Mwah, ik heb 17" Freja velgen onder mijn V40, mijn collega heeft 18" Ixion velgen onder zijn V40, allebei R-design onderstel.
Vandaag zijn V40 mee gehad naar een klant en viel mij reuze mee, merkt alleen bij drempels dat die heel iets harder "veert" door de plattere wang. Maar ik vind het te verwaarlozen, zal ook een kwestie van wennen zijn.
Vind het er niet sjonnie uitzien!
Laatst gewijzigd door NordicPlus op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Een 18" voel je idd meer dan een 17", maar als je auto niet verlaagd is dan valt het wel mee. Ik moet zeggen dat ik de sportverlaging (10 of 15mm?) stugger vind dan wat ik had verwacht.
Ik heb hiervoor een onverlaagde focus met 18" gehad en die was VEEL comfortabeler, dus ik denk dat het onderstel meer invoed heeft op het totale 'comfort' gevoel dan de dunnere band.
Daarnaast een 156 en 147 gehad, beide verlaagd en beide 17" en die waren ook veel stugger en oncomfortabeler dan de Focus
Laatst gewijzigd door LaTiNo op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Het Volvo sportfahrwerk is idd stevig. Mijn vorige auto, een Golf met sportonderstel, was veel zachter, zelfs in de sportstand zachter dan de Volvo en ook minder goed in balans, de vering en demping sloten niet naadloos op elkaar aan. Volvo doet dat veel beter.
Ik vind dat heel prettig, brengt veel rust en stabiliteit in de auto. Kan mij ook voorstellen dat anderen het minder fijn vinden, dus bij overweging is een proefrit aan te raden.