Mijn S90 heeft er inmiddels 2500km meer op zitten en heb net nog even een ritje met de XC70 MY14 van mijn schoonouders gemaakt en ik kan met een gerust hart zeggen, ik wil niet meer terug.
De XC70 is wel ietsje comfortabeler over verkeersdrempels maar wat voelt een XC70 log aan ivm een S90...
lint schreef:
Hele mooie auto en ik kan je uit betrouwbare bron melden dat het erg fijn rijdt.
Hartelijk dank,
ja, zijn bijna broertjes.
Heerlijke auto, en erg fraai, al zeg ik het zelf.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
DriverV90 schreef:
Een schitterende auto. Vooral de combinatie wit en zwarte accenten maakt de auto chique en sportief. Veel plezier ermee!
Thanks,
Ja, dat was ook de input van de familie, die dit de fraaiste combi vond.
Lange tijd geen enkele V90CC hier op het forum, nu gelukkig stuk of 3-4 er bij in korte tijd!
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
BlackcurrantV70 schreef:
Weer een 90 serie erbij !
Mijn S90 heeft er inmiddels 2500km meer op zitten en heb net nog even een ritje met de XC70 MY14 van mijn schoonouders gemaakt en ik kan met een gerust hart zeggen, ik wil niet meer terug.
De XC70 is wel ietsje comfortabeler over verkeersdrempels maar wat voelt een XC70 log aan ivm een S90...
Dank je,
De XC70 was natuurlijk een erg fijne auto, maar dit is echt weer een stap verder.
Net ook het comfort getest, bochten, rotondes en aantal drempels - ik vind de V90CC veel strakker liggen, maar nog ruim voldoende comfort.
Deze versie heeft ook luchtvering, wellicht dat dat ook een heel stuk scheelt.
Maandag een langere rit, naar Antwerpen. Mooi om 'm beter te leren kennen.
Laatst gewijzigd door PGV90 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Van XC70 naar V90 CC
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Nog een paar foto's in het donker;
en het Addaptive High beam full led uitgetest - heel erg grappig hoe de lichten (deels) bijspringen en weer uit gaan bij tegenliggers en zelfs om voorgangers heen schijnen.
Wat een bak licht!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Van XC70 naar V90 CC
Carfreak schreef:
Gefeliciteerd! Hele mooie uitvoering en wit staat hem echt goed. Dat wordt genieten!
Dank je, ja, volop aan het genieten - zeker met dit weer, dak kan (deels) open.
Van XC70 naar V90 CC
DB200 schreef:
Mooi man, gefeliciteerd met deze wondermooie auto. Wat een kanon.
Dank je, ja heel trots hier op. Enorm vette bak inderdaad.
Van XC70 naar V90 CC
Op de A12 en N11 Adaptive Cruise er op en ook de Pilot Assist. Alles werkt goed naar behoren, best simpel om in te stellen.
De voorgangers worden nog redelijk snel opgemerkt - maar dat valt ook weer in te stellen, en afstand houden uiteraard geen slechte zaak. Je kan dus best even met instellingen op de schermen bezig zijn, zonder dat er meteen een gevaar is - het werkt mooi.
Nog even aan het kijken wat de goede zit is; de V90 is duidelijk wel gemaakt voor iets lager zitten, vs meer 'op de bok' in de V70 en XC70.
De buitenspiegels staan ook net wat verder naar achteren, zijn met lagere en meer veraf zit dan ook beter te zien is mijn ervaring.
Tja, en dan al die rust en soeplesse. Hobbeltjes worden zeer soepel genomen, de auto zweeft er echt keurig overheen, stukken stiller en comfortabeler dan de voorgangers is mijn gevoel.
Met open dak op een kiertje gaat ook prima op de snelweg zonder al te veel herrie.
De VOC app werkt als vanouds, mooie is dat de standkachel nu ook per dag in te stellen is.
Bestemming versturen werkt ook weer goed, al is die bestemming dan wel snel van het hoofdscherm verdwenen - maar ook wel weer terug te vinden.
Voicecommando's ook aan het uitproberen, zal het lijstje uit manual nog eens goed moeten bestuderen.
Zijn er ook nog nadelen? Ja zeker, vooral zaken die nog niet goed werken bij mij, of die ik nog moet uitvinden.
- Het openen van de achterklep bijv. met schopbeweging onder de bumper..... werkt soms wel en soms niet….
- Brandstofverbruik is wat hoog; maar dat ga ik even de tijd geven, vooral na de vakantie maar eens kijken of verbruik beter is.
- POI's van de vorige auto overzetten - kan dat?
- zoeken op USB, per map / folder zie ik nog niet.
- profielen zijn aangemaakt en aan aparte sleutels gekoppeld, maar heb nog niet het idee dat da stoelen en spiegels bij instappen met die sleutel ook naar dat bijbetreffende profile gaan.
Ach, binnenkort naar de Alpen de tijd om eea verder uit te zoeken;
stap voor stap.
Laatst gewijzigd door PGV90 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Van XC70 naar V90 CC
PGV90 schreef:
Zijn er ook nog nadelen? Ja zeker, vooral zaken die nog niet goed werken bij mij, of die ik nog moet uitvinden.
- Het openen van de achterklep bijv. met schopbeweging onder de bumper..... werkt soms wel en soms niet….
- Brandstofverbruik is wat hoog; maar dat ga ik even de tijd geven, vooral na de vakantie maar eens kijken of verbruik beter is.
- POI's van de vorige auto overzetten - kan dat?
- zoeken op USB, per map / folder zie ik nog niet.
- profielen zijn aangemaakt en aan aparte sleutels gekoppeld, maar heb nog niet het idee dat da stoelen en spiegels bij instappen met die sleutel ook naar dat bijbetreffende profile gaan.
Bij mij was het ook effe uitproberen, de koffer bij mij werkt nu wel goed als ik maar iets vrder van de auto sta, als je dicht bij de bumper staat werkt het niet.
POIs overzetten is mij niet gelukt, dus alles met de hand er terug in gezet.
Profielen met gekoppelde sleutel is wennen, ik heb de profielen beveiligd want anders als er iemand met de auto rijdt en jou zetel en/of spiegels verandert, worden deze nieuwe settings opgeslagen.
Niet alleen de zetels en spiegels worden opgeslagen maar ook de temperatuur instellingen, stoel en stuurverwarming favoriete zenders enz...te gek gewoon.
Ja maar bij mij onthoudt hij dan niet dat de Navi zijn mond moet houden, kaart naar rijrichting ipv noorden. Enne RTTI aan, staat dan weer wel uit.
Had mijn zit perfect in de auto tot de verkoper dus op zo'n profiel drukte. TOP. Weg dus, maar geloof wel prima, hoopte nog dat die zitting iets breder kon maar geloof het niet.
Spotify was ook even leuk werk, altijd inloggen met facebook en dan opeens gebruikersnaam hebben. Maar via de spotify site achter gekomen.
Achterklep heb even gekeken ik denk dat die sensor de 2 gaten in de onder bumper zijn links. Geloof dat hij nu goed werkt.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra