Pagina 2 van 4
Re: Waarom het nog geen V90 wordt
Geplaatst: 26.02.2019 - 07:52
door Paul
Ja viel me ook tegen toen ik mijn V90 voor het eerst zag. Is het bij de CC ook zo? Want vroeger met de oude oude V70 was het ook zo en had de Cross Country het volgens mij wel.
Re: Waarom het nog geen V90 wordt
Geplaatst: 26.02.2019 - 10:04
door diesel01
Nu heb ik mijn skies in een zak want de kanten kunnen zo scherp zijn dat je er papier mee kunt snijden maar dat gaat dus niet passen.
Ik heb het ook niet nodig wat de V90 heeft ruimte zat voor 2 personen en bagage.....best wel decadent...
Re: Waarom het nog geen V90 wordt
Geplaatst: 26.02.2019 - 13:16
door Fulaks
Kofferruimte (ook de vorm) en variabiliteit van de V70 zijn wel erg sterke punten van het model. Jammer dat de nieuwe generatie dat niet meer heeft. Zou toch simpel zijn om dat aan te bieden, al dan niet in optie.
Re: Waarom het nog geen V90 wordt
Geplaatst: 26.02.2019 - 21:58
door Hans oet Twent
Erik V70 schreef:
Hans, ik vind je 'hallooooooo' echt onterecht. Het fijne van het vorige type is dat je hem af en toe (in mijn geval 2 of 3 keer per jaar naar Oostenrijk met skies achterin) als Transporter kan gebruiken zonder daarvoor het hele jaar in een Transporter te rijden. Voor wintersport liefhebbers met een hekel aan een bak op het dak echt een uitkomst!
Keuze's maken..... en niet lopen mekkeren over een klein luikje. Neem dan een XC90.
Re: Waarom het nog geen V90 wordt
Geplaatst: 27.02.2019 - 20:57
door Doc R
De suggestie XC90 heb ik eerder gehoord
Lijkt me momenteel echter niets, heeft weer nl weer andere praktische nadelen...
Re: Waarom het nog geen V90 wordt
Geplaatst: 28.02.2019 - 10:36
door Fulaks
Gisteren was mijn V70 op 100.000km-kuur bij de dealer. Ik kreeg een demo XC60 D5 AWD Inscription mee in fraai Pine Grey en donkerbruin geventileerd en masserend leer, panoramadak. Eerste wat ik thuis heb gedaan is m'n fiets in de koffer steken (in z'n geheel, achterbank plat), is een 29" full suspension mtb in maat Large. Hij kon er nét in, in de V70 heb ik plaats over in de lengte én in de breedte. Maar dat zou me niet tegenhouden om een XC60 of V60 te kopen, desnoods fietsje op de trekhaak (is met die nieuwe half-automatische trekhaken ook veel makkelijker, en je moet niet meer half onder de auto kruipen om de stekker te bevestigen). Dat doorgeefluikje in de achterbank vind ik wel lullig, 40/20/40 geeft toch een stuk meer mogelijkheden, ik zou er wel voor willen betalen mocht het een optie zijn.
Die XC60 rijdt heerlijk. Lijkt mij wel de opvolger te worden (en dan liefst een T8). Binnenkort eens V60 rijden, maar bij het plaatsnemen in de showroom, net uit de XC60 komende, vond ik 'm wat benepen binnenin. Alles went, maar die hogere zitpositie vinden mijn vrouw en ikzelf wel prettig.
En dan dacht ik nog ruim tijd te hebben om in 2020 wat nieuws te gaan rijden, maar als je nu een XC60 T8 bestelt, kan je blijkbaar ten vroegste in december rijden. Wil echter eerst nog wat meer info over de nieuwe B5 mild hybrid alvorens een definitieve keuze te maken. Totaal geen haast bij, en ik geniet nog volop van de V70 en z'n fantastische variabele kofferruimte

Fiscaal verhaal verandert in België ook grondig in 2020, daar moet ik me nog eens in verdiepen.
Re: Waarom het nog geen V90 wordt
Geplaatst: 28.02.2019 - 21:38
door sanco
@Jalex , thx voor het plaatje en ik vind het idd geen volwaardig luik. Ik kijk gewoon naar hoe ik het nu al 9 jaar doe, en moet dan constateren dat het op die manier niet gaat werken. Is ook niet aan de orde, want een V90 gaat er om diverse redenen als toekomstige opvolger niet komen.
@Hans, iddd beetje vreemd om dan maar een transporter te adviseren.... ik zal het er maar op houden dat je het als grapje hebt neergezet. Immers juist de praktische inzetbaarheid en ruimte in de 70 serie is voor mij een uitkomst. Wat zou er fijner zijn voor een trouw Volvorijder dan om te kunnen zeggen dat de “ opvolger” hierin weer naadloos kan voorzien?
Conclusie is dat een nieuwere grotere V90 veel pro’s heeft, maar voor mijn persoonlijke situatie ook een aantal minpunten, en dit is er 1 van die voor mij best zwaar mee weegt. Was in 2009 al een reden om de toen net nieuwe XC60 toch te laten staan.
Voor degene die wel een V90 heeft en er qua praktische inzetbaarheid / indeling prima mee uit de voeten kan zeg ik in alle oprechtheid : geniet van je mooie en ongewtijfeld fantastisch rijdende topper!
Re: Waarom het nog geen V90 wordt
Geplaatst: 28.02.2019 - 21:45
door diesel01
Wat zou jij als vervanger van je huidige XC70 zien Klaas, stel dat...?
Re: Waarom het nog geen V90 wordt
Geplaatst: 28.02.2019 - 22:11
door teebee
Tja de 70 is toch exit en komt niet weer.... dus gaat het lastig worden binnen het Volvo segment indien je toch het vierkante ijskastmodel zoekt
Re: Waarom het nog geen V90 wordt
Geplaatst: 28.02.2019 - 23:15
door Jelmer de Jong
Passat en Mondeo zijn nog enigzins vierkant.
Re: Waarom het nog geen V90 wordt
Geplaatst: 01.03.2019 - 00:19
door Fulaks
Mercedes E break heeft ook erg ruime koffer, maar ikzelf blijf zeker bij Volvo.
Re: Waarom het nog geen V90 wordt
Geplaatst: 01.03.2019 - 08:27
door diesel01
Fulaks schreef:
Mercedes E break heeft ook erg ruime koffer, maar ikzelf blijf zeker bij Volvo.
Wel een hele mooie ruime auto.
Re: Waarom het nog geen V90 wordt
Geplaatst: 01.03.2019 - 15:22
door Doc R
Redelijke lijn, 40:20:40 achterbank, past wel iets in..
Echter die achterlijke bedieningsknoppen voor je stoel in het deurpaneel, kan niet lelijker.... en dan die ster....
Re: Waarom het nog geen V90 wordt
Geplaatst: 01.03.2019 - 16:44
door sanco
diesel01 schreef:
Wat zou jij als vervanger van je huidige XC70 zien Klaas, stel dat...?
Eerlijk gezegd geen idee. Zie mezelf ook nog niet in iets anders, of iets met een ster. Hoop nog een aantal jaartjes te kunnen sturen met de mijne. Komt bij dat ik de huidige V60(CC) persoonlijk net ff mooier in verhouding vind.
Komt ook bij dat ik omvang en kosten (ivm gewicht: MRB , verzekering etc) voor de huidige toppers (bijv. XC/V90 serie) ook wel een beetje buiten mijn "autobudget" vind vallen.
Het kan prima, maar er is meer in het leven dan "de nieuwste" auto. Maar wie weet denk ik er over een paar jaar wel weer anders over.
Stilstand is achteruitgang, en in die zin begrijp ik ook dat in de ontwerpafdelingen lifestyle combi's worden ontworpen. Maar het is niet alleen die ene keer skiën per jaar dat ik ff een langer / hoger ding achterin gooi, ondanks het bezit van een fijne combitrailer van 2700kg.
Komt tijd komt raad: eerst weekend, er moet mest op het grasland....
Re: Waarom het nog geen V90 wordt
Geplaatst: 03.03.2019 - 12:14
door DB200
Stilstand is achteruitgang
Nee, hoor retro is juist super trendy

.
En voor sommigen is zelfs een XC70 aan de krappe kant, zag ik gisteren.
Re: Waarom het nog geen V90 wordt
Geplaatst: 04.03.2019 - 11:22
door sanco
Ha ha wellicht had ie zijn poederbakken mee naar de sneeuw... die leg je ook in een XC/V70 niet zomaar ff weg hoor! of... gewoon met een heel gezin op pad, dan is het wel makkelijk dat al die lange scherpe krengen gewoon bovenin een eigen doosje passen.
Nou ja, ieder doet het maar op de manier die hem of haar het beste past. Niet omdat het moet maar omdat het kan!.
Re: Waarom het nog geen V90 wordt
Geplaatst: 10.03.2019 - 20:51
door DB200
Aanvullend op bovenstaande discussie, hierbij een review van CarWow.
Volvo V90 2018 Estate practicality review
https://www.youtube.com/watch?v=I7WanPfo_cc
Re: Waarom het nog geen V90 wordt
Geplaatst: 11.03.2019 - 15:15
door PGV90
Ben toch maar even gaan kijken @doc, wat het was mij nog niet opgevallen - maar in de V90 CC is dit ook het geval, 40-60 verdeling en een klein ski-luikje.
Kan me idd voorstellen dat het anders is dan wat je gewend was.
Wij hebben er ook nog snowboards bij, en soms een extra kind, en dan toch echt beter zoveel mogelijk op het dak (skies, boards, stokken, helmen, softboats).
De rest in de auto, en ja, ook dan is de V90 iets kleiner - maar we hielden nog wel een prima kijkgat naar achteren over wat ik wel erg prettig vind.
Bij 3 volwassenen doe ik wel alles in de auto, 1 achter stoel naar beneden, en daar alle lange zaken in.
Ipv een ski-box zou je ook een ski-rack kunnen overwegen, en alleen de skies op het dak.
Re: Waarom het nog geen V90 wordt
Geplaatst: 11.03.2019 - 18:22
door BendW
Ik vind juist de ruimte op de achterbank van een v70/xc70 aan de krappe kant.ik zou toch voor een v90 kiezen met een mooie ruime aerodynamische thule koffer op,dubbel zo veel plaats voor bagage en meer plaats voor de achter passagiers...
Re: Waarom het nog geen V90 wordt
Geplaatst: 11.03.2019 - 19:23
door Paul
Die ruimte achterin is inderdaad geweldig, ik kan gewoon een volle albert heijn tas achter mijn stoel op de grond zetten als de stoel op mijn stand staat. (ik denk 2 tassen als mijn vrouw er zit)