Pagina 2 van 3

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 17.12.2018 - 22:14
door teebee
Haast is overdreven, maar wil m wel graag 100% in orde hebben.
Wellicht dat er meer zaken icm OC niet correct werken vanwege deze omissie.

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 18.12.2018 - 21:43
door Hans oet Twent
De grijze wordt voorzien van alle mogelijke updates, correcties & de re-call actie doen ze ook gelijk ff. En dat voor een tweedeHANSje...

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 18.12.2018 - 22:53
door teebee
Welke updates en correcties doel je op?

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 19.12.2018 - 14:39
door Vonkenvolvo
Afgelopen zaterdag ook de brief ontvangen; wagen staat vandaag bij de dealer voor oa deze update. Had nog niet gemerkt dat deze functie van VOC niet goed werkte.

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 19.12.2018 - 15:47
door IkeV70
Vonkenvolvo schreef: Had nog niet gemerkt dat deze functie van VOC niet goed werkte.
Dan heb je zeker nog geen ongeval gehad? (aangezien het gaat om het automatisch doorgeven van de locatie van de auto in geval van een ongeluk)

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 19.12.2018 - 18:16
door Vonkenvolvo
IkeV70 schreef:
Vonkenvolvo schreef: Had nog niet gemerkt dat deze functie van VOC niet goed werkte.
Dan heb je zeker nog geen ongeval gehad? (aangezien het gaat om het automatisch doorgeven van de locatie van de auto in geval van een ongeluk)
Klopt, gelukkig (nog) niet gehad. Probeer dat ook te vermijden.

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 19.12.2018 - 20:07
door TimN
rwbc schreef: Hmm heb nog niets gehoord/ontvangen maar de afgelopen 3 dagen werkt het activeren van de standkachel niet meer.
Weet niet of het met elkaar te maken heeft maar irritant is het wel. Morgen maar even naar de dealer...
Ik heb hetzelfde probleem. Gelukkig vriest het nu niet. Weet ook niet of de recall hier ook mee te maken heeft?

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 20.12.2018 - 20:16
door Dutchie01
Ik heb een aantal weken mijn XC40 totall loss geredn op de A12. van achteren aangereden ( 2x) toen het verkeer terugging van 120 naar 60 en de laatste keer( dus totaal 3x) door iemand die helemaal niet geremd heeft sorry niets gezien. Mijn auto rolde op het dak en gleed zo verder tot ik tot stilstand kwam. Kompleet theater natuurlijk alle airbags eruit en een stem in de auto die maar bleef vragen - wat is uw locatie??_ ik snapte er niets van want waarom weten ze niet via de gps waar ik ben?? Nou, nu snap ik het dus...

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 20.12.2018 - 20:20
door Paul
Ach jee Dutchie, die foto;s heb ik volgens mij op de telegraaf gezien. Hoe gaat het nu met jou?

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 20.12.2018 - 20:37
door teebee
Hopelijk geen nadelige gevolgen ondervonden behoudens ‘geen auto meer’ (maar dat gaat de verzekering voor je oplossen neem ik aan).
Maar ik concludeer dat jij onbedoeld de initiator bent van deze aktie.

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 20.12.2018 - 21:16
door Dutchie01
Alles OK jongens tot nu. Wat spierpiin verder niets. Als ik weer op kantoor ben mail ik wel wat fotos. Voor de duidelijkheid ik heb niets geraakt maar ben dus 3X van achteren aangereden. Verzekering regelt alles rij nu in een V60t⁶ en de nieuwe t5 komt over een paar weken.
Dit was mijn eerste Volvo na jaren Alfa,Saab,Lexus en een verdwaalde BMW. Na dit voorval komt er nooit meer een ander merk voor de deur. Nooit. Achteraf heeft de veiligheid van de auto de grootste indruk gemaakt. 3X Boem en op je dak met ik denk 60/70kmh, doorglijden tot je stilstaat. Alle airbags eruit heel aparte ervaring die drukken je in je stoel, knieairbag gaat van je enkels tot je heupen en is in een hoek gevormd. Windowbags zijn van hard rubber het lijkt wel een zacht hotelbed alles is zacht niets is hard. Dan gewicht van gordel halen ( je hangt ondersteboven) en gewoon de deur openen en eruit kruipen... Dak is geen mm ingedrukt, alle ramen zijn intact, alle deuren gaan gewoon open. Zeer indrukwekkend.. Als dit in een 10 jaar oude fiat was gebeurd had ik een andere kapper kunnen zoeken haha. In de weken erna veel gelezen op het web over car safety en volvo en dan al heel snel trek je de conclusie dat engineering je gered heeft, het web staat vol met filmpjes van SUV of Crossovers in een roll over incident waarbij het dak gewoon ingedrukt wordt... Nee, voor mij geen ander merk meer. Alleen mixed feelings want zon crossover gaat wel erg makkelijk op zn dak. De statistieken zeggen dat bij alle SUV/Crossovers die bij een ongeluk betrokken zijn 40% op zn dak beland door het hoge zwaartepunt. Normale autos 17%.
Vandaar dat de volgende een V60T5 is met leuke opties! Misschien het grootste compliment dat ik de designers kan geven is dat ik de crash niet als zo hevig beleefd heb. Kwam pas later toen ik de wagen bij de schadeboer zag staan en iedereen naar mij toe kwam met de vraag of ik ok was.

Overigens waarom is er geen topic volvo en safety. Ik ben toch niet de enige met zon negatieve/positieve ervaring??

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 20.12.2018 - 21:23
door Paul
Fijn te horen man! Op internet (vooral US) heb je Volvo Saved My Life... moet je maar eens zoeken.
Het zou zeker goed topic kunnen zijn, gevaar is dat er veel gepost wordt die niet door de slachtoffers wordt neergezet.

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 20.12.2018 - 21:50
door teebee
Voor mij ook nooit meer wat anders dan een Volvo.
Al moet ik zeggen dat ik een soortgelijk ongeval zo’n 25 jr geleden heb gehad (ook buiten mijn schuld en dan merk je eigenlijk pas hoe afhankelijk je bent van je medeweggebruikers), rijdend in een (net nieuwe) Alfa 33.
Geen airbags of andere geavanceerde voorzieningen laat staan on call. Auto volledig aan gort (lag ook op zn kop) maar ik mankeerde niets.
Engeltje op de schouder. Kwam bij mij ook pas echt binnen toen mensen me gingen feliciteren.... met dat ik het er levend vanaf had gebracht.
Sindsdien relativeer ik meer dan gemiddeld ;-)

Maar je reed een XC40, waarom nu de overstap naar een V60?

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 20.12.2018 - 22:04
door Dutchie01
omdat ik denk dat een XC40 door het hogere zwaartepunt eerder omrolt.
en ook omdat ik de V60 heerlijk vindt rijden. De XC was mijn eerste hoge auto maar de zitpositie is toch anders wat meer busjesgevoel. ( niet het goede woord maar goed). ook het gewicht voel je meer verplaatsten in bochten/remmen. Misschien ben ik gewoon meer old school en ik vind de V60 een eerlijke auto zonder valse pretenties. Mijn vorige Lexus zag eruit oftie 300 ging maar was begrensd op 190..) Ik had een 3 serie met sportieve schakelflippers die ik nooi gebruikte. Mijn V60 heeft geen stomme flippers maar wel stuurverwarming. Geen verlaagd onderstel want sneller op de nurburgring maar een heerlijk comfortabel onderstel dat uiterst neutraal blijft. Sommige autos vergeet je het moment dat ze weg zijn en sommige worden deel van de familie en ik denk/hoop dat de V tot de laatste categorie behoort.

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 20.12.2018 - 22:08
door teebee
Nou, neem van mij aan: dat wordt ie !
Prachtwagen... :-)

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 21.12.2018 - 09:06
door NielsPHEV
Gelukwensen eerst met de uitkomsten van de crash en vervolgens met de keuze voor de opvolger. Zelf heb ik overigens precies om de redenen die je omschrijft ook een V60 besteld. De best rijdende Volvo die ik ooit gereden heb.

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 22.12.2018 - 09:41
door Vonkenvolvo
Gelukkig ben je er zelf goed vanaf gekomen en ik kan uit de praktijk beamen dat de nieuwe V60 een waanzinnig goed rijdende wagen is. De mijne heeft nu ook weer de juiste versie software voor VOC maar hoop het nooit nodig te hebben.

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 27.12.2018 - 15:01
door henrik
hallo ik heb een xc60 d4 awd met volvo on call en standkachel Wil ik echter na 3 dagen mijn standkachel op afstand met volvo on call dan krijg ik het bericht u heeft uw auto een tijd niet gebruikt en staat op stand by en u kunt de standkachel niet starten om de accu te sparen Ik heb er al een zwaardere accu in gezet maar het probleem blijft Het is niet zo fijn als je bij min 30 speciaal naar buiten moet om de stand kachel aan te zetten Bij volvo in nederland wist men het niet en in zweden krijg ik een ontwijkend antwoord In het instructieboekje staat hier niets over er staat alleen in dat je bij een koud klimaat een standkachel wenselijk en bij een wat milder klimaat moterverwarming Wie heeft meer met dit probleem te maken gehad

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 27.12.2018 - 16:42
door rsnhakan
Ik weet wel dat als je de auto een tijd niet gebruikt je deze eerst moet starten alvorens je contact kan maken via de app.

Re: Terugroep-aktie On Call

Geplaatst: 28.12.2018 - 11:02
door BlackcurrantV70
henrik schreef: Het is niet zo fijn als je bij min 30 speciaal naar buiten moet om de stand kachel aan te zetten
Haha stel je voor dat je ook nog zou moeten krabben....