Pagina 2 van 2
Re: Elektrische voorruitverwarming
Geplaatst: 19.11.2018 - 21:03
door Jelmer de Jong
Je moet het als verkoper een beetje afwegen. Voor een werkje van < twee uur maak je tegen een kleine meerprijs iemand blij door lokaal te laten repareren. Als de complete motor tot de laatste torx uit elkaar moet zou ik het ook liever zelf willen doen.
Re: Elektrische voorruitverwarming
Geplaatst: 19.11.2018 - 21:29
door teebee
OGA244 schreef:
Ik geef de eigen klanten dan toch n beetje meer voorrang, zij hebben als eigen klanten net even meer recht op die service.
Snap ik, als het op planning aan komt althans...
Maar ik ben toch echt iemand van service met een grote S
Onderscheid je; vroeg of laat verdien je die investering terug.
Re: Elektrische voorruitverwarming
Geplaatst: 19.11.2018 - 21:55
door jalex_h
Jelmer de Jong schreef:
Je moet het als verkoper een beetje afwegen. Voor een werkje van < twee uur maak je tegen een kleine meerprijs iemand blij door lokaal te laten repareren. Als de complete motor tot de laatste torx uit elkaar moet zou ik het ook liever zelf willen doen.
Da's wel de kern. Uiteindelijk was je ook blij toen die koper uit de andere kant van het land bij jou die auto kocht.
Waarschijnlijk heb je toen ook niet gezegd "Zou ik niet doen. Want als er wat is, moet je bij mij terug komen".
Re: Elektrische voorruitverwarming
Geplaatst: 19.11.2018 - 22:12
door Schorpioen
teebee schreef:
Ook als de koper daar een hele (>100km enkele reis) voor moet afleggen?
Ja, toen hij de auto daar voor minder kon kopen, kon hij die afstand toch ook afleggen?
En mogelijk zelfs 2 keer. De eerste keer om te kijken en kopen, 2e keer om op te halen.
Het is net als OGA244 al zegt. Ik wil hem best repareren maar dan betaald de klant de factuur aan ons en mag hij het bij de verkopende dealer gaan verhalen.
Een simpel voorbeeld.
Er komt iemand met een Fiat camper bij ons, geen vaste klant, die heeft in Spanje een aanrijding gehad en ze hebben daar een nieuwe koplamp gemonteerd.
4 maanden later komt hij bij ons dat er vocht in de lamp zit en wil deze voor garantie laten vervangen. Heeft een hand geschreven factuur van de reparatie.
Normaal geen probleem. Bij demontage van de lamp blijkt het echter een gebruikte imitatie koplampunit te zijn. En die kan ik niet claimen bij Fiat.
"Klant" was zeer verbolgen dat we hem niet voor garantie wilde vervangen en dat we geen contact met de Spaanse reparateur wilde opnemen.
Lamp kost een kleine € 450,00
Wat zou jij hiermee doen? Als service een nieuwe lamp leveren en vervolgens de "klant" nooit meer zien?
Re: Elektrische voorruitverwarming
Geplaatst: 19.11.2018 - 23:00
door jalex_h
Bovenstaand scenario is niet te vergelijken met dat van TS. Die koopt bij garage A een auto en vraagt vervolgens vooraf aan garage A of garage B op kosten van garage A iets mag maken. Waarbij er, omdat het vooraf gevraagd wordt, alle gelegenheid is hier nadere afspraken over te maken. Immers, vooraf overleg.
In jouw scenario laat de klant wat door garage A wat doen,laat dit vervolgens door B vervangen en pas daarna begint hij erover dat garage B de kosten naar bij A moet verhalen. Niets geen overleg vooraf en de opknappende garage B mag het met garage A opknappen. Dat ligt toch net even anders. En ik geef je groot gelijk dat je daar voor past maar dat is niet waar het hier over gaat.
Re: Elektrische voorruitverwarming
Geplaatst: 19.11.2018 - 23:27
door diesel01
Ik haak even in.
Ik heb een kromme remschijf en de auto zit nog in de fabriekgarantie.
Volvo hanteerd 20k voor de remschijven en de mijne had 20.450, Broekhuis had er niet heel veel jeuk aan om daar wat aan te doen.
MuddeKok komt maandag mijn auto halen en dropt hier kosteloos een vervangende V90 op de oprit, muddekok wil graag zelf dit verhaal oplossen omdat ze in huis dit voor minder geld kunnen oplossen dan de invoice van Broekhuis te betalen.
Mochten de schijven vervangen worden dan kan ik zelf kiezen voor oem of iets wat er op lijkt...
Enkele reis woonadres-Urk is 85km
Re: Elektrische voorruitverwarming
Geplaatst: 20.11.2018 - 00:06
door lint
Dat is een prima service van MuddeKok.
Re: Elektrische voorruitverwarming
Geplaatst: 20.11.2018 - 07:21
door teebee
Ook dat is service met een grote S van MuddeKok
overigens krom vergelijk te stellen dat koper wel eerst de afstand maakt om te kijken en te kopen.
De ‘dichtbij dealer’ ontvangt hem daarna maar al te graag voor het reguliere onderhoud. Kosten gaan voor de baten uit.
Schorpioen schreef:
teebee schreef:
Ook als de koper daar een hele (>100km enkele reis) voor moet afleggen?
Ja, toen hij de auto daar voor minder kon kopen, kon hij die afstand toch ook afleggen?
En mogelijk zelfs 2 keer. De eerste keer om te kijken en kopen, 2e keer om op te halen.
Het is net als OGA244 al zegt. Ik wil hem best repareren maar dan betaald de klant de factuur aan ons en mag hij het bij de verkopende dealer gaan verhalen.
Zooooo, die vind ik wel heel fout, dergelijke “service” schrijf je bij mij nog niet eens met een heeeele kleine s.
Want daarna is het natuurlijk ja meneer, nee meneer, alstublieft meneer wanneer hij een afspraak komt maken voor het reguliere onderhoud.
Maar... we dwalen af
Re: Elektrische voorruitverwarming
Geplaatst: 20.11.2018 - 11:13
door BG_V40cc
Heb zelf een auto gekocht po 100 km van mijn deur en ook ik heb op voorhand goed moeten nadenken wat te doen in geval van schade binnen garantieperiode.
Ja ik heb die wagen daar gekocht omdat hij veel beterkoop is, en ja, ik neem het erbij dat indien er schade is, ik die wagen terug moet rijden tot bij de garagist, 100 km heen en weer op mijn kosten.
Als ik die voorruit had, kon ik iezaen tssn; laat ik niet vervangenwant kost me 30 euro ,
of
laat vervangen okaal, kost me 600 euor, kosten voor mij
of
ik rij de wagen voor, kost me 30 euro, maar heb wel een nieuwe ruit.
Ik kies voor het laatste.
In totaal is mijn auto dan nog steeds duizenden euro's beterkoop.
Dat heeft dan niets te maken met service met een grote of kleine s denk ik.
Shit happens

Re: Elektrische voorruitverwarming
Geplaatst: 20.11.2018 - 11:15
door OGA244
Ik heb net even te vaak vorderingen op Duitse dealers uit handen mogen geven, ik ben toch helemaal geen partij in zo'n garantie verhaal? In het buitenland moet je als opdrachtgever eerst gewoon betalen anders krijg je geen auto mee
Re: Elektrische voorruitverwarming
Geplaatst: 20.11.2018 - 11:46
door Jelmer de Jong
Als reparerende dealer zou ik de rekening ook bij de klant neerleggen, die mag het dan zelf weer oplossen. Tenzij het een vaste klant is of beide dealers elkaar al langer kennen waardoor ze het 1:1 durven afhandelen.
Re: Elektrische voorruitverwarming
Geplaatst: 23.11.2018 - 15:29
door DaveyvdB
Ik heb vandaag reactie gekregen van VanderWulp Spijkenisse. Zij vertelden mij dat ze de ruit kunnen vervangen met op de bon de naam van Autohaus Hofmann Amberg, maar dan moet ik wel de rekening voorschieten.Dan zal ik zelf het geld aan Hofmann terug moeten vragen. Dit komt vooral omdat ze wat nare ervaringen hebben met het factureren van bedrijven in het buitenland.
