Pagina 2 van 2
Topsnelheid
Geplaatst: 28.12.2019 - 10:33
door 360Degreez
Even voor de zekerheid; Dat is waarschijnlijk dit onderdeel he? (31219138).
De/montage is relatief eenvoudig. Iemand een idee of deze ook gereinigd kunnen worden? Een nieuwe kost €120,-. Dan is schoonmaken wel een optie.
Topsnelheid
Geplaatst: 28.12.2019 - 11:49
door RoaldH
Ja het gaat om nummer 19. Dit zou een onderdeel van Pierburg zijn.
Topsnelheid
Geplaatst: 28.12.2019 - 14:28
door V70R^2
een nieuwe is €18 als je ze online koopt.
Topsnelheid
Geplaatst: 28.12.2019 - 14:49
door 360Degreez
V70R^2 schreef: ↑28.12.2019 - 14:28
een nieuwe is €18 als je ze online koopt.
Ja op
AliExpress misschien

Maar inderdaad, van
Pierburg zelf zijn ze online zo'n €50,- Daar ga ik niet voor tobben

Topsnelheid
Geplaatst: 30.12.2019 - 13:53
door V70R^2
Nee, origineel pierburg, als je het turbo spul van Porsche koopt is het goedkoper, raar maar waar, zelfde spul en kost minder dan de helft. Een nieuwe turbo voor €200-300 en bij Volvo is dat €900 bijv.
Topsnelheid
Geplaatst: 31.12.2019 - 13:51
door Unificato
Tijdens uitlezing voorafgaand aan de vervanging van de compressorpomp bleek ook bij mijn V60 D6 de TCV defect. Had zelf niets van het verlies van vermogen gemerkt. Maar de meeste km's maakt mijn vrouw.
Lijkt er op dat dit ook een zwakke schakel is...
Topsnelheid
Geplaatst: 31.12.2019 - 17:55
door 360Degreez
Unificato schreef: ↑31.12.2019 - 13:51
Tijdens uitlezing voorafgaand aan de vervanging van de compressorpomp bleek ook bij mijn V60 D6 de TCV defect. Had zelf niets van het verlies van vermogen gemerkt. Maar de meeste km's maakt mijn vrouw.
Lijkt er op dat dit ook een zwakke schakel is...
Bij mijn vorige V50 heb ik ze (twee) ook vervangen hoor, dus het zal een onderdeel zijn dat aan slijtage onderhevig is. En in mijn geval heeft 'ie er bijna drie ton mee gedraaid, dus dan mag het wel.
De allervoordeligste van Pierburg kwam ik tegen bij
Carpartsdeal.nl. €52,- inclusief verzending!
Mooi om in het nieuwe jaar even mee te tutten op een Zondag.
Topsnelheid
Geplaatst: 31.12.2019 - 21:47
door RoaldH
Unificato schreef: ↑31.12.2019 - 13:51
Tijdens uitlezing voorafgaand aan de vervanging van de compressorpomp bleek ook bij mijn V60 D6 de TCV defect. Had zelf niets van het verlies van vermogen gemerkt. Maar de meeste km's maakt mijn vrouw.
Lijkt er op dat dit ook een zwakke schakel is...
Alleen de grote turbo komt niet volledig onder druk. Dat merk je alleen bij flink planken of snelheden boven de 150...
Topsnelheid
Geplaatst: 18.01.2020 - 18:41
door 360Degreez
Een kleine update:
Deze week de TCV vervangen. Klein klusje waarbij het los wriemelen van de slangklemmetjes het meeste werk was. Meteen maar even vervangen door nieuwe slangklemmen met schroef.
De auto pakt merkbaar beter op bij stevig rijden, maar hij valt bij 150kmpu nog steeds dood. Ik lees na een aantal pogingen (sorry medeweggebruikers) geen foutcodes meer in de computer dus de druk zou nu op orde moeten zijn, misschien moet ik het vacuümtraject eens goed onder de loep nemen.
Leuk detail; Uit nieuwsgierigheid heb ik het Pierburg stickertje er even afgepeld waarna het volvo-onderdeelnummer tevoorschijn kwam. Daarnaast zag ik dat het Volvo logo was weggeveild. Het lijkt erop dat Pierburg deze alleen voor Volvo produceert en zelf white-label wegzet als spare voor alle andere merken.
Topsnelheid
Geplaatst: 18.01.2020 - 19:43
door Jelmer de Jong
Heb je al eens getest door enkel op diesel te rijden? 150 is doorgaans de snelheid waarop de elektromotor geen zin meer heeft om te helpen.
Topsnelheid
Geplaatst: 18.01.2020 - 19:51
door RoaldH
Jelmer de Jong schreef: ↑18.01.2020 - 19:43
Heb je al eens getest door enkel op diesel te rijden? 150 is doorgaans de snelheid waarop de elektromotor geen zin meer heeft om te helpen.
als de auto dan Polestar heeft val je niet zo in dat vermogensgat. Maar een defecte TCV geeft je de indruk dat de tuning weg is.
Topsnelheid
Geplaatst: 18.01.2020 - 20:42
door 360Degreez
RoaldH schreef: ↑18.01.2020 - 19:51
Jelmer de Jong schreef: ↑18.01.2020 - 19:43
Heb je al eens getest door enkel op diesel te rijden? 150 is doorgaans de snelheid waarop de elektromotor geen zin meer heeft om te helpen.
als de auto dan Polestar heeft val je niet zo in dat vermogensgat. Maar een defecte TCV geeft je de indruk dat de tuning weg is.
Oh wacht, dan ben ik slachtoffer van een stomme denkfout. Ik was in de veronderstelling dat er tot 125kmpu ondersteund werd door de elektromotor, maar dit is de maximale snelheid om in Pure te kunnen rijden. De ondersteuning i.c.m de dieselmotor in tokkiemodus (power), zoals mijn vriendin het noemt, is inderdaad tot 150kmpu..
Verdamnt, dat verklaart een hoop en scheelt een hoop bovendien. Het voelt echt alsof plots alle fut uit de motor is.. kan je nagaan wat een 70pk motor op die snelheid nog bijdraagt.
Ik zal morgen nog eens aftasten, heb een ritje van Rotterdam naar Schagen staan waar vast wel ergens een plek is om hem even de benen te laten strekken. Daarna nog eens uitlezen voor de zekerheid.
Dank voor de hint Jelmer en Roald!
Topsnelheid
Geplaatst: 18.01.2020 - 20:51
door Jelmer de Jong
De A4 bij Schiphol of tussen Leiden en den Haag.

