ernstig is. Hou je ons op de hoogte??

Geplaatst: 05.10.2006 - 11:55
door BertjeB
Hoop het ook, en zal hier e.e.a. vermelden wanneer ik meer weet.

greetzzzz Bert.

Geplaatst: 08.10.2006 - 01:18
door sytzos
ehmm mijn baas rijdt een S70 uit '96 die nu richting de 4 ton gaat.. geloof iets van 389.000 op t moment! en in al die tijd is alleen 1 keer de waterpomp stuk gegaan meer niet.. en er hangt ook regelmatig een kar achter van 1200 of meer.. en dan kijk je op de teller.. wat 160... hmmm.. dat merk je niet eens! beul van een motor!

en je ziet ze 2e hands echt amper.. kijk maar op marktplaats!

Geplaatst: 10.10.2006 - 16:11
door JW240
wij hebben als lease auto een V70 TDI gehad (MY 2001 IIRC).
wat een ramp...
de auto zelf was matig, veel problemen mee gehad. Startverwarmer rokte enorm, slecht schakelen, etc... veel van deze problemen ware veroorzaakt door de dealer...

Tot 100.000 km was de motor best goed, afgezien van het enorme turbogat, de matige geluidsontwikkeling, beetje hard diesel nagelen had ie wel. Wat wel goed was het verbruik, 5.4 liter op 100 km is echt zeer goed voor een auto van dat formaat, en de acceleratie is ook dik in orde voor 143 pk.

Maar de motor begon steeds erger te roken, de garage kon er niets aan doen. bij 150.000 km ging de trekkracht langzaam omlaag. eerst haalden we bijna 230 op de teller, toen nog maar 200. Onze plaatselijke dealer vond toch dat de auto in orde was en wilde ons niet verder helpen. Eigenlijk alleen maar goed want die hadden toch meer kwaad dan goed gedaan (een keer hadden ze het wiel lager niet vastgezet...). Bij een andere dealer bleek dat een zuiger kapot was gegaan... Drijfstanglager (small end) kapot, zuiger 1.5 mm lager dan de andere...

Altijd netjes warmgereden en startverwarmer gebruikt, lange afstanden gereden goed op de olie gelet, nooit echt lang volgas gereden, zuinig gereden... en dan toch zo kapot gaan

Ons probleem komt niet vaak voor bij deze motoren, je hoort ook van TDI blokken die 500.000 draaien. Maar toch is het veel minder goed dan de d5 of andere volvo blokken. Waterpomp/distributieriem enzo zijn stom gemaakt bij de TDI, geen crossflow...

niet mijn motor :-P

EDIT: het probleem van iemand hierboven...zou kunnen dat het hetzelfde is als wat wij gehad hebben. Sommige TDI's hebben het, de meerderheid knort lekker door naar de miljoen km :D

Geplaatst: 10.10.2006 - 16:22
door V70R-obert
Die van ons stond op 309.000 km en was nog helemaal niets mis mee. 230 lopen ze niet origineel. Bij 190 heb je het wel gehad. Zelfs met een superchip lijkt 230 me nog een hele klus. Daarbij is deze motor niet gebouwd voor topsnelheden. 150-160 kmh was ideaal voor onze tdi. Het leukste van deze motoren was toch wel die kwalm rook als je het gas vol intrapt. Het leek wel een James Bond gadget om achtervolgers af te wimpelen.

Geplaatst: 10.10.2006 - 17:20
door JW240
2.4T schreef:Die van ons stond op 309.000 km en was nog helemaal niets mis mee. 230 lopen ze niet origineel. Bij 190 heb je het wel gehad. Zelfs met een superchip lijkt 230 me nog een hele klus. Daarbij is deze motor niet gebouwd voor topsnelheden. 150-160 kmh was ideaal voor onze tdi. Het leukste van deze motoren was toch wel die kwalm rook als je het gas vol intrapt. Het leek wel een James Bond gadget om achtervolgers af te wimpelen.
ja, rook, leuk! liever niet :lol:
bijna 230 op de teller zei ik, reken 215 in het echt... Dat haalt ie best, we hadden em goed en voorzichtig ingereden.
En 230 reden we ook nooit continu, gewoon even aantikken en weer terug. cruisen was goed zo rond de 150-170 ja..