Vervolgens heb ik dat aan Hofmann doorgegeven met de vraag of het zo opgelost kan worden. Zij melden echter dat ik hen geen rekening kan toesturen. Volgens hen moet VanderWulp het als garantie kunnen vervangen als ze een bij Volvo aangesloten dealer zijn, wat ze volgens mij inderdaad zijn. Ik heb de indruk dat Hofmann bedoelt dat dit onder fabrieksgarantie valt, ik weet echter niet hoe lang dit geldig is.
Re: Elektrische voorruitverwarming
Geplaatst: 23.11.2018 - 15:54
door OGA244
Een 4 jaar oude importauto heeft geen fabrieksgaranties meer, zeker niet op een voorruit, ergo, de leverende Duitse dealer stuurt je het bos in.
(exact mijn ervaring met buitenlandse dealers)
Re: Elektrische voorruitverwarming
Geplaatst: 24.11.2018 - 21:02
door NordicPlus
Fijn eh, zo'n importauto? Het voordeel betaal je linksom of rechtsom een keer terug.
Maar, blijft kloten voor je man. Hoop dat het vlot opgelost is, zeker met de koude dagen voor de deur.
Re: Elektrische voorruitverwarming
Geplaatst: 19.12.2018 - 19:59
door DaveyvdB
Nadat het even op een laag pitje heeft gestaan heb ik vandaag eens besloten om samen met Google Translate mijn garantie papieren door te lezen. Eigenlijk had ik dit veel eerder moeten doen want ik werd blij verrast.
De 12 maanden durende garantie loopt via de organisatie Car Garantie, en dus niet zoals ik had verwacht via de Volvo dealer in Duitsland. Car Garantie vertelde mij dat het opgelost wordt als ik naar de lokale merkdealer ga, dus zo gezegd zo gedaan. Bij de Volvo werd ik geholpen door dezelfde meneer die mij eerder vertelde dat ze geen facturen naar het buitenland op gaan sturen vanwege slechte ervaringen, maar via Car Garantie zou het wel goed moeten komen. Ik heb een kopie van het garantiebewijs overhandigd en het telefoonnummer van de technische dienst van Car Garantie (de dame aan de telefoon zei dat dat moest).
De dealer gaat contact opnemen met Car Garantie voor de afhandeling en binnen enkele dagen krijg ik bericht van de dealer.
Re: Elektrische voorruitverwarming
Geplaatst: 20.12.2018 - 09:15
door RoaldH
DaveyvdB schreef:
Nadat het even op een laag pitje heeft gestaan heb ik vandaag eens besloten om samen met Google Translate mijn garantie papieren door te lezen. Eigenlijk had ik dit veel eerder moeten doen want ik werd blij verrast.
De 12 maanden durende garantie loopt via de organisatie Car Garantie, en dus niet zoals ik had verwacht via de Volvo dealer in Duitsland. Car Garantie vertelde mij dat het opgelost wordt als ik naar de lokale merkdealer ga, dus zo gezegd zo gedaan. Bij de Volvo werd ik geholpen door dezelfde meneer die mij eerder vertelde dat ze geen facturen naar het buitenland op gaan sturen vanwege slechte ervaringen, maar via Car Garantie zou het wel goed moeten komen. Ik heb een kopie van het garantiebewijs overhandigd en het telefoonnummer van de technische dienst van Car Garantie (de dame aan de telefoon zei dat dat moest).
De dealer gaat contact opnemen met Car Garantie voor de afhandeling en binnen enkele dagen krijg ik bericht van de dealer.
Even een aanvulling. Vaak is het wel noodzakelijk eerst zelf de facturen voor te schieten, waarna Car Garantie het bedrag op je rekening stort.
Re: Elektrische voorruitverwarming
Geplaatst: 27.12.2018 - 16:01
door ontheroadagain
Even terug naar de OP.
Is het stukgaan van de draadjes een veel voorkomend probleem?
Bij mij komt zsm ook een nieuwe ruit erin. Ben benieuwd hoelang de zaak heel blijft.
Re: Elektrische voorruitverwarming
Geplaatst: 15.01.2019 - 10:42
door DaveyvdB
Ik heb inmiddels een afspraak staan bij de dealer. Volgende week wordt er een nieuwe voorruit ingezet en de factuur gaat naar het garantiebedrijf, maar dan wel onder mijn naam. Ik denk dat ik niet mag klagen.