Pagina 2 van 5
Geplaatst: 08.10.2006 - 15:42
door edraket
Hoeft ook niet arbitrair te zijn, maar iedereen weet toch wel of hij helemaal geen technische kennis heeft (of behoefte daaraan) of wel. Het is maar een idee, en alleen geopperd omdat hier nu "ruzie" wordt gemaakt wat hiermee wellicht opgelost had kunnen zijn.
Geplaatst: 08.10.2006 - 19:57
door Gast
bart simpson schreef:Ik had het over "plug and NOT play" dit meen ik op basis van info die vanuit Volvo heb.
Maar ging XC70 OR het allemaal niet even simpel voor je regelen? die weet naar zijn zeggen (ondanks zijn eigen tekst dat hij geen garage is of monteurs heeft) alles net even iets beter dan de techneuten van Volvo NL of Volvo AB, ik zou hem daar (als ik jou was) dan ook maar eens aan gaan houden, ben erg nieuwsgierig naar je ervaringen.
Paarden doen dit ook; achteruit trappen. :?
Het is niet XC70 OR niet de problemen veroorzaakt maar de Volvo-dealers, die het verrekken (meestal gebrek aan software matige kennis) om de juiste gegevens op te vragen bij Volvo (broncodes).
Het is heel makkelijk om tegen een klant te zeggen: "sorry maar het past niet op elkaar. Uw leverancier heeft onjuiste spullen geleverd".
Dit is dus concurrentie vervalsing, ofwel een wijze van klantenbinding waar ik zeer zeker niet van gediend ben.
@Bart, het spijt me verschrikkelijk, maar de oplossingen die jij tot nu toe hebt aangedragen, hebben mij niet overtuigd.
Geplaatst: 08.10.2006 - 20:56
door VolvoXC70
:-#
Geplaatst: 08.10.2006 - 21:27
door bart simpson
AlexV70 schreef:Het is niet XC70 OR niet de problemen veroorzaakt maar de Volvo-dealers, die het verrekken (meestal gebrek aan software matige kennis) om de juiste gegevens op te vragen bij Volvo (broncodes)"
Als Volvo AB die broncodes niet vrijgeeft moet je dat een individuele Volvodealer niet als ondeskundigheid verwijten.
AlexV70 schreef:Het is heel makkelijk om tegen een klant te zeggen: "sorry maar het past niet op elkaar. Uw leverancier heeft onjuiste spullen geleverd".
Als een leverancier iets leveren gaat moet hij het ook werkend kunnen krijgen anders moet hij het niet leveren.
Ik meen dat het niet kan, dit op basis van eigen ervaringen zonder enig verder belang om zoiets "voor de grap" te gaan ontraden (want wat zou het mij uitmaken?) "de ander" meent dat het allemaal wel kan, ga naar hem toe en laat het hem gewoon uitvoeren, wat is er mis met dat advies?
En achteruit trappen? ik dacht het niet, ik vraag hem gewoon om eens iets waar te maken van wat hij allemaal beweert hier, maar dat lijkt teveel gevraagt...
Geplaatst: 08.10.2006 - 22:07
door arnoud
edraket schreef:Maar hoe zit het danmet die knoppen? Waarom zitten er zoveel contacten op, en wat voor functie heeft zo'n knop nog meer in zich. Het is meer dan alleen maar twee draadjes doorverbinden om een stroom door een verwarmingsmatje te sturen.
Het zal wel vooruitgang zijn, maar ik gok dat het knopje de boordcomputer doorgeeft dat iemand het knopje heeft ingedrukt, en dat die BC daarna voor mag zorgen dat de verwarming aan gaat
Even terug naar de knopjes... Ik peuterde gisteren het afdekkapje eraf wat op de plek van de stoelverwarmingsschakelaar zat, en tot mij verbazing zaten de schakelaars en de verlichting er al gewoon achter? Gewoon ander kapje opzetten dus (en dan natuurlijk de niet bestaande software vinden

)
Geplaatst: 09.10.2006 - 10:46
door edraket
Ander kapje alleen gaat niet. De knop moet in zijn geheel vervangen worden door een lege huls.
Die knoppen hebben echt heel veel contacten, een stuk of 12 of 16. Dat duidt op meer dan alleen de twee signaleringen die je aangeeft Arnoud.
Geplaatst: 09.10.2006 - 11:07
door sjappi
Zit er achter elke blanco zo'n meercontactenknop?
Geplaatst: 09.10.2006 - 11:31
door arnoud
Ik heb één blanco knop, en daar zat gewoon het veermeganisme en de verlichting achter.
Ik kon gewoon met mijn vinger de knop indrukken... Ik gok dat dit gewoon helemaal werkend is, maar alleen in de boordcomputer niet aangemeld is.
Geplaatst: 10.10.2006 - 12:13
door edraket
sjappi schreef:Zit er achter elke blanco zo'n meercontactenknop?
Ja, de printplaat heeft 7 contacten. Bij elke blanco is er natuurlijk niets aangesloten. Elke positie op de printplaat kan denk ik geactiveerd worden met software, en een functie aan worden toegewezen. Er is ook best een kans dat alle knoppen hetzelfde zijn (alleen het plaatje erop niet), en dat de software bepaald wat een knop doet.