IIG, de chiptuned XC90 D5 van een kennis houd het wel vol om CONTINU volgas op de Autobahn te blazen, eens in de zoveel tijd raakt ie licht oververhit en gaat ie wat langzamer (computer doet dat). Die heeft nu ook al heel wat km zo gereden, loopt nog perfect...
(ik zou er trouwens nooit zo mee rijden, ik rij de erste 5 minuten echt als een ongeloofelijke slak, en daarna ook geen lange zware belasting)

Geplaatst: 10.10.2006 - 20:09
door wikani
kijk hier ander eens als je hoge kilometerstanden van Volvo's wil zien :
http://www.volvoclub.org.uk/miles.shtml

Geplaatst: 10.10.2006 - 21:23
door Ber
okee ik ben maar even zo vrij om ook voor Gabber (manlief in dit verhaal) in te vullen:


Ber: 279.000 niet gechiped en 210 max gereden (als een zonnetje!!!!)
gemiddelde 6,4/6,8 (als ik me gedraag)

Gabber: 200.000 gechiped en max 230 geloof ik....
gemiddelde 5,8/6,0 (hij gedraagd zich standaard)

wij rijden beide automaat,
zowel stad (ik iets meer) als grote weg (Gabber iets meer)
en regelmatig stevig beladen!

Geplaatst: 12.10.2006 - 16:32
door Skywalker
Even een opsomming van de stand van zaken tot op heden:

KM STAND MODEL BOUWJAAR BIJZONDERHEDEN
160000 S 80 2001 GEEN
600000 850 ?? AUTOWEEK
575000 855 1996 SPREEKT RUSSISCH
289000 V70 ?? GEEN
295000 S80 ?? MOET VOOR GELUID NAAR GAR
389000 S70 ?? GEEN
309000 ?? ?? ??
279000 V70 1999 GEEN, AUTOMAAT
200000 ?? ?? GEEN, AUTOMAAT

Als ik zo naar de samenvatting kijk, is die 2.5 "audi" diesel zo slecht nog niet zolang er op tijd de riemen en waterpomp worden vervangen.
Nog meer ervaringen??? Er moeten toch meer forumleden zijn met een TDI audi motor???

Geplaatst: 12.10.2006 - 16:33
door Skywalker
Ik zie net dat het tabelletje dat ik netje maakte niet zo goed heeft uitgepakt.
Sorry daarvoor, misschien tips hoe dat beter kan??

Geplaatst: 28.12.2006 - 02:20
door nikske
ik heb met de V70 classic 260 000 km, verbruik 5.8l
met de V70 (ook een 2.5D) 165 000 km, verbruik 6.6l

Geplaatst: 28.12.2006 - 20:57
door BertjeB
EEEEHHHhhhh schaaammmmm :oops: :oops: :oops:
zou ff hierneer pennen wat eraan mijn 2.5TDI mankeerde en dat ben ik helemaal vergeten! :roll:

het was de brandstofpompriem, deze zit als je voor je auto staat aan de rechterkant onder het zwarte kapje.
dit is een kleine getande riem, hier waren bij mij voor ongeveer een kwart de tanden weg. hierdoor kreeg de motor steeds even geen/onvoldoende brandstof met als gevolg de eerder beschreven geluiden en problemen.

maar nu met de nieuwe riem, loopt hij weer prima, op een klein geluidje na maar dat geloof ik nu wel....dat schijnen ze hier in lelystad maar niet te kunnen vinden(is er al 3 keer voor bij ze geweest!!)
we gaan het nog een keertje bij een andere dealer proberen.......zucht.

greetzzzzz Bert

Geplaatst: 28.12.2006 - 22:09
door Guestuser
Agnetha heeft nu ruim 331.000 km op de teller :twisted:

Doel: 500.000 km

Diesel verbruik: gemiddeld rond de 6,0 - 6,2 liter op de 100 km.