V70 D5 AWD Geartronic FOUR-C Summum
- romanski
- 2nd Gear member
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 17.10.2014 - 13:14
- Locatie: Velserbroek
Jammer zeg! Wat voor technische issues? Ik hoop dat je langer plezier krijgt met je toekomstige XC90!
440 1.8 DL '93
v40 1.8 '03
v70 2.4t 200pk '00
v60 D6 PIH AWD '14 SUMMUM (Volvotune)
Volvo for life
v40 1.8 '03
v70 2.4t 200pk '00
v60 D6 PIH AWD '14 SUMMUM (Volvotune)
Volvo for life
- Polar334
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 01.01.2010 - 16:32
- Locatie: In de CTR van EHEH
Warmtewisselaar intern lek; olie in koelsysteem...
Gebeurde in Italië net onder Florence.
Daarvoor issues met de tussenas en versnellingsbak.
Bleek bovendien een schade auto. Was een miskoop helaas.
Gebeurde in Italië net onder Florence.
Daarvoor issues met de tussenas en versnellingsbak.
Bleek bovendien een schade auto. Was een miskoop helaas.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
C70 T5 Geartronic Summum 2006
V70 2.4 Classic 2007
V60 D4 Summum 2012
XC90 D5 AWD Geartronic 2006
V70 T4 Powershift LE MY 2012
V70 D5 AWD Geartronic Four-C Summum 2007
V70 D5 Geartronic 2004
V70 T5 Geartronic 2001
940 Polar Nordic 2.3 MY 1998
240 Polar 2.3 1992
480 Turbo 1987
480 ES 1986
V70 2.4 Classic 2007
V60 D4 Summum 2012
XC90 D5 AWD Geartronic 2006
V70 T4 Powershift LE MY 2012
V70 D5 AWD Geartronic Four-C Summum 2007
V70 D5 Geartronic 2004
V70 T5 Geartronic 2001
940 Polar Nordic 2.3 MY 1998
240 Polar 2.3 1992
480 Turbo 1987
480 ES 1986
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 25.10.2018 - 20:35
Zuur om telezen, en vooral zuur dat zoiets 'ver van huis' gebeurt. Ik snap wel dat je er dan klaar mee bent. Lees je goed in over aandachtspunten van een XC90. Niet dat die bijzonder slecht is (als in net zo goed/slecht als een V70 of welk ander model dan ook), maar ook die heeft AWD op basis van dezelfde techniek/onderdelen als je V70, die je blijkbaar een rekening stuurde. M.a.w. goed zorgen dat je de aandachtspunten kent en checkt/laat nachecken. Als je de euro 3 D5 hebt (163pk), weinig problemen, als je de euro 4 D5 hebt denk dan aan de DPF en de swirl-arm (google maar eens). Enige echte aandachtspunt wat helaas geld kost en niet voorkomen kan worden; injectors. Die vergaan na 200-300k km, en kosten helaas ex uurloon 250+ per stuk (en natuurlijk gaan ze ongeveer rond dezelfde tijd kapot en je hebt er 5). Zie het als een slijtage deel zoals remblokken, het hoort er helaas bij, maar beter houd je er rekening mee, of kijk je de historie na of ze al (of een paar ervan) vervangen zijn.
Maar veel kwalen bij Volvo's is te voorkomen met preventief-onderhoud, en dat is meer dan alleen olie-filter en APK punten. Zeker het AWD heeft meer aandacht nodig dan je hoort bij de dealer. Mijn persoonlijke ervaring is dat meerderheid van Volvo monteurs niet eens meer bekend zijn met de P2 platforms (of gen 1 XC90), en dus dat type-specifieke kennis vergaat en dat het forum alle kennis draagt. Zo nu en dan is er nog een enthousiaste monteur die mee kan praten over de P2, maar sommige weten niet eens wat een R of een 850 T5R is (en dat zijn allemaal dezelfde generatie motorblokken). Dat is vanuit een economisch standpunt te begrijpen, maar dat helpt ons als gebruikers van 15+ jaar oude auto's niet.
Nevertheless, hopelijk ga je veel mooie km's maken met je nieuw wagen, blijf je inlezen en ga naar een Volvo specialistische indy of een dealer die ook nog kennis in huis heeft op een gen 1 XC90 en ik denk dat je er veel plezier van gaat hebben! Wel zonde, want je V70 was een mooie wagen, maar ik snap het wel! Geniet ervan!
Maar veel kwalen bij Volvo's is te voorkomen met preventief-onderhoud, en dat is meer dan alleen olie-filter en APK punten. Zeker het AWD heeft meer aandacht nodig dan je hoort bij de dealer. Mijn persoonlijke ervaring is dat meerderheid van Volvo monteurs niet eens meer bekend zijn met de P2 platforms (of gen 1 XC90), en dus dat type-specifieke kennis vergaat en dat het forum alle kennis draagt. Zo nu en dan is er nog een enthousiaste monteur die mee kan praten over de P2, maar sommige weten niet eens wat een R of een 850 T5R is (en dat zijn allemaal dezelfde generatie motorblokken). Dat is vanuit een economisch standpunt te begrijpen, maar dat helpt ons als gebruikers van 15+ jaar oude auto's niet.
Nevertheless, hopelijk ga je veel mooie km's maken met je nieuw wagen, blijf je inlezen en ga naar een Volvo specialistische indy of een dealer die ook nog kennis in huis heeft op een gen 1 XC90 en ik denk dat je er veel plezier van gaat hebben! Wel zonde, want je V70 was een mooie wagen, maar ik snap het wel! Geniet ervan!
- Polar334
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 01.01.2010 - 16:32
- Locatie: In de CTR van EHEH
Dank voor de tips Seesar!
C70 T5 Geartronic Summum 2006
V70 2.4 Classic 2007
V60 D4 Summum 2012
XC90 D5 AWD Geartronic 2006
V70 T4 Powershift LE MY 2012
V70 D5 AWD Geartronic Four-C Summum 2007
V70 D5 Geartronic 2004
V70 T5 Geartronic 2001
940 Polar Nordic 2.3 MY 1998
240 Polar 2.3 1992
480 Turbo 1987
480 ES 1986
V70 2.4 Classic 2007
V60 D4 Summum 2012
XC90 D5 AWD Geartronic 2006
V70 T4 Powershift LE MY 2012
V70 D5 AWD Geartronic Four-C Summum 2007
V70 D5 Geartronic 2004
V70 T5 Geartronic 2001
940 Polar Nordic 2.3 MY 1998
240 Polar 2.3 1992
480 Turbo 1987
480 ES 1986