Geplaatst: 10.10.2006 - 17:34
door sjappi
edraket schreef:sjappi schreef:Zit er achter elke blanco zo'n meercontactenknop?
Ja, de printplaat heeft 7 contacten. Bij elke blanco is er natuurlijk niets aangesloten. Elke positie op de printplaat kan denk ik geactiveerd worden met software, en een functie aan worden toegewezen. Er is ook best een kans dat alle knoppen hetzelfde zijn (alleen het plaatje erop niet), en dat de software bepaald wat een knop doet.
Dat was hetgene dat ik ook dacht
Geplaatst: 10.10.2006 - 17:39
door bart simpson
volgens mij was dat ook precies het bottleneckje dat ik aanstipte
Geplaatst: 10.10.2006 - 17:49
door sjappi
Zeggen dat iets niet kan zonder argumenten aan te voeren is nogal makkelijk. Misschien kun je is proberen van een beetje constructief te werken ipv mensen en ideen zonder meer de grond in te boren.
Geplaatst: 10.10.2006 - 18:05
door Gast
AUW. 9e keer?
@Bart, maak het 10e keer goed.
Het moet softwarematig op te lossen zijn.
De fabriek heeft de oplossingen en jij de contacten.

Geplaatst: 10.10.2006 - 18:07
door bart simpson
sjappi schreef:Zeggen dat iets niet kan zonder argumenten aan te voeren is nogal makkelijk. Misschien kun je is proberen van een beetje constructief te werken ipv mensen en ideen zonder meer de grond in te boren.
Het argument is dat het
NIET beschikbaar is, kan er nog een wollig verhaal omheen hangen maar dat veranderd aan de feiten niets, gaf aan dat het simpel direct bij de accu weghalen daardoor IMHO de grootste kans van slagen geeft, wat is daar niet constructief aan?.
@ AlexV70, de broncode waar je over schrijft is niet toegankelijk voor Volvodealers (Volvo NL onderschrijft wat ik beweer dan ook ten volle) Volvo AB is productaansprakelijk, Volvo NL en de Volvodealer als zijnde officiele vertegenwoordigers daarvan dus ook en het ongebreideld rotzooien aan dit product gaat men door het niet vrijgeven simpelweg tegen.
Geplaatst: 10.10.2006 - 18:10
door Gast
bart simpson schreef:sjappi schreef:Zeggen dat iets niet kan zonder argumenten aan te voeren is nogal makkelijk. Misschien kun je is proberen van een beetje constructief te werken ipv mensen en ideen zonder meer de grond in te boren.
Het argument is dat het
NIET beschikbaar is, kan er nog een wollig verhaal omheen hangen maar dat veranderd aan de feiten niets, gaf aan dat het simpel direct bij de accu weghalen daardoor IMHO de grootste kans van slagen geeft, wat is daar niet constructief aan?.
Omdat XC70 OR het wel voor elkaar heeft gekregen?
Belletje met de fabriek?
Geplaatst: 10.10.2006 - 18:15
door bart simpson
AlexV70 schreef:Omdat XC70 OR het wel voor elkaar heeft gekregen?
Belletje met de fabriek?
Ik geloof niet dat XC70 OR die informatie krijgt, en al zeker niet van Volvo, zelf rotzooien kan natuurlijk altijd maar is niet iets dat Volvo toejuicht of ondersteunt.
Re: welles nietes welles nietes
Geplaatst: 10.10.2006 - 18:26
door Gast
XC70 OR schreef:Deze discussie is al eerder gevoerd.
Ik heb in mijn vorige V70 D5 gewoon een leren interieur met stoelverwarming ingebouwd i.p.v. de stoffen versie zonder stoelverwarming.
Op de sloop een aircopaneel met stoelverwarmings knopjes gekocht en die overgezet in het bestaande airco paneel.
De Volvo dealer heeft eerst de wijziging aan Zweden doorgegeven en vervolgen de software geprogrammeerd.
Daarna werkte het perfect, precies zoals het hoort.
Zo simpel gaat het dus en het kan dus wel, ondanks dat Bart S. beweert dat het niet kan.
Ik heb er veel plezier van gehad!
"Schiet mij maar lek", maar wat staat hier nu?
De Volvo-dealer heeft gebeld/gemaild met Zweden.
Geplaatst: 10.10.2006 - 18:32
door bart simpson
Hij zegt het en ik geloof hem niet, Volvo geeft die software niet aan Volvodealers zelfs niet als een belangrijke klant als XC70 OR daarom vraagt, alleen via Esdic in België kunnen dit soort zaken tegen betaling geregeld worden.
Geplaatst: 10.10.2006 - 19:34
door Gast
bart simpson schreef:Hij zegt het en ik geloof hem niet, Volvo geeft die software niet aan Volvodealers zelfs niet als een belangrijke klant als XC70 OR daarom vraagt, alleen via Esdic in België kunnen dit soort zaken tegen betaling geregeld worden.
Kijk nu komen we ergens!
Wie, wat, waar?
Geplaatst: 10.10.2006 - 19:38
door Gast
bart simpson schreef:Hij zegt het en ik geloof hem niet, Volvo geeft die software niet aan Volvodealers zelfs niet als een belangrijke klant als XC70 OR daarom vraagt, alleen via Esdic in België kunnen dit soort zaken tegen betaling geregeld worden.
Tja, tja....
Ik ben sprakeloos.