Topsnelheid
Geplaatst: 19.01.2020 - 13:45
door Gouwe
Ja daar ben ik afgelopen week geflitst met 136 (na correctie 131), dus mocht ik 21 euro afrekenen bij het CJIB.....
Topsnelheid
Geplaatst: 20.01.2020 - 14:35
door 360Degreez
Gouwe schreef: ↑19.01.2020 - 13:45
Ja daar ben ik afgelopen week geflitst met 136 (na correctie 131), dus mocht ik 21 euro afrekenen bij het CJIB.....
Ha, verkeersboetes; De maatregel die in geen enkel opzicht in verhouding staat tot de overtreding en bovendien geen gedragsverandering bewerkstelligt. Dat is de voornaamste reden van mijn ergernis wanneer er een op de deurmat ploft.
Hoe dan ook heb ik me redelijk ingehouden en na vier keer "spelen" ben ik tot de conclusie gekomen dat de elektromotor elke keer, volgens het boekje, bij 152kmpu de handdoek in de ring gooit. Daarna voelt de auto trager dan mijn vorige D4 (VEA). Eerlijk gezegd zou me dat niet eens verbazen met dit gewicht.
Misschien toch eens tijd om er een Stage2 op los te laten. Voor die tijd wil ik wel de bak geflusht hebben, een onderhoudsbeurt met goede olie en een goede controle van de turboslangen. Hij zit bijna op 3 Ton dus mag dat weleens gebeuren

Topsnelheid
Geplaatst: 21.01.2020 - 16:29
door RoaldH
360Degreez schreef: ↑20.01.2020 - 14:35
Gouwe schreef: ↑19.01.2020 - 13:45
Ja daar ben ik afgelopen week geflitst met 136 (na correctie 131), dus mocht ik 21 euro afrekenen bij het CJIB.....
Ha, verkeersboetes; De maatregel die in geen enkel opzicht in verhouding staat tot de overtreding en bovendien geen gedragsverandering bewerkstelligt. Dat is de voornaamste reden van mijn ergernis wanneer er een op de deurmat ploft.
Hoe dan ook heb ik me redelijk ingehouden en na vier keer "spelen" ben ik tot de conclusie gekomen dat de elektromotor elke keer, volgens het boekje, bij 152kmpu de handdoek in de ring gooit. Daarna voelt de auto trager dan mijn vorige D4 (VEA). Eerlijk gezegd zou me dat niet eens verbazen met dit gewicht.
Misschien toch eens tijd om er een Stage2 op los te laten. Voor die tijd wil ik wel de bak geflusht hebben, een onderhoudsbeurt met goede olie en een goede controle van de turboslangen. Hij zit bijna op 3 Ton dus mag dat weleens gebeuren
Standaard voelt de auto boven 150 wat doods aan. Tuning (zoals Polestar) kan dat voor een groot deel oplossen. Het heeft overigens niet zoveel zin om meer dan 500nm los te laten op de 6 traps Aisin. Ik heb diverse filmpjes gezien waar er bij 550nm (en meer) veel slip gaat optreden. Ik denk niet dat dat goed is voor de levensduur van de bak. Polestar brengt de 215pk/440nm naar 239pk/479nm. Dus eventueel kun je wat hoger gaan dan dat.