Tuning bespaart wel degelijk
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Eensch!OGA244 schreef: Had in 2002 'n handbak D5 die 1op20 deed, de D5en van 2005, 2006 en 2007 werden onzuiniger
Mijn 2003 2.4D 131 pk kon fluitend 1 op 20 halen
Mijn 2007 D5 185 pk zoop als het mooi ging 1 op 15
Mijn 2012 D3 met 163 PK is een soort van milieuvriendelijk dieseltje

V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Ik heb het altijd geweten, opgelicht door Volvo.OGA244 schreef: De 240 is met 5 cilinder diesel D20 geleverd geweest
OP mijn papieren stond duidelijk 6 cilinder.
...proppen ze er stiekem een 5 cilinder in... bandieten!.

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 23.08.2018 - 10:15
- Locatie: Enschede
Het verbruik wordt door zoveel dingen beïnvloed dat je niet kunt vergelijke tussen chauffeurs en auto's.
Zelf heb ik een S60 2.4d 2004 Handgeschakeld 5bak (gechipd Tunex) gehad. Deze had een gem verbruik van 5,5l (uitgerekend BC gaf nog minder aan).
Nou een XC70 D5 2008 aut. (gechipd Tunex). Knappe kerel die hiermee onder de 7,5l komt. Ik heb 1x 7,6l gehaald maar echt als een opa van 85jaar gereden
Nou is het een optie om EGR en roetfilter uit te schakelen bij de XC70, alleen heb ik dan een prachtige auto welke stinkt.
Want dat doet een auto waar bij de filter "bewerkt" is. Dan maar meer verbruik maar zonder stank. Af en toe schoonblazen op de Autobahn en komt alles goed.
Iets met wie mooi wil zijn moet ........., nou zoiets geld ook voor een Volvo, wil je 5 cilinder rijden niet zeuren over 2 a 3 l extra op 100km. Want dan kan je beter een sdi'tje nemen.
Zelf heb ik een S60 2.4d 2004 Handgeschakeld 5bak (gechipd Tunex) gehad. Deze had een gem verbruik van 5,5l (uitgerekend BC gaf nog minder aan).
Nou een XC70 D5 2008 aut. (gechipd Tunex). Knappe kerel die hiermee onder de 7,5l komt. Ik heb 1x 7,6l gehaald maar echt als een opa van 85jaar gereden

Nou is het een optie om EGR en roetfilter uit te schakelen bij de XC70, alleen heb ik dan een prachtige auto welke stinkt.
Want dat doet een auto waar bij de filter "bewerkt" is. Dan maar meer verbruik maar zonder stank. Af en toe schoonblazen op de Autobahn en komt alles goed.
Iets met wie mooi wil zijn moet ........., nou zoiets geld ook voor een Volvo, wil je 5 cilinder rijden niet zeuren over 2 a 3 l extra op 100km. Want dan kan je beter een sdi'tje nemen.
Laatst gewijzigd door Armoderos op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S60 2.4d MY2004 Chiptuned 220.000km >>> 417.000km
XC70 D5 AWD MY2008 GT Chiptuned 269.000km >>> 332.000km
V60 D6 MY2013 200.271km >>>
XC70 D5 AWD MY2008 GT Chiptuned 269.000km >>> 332.000km
V60 D6 MY2013 200.271km >>>
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14306
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Ha het verbruik maakt me niet zoveel uit, het is gewoon wel leuk dat er een stevige besparing in de jaren is gerealiseerd door motor management aan te passen bij volvotune.
Trouwens hier in France haal ik geen 1:15 meer....
Bochten, hellingen, huis op en helling, aanhanger en ook vaak kortere stukken van rond de 25 km maken een gemiddeld verbruik van 1:13,5-14
Trouwens hier in France haal ik geen 1:15 meer....
Bochten, hellingen, huis op en helling, aanhanger en ook vaak kortere stukken van rond de 25 km maken een gemiddeld verbruik van 1:13,5-14
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- pbor
- 3rd Gear member
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 12.08.2018 - 10:13
Inmiddels in Elst langs geweest.pbor schreef: Rijd eveneens met een 2006 V70 2.4d 6 handbak met inmiddels 220k km waarvan zelf 37k.
Motor is nog standaard. Gemiddeld verbruik over de laatste 37k km is 1 op 17, zakt met het warmere weer naar 1 op 17,5. Rijd met een lichte voet, woon-werk 100 km per dag, 90% snelweg.
Overweeg nog een Obbe-kuurtje, met name om de verdere interne vervuiling vd motor te voorkomen. Extra koppel ook welkom, vermogen leuk maar kom zelden boven de 2500 rpm.
Vraag me wel af of het door mij gerealiseerde verbruik inderdaad nog zo’n 10% lager zou worden bij gelijk gebruik.
Sindsdien 2 maal een tank leeggereden, beide ruim 1 op 18 met zelfs iets meer doorrijden, die 10% lijkt niet onhaalbaar dus. Daarnaast zit er idd ook wel wat extra pit in nu, feitelijk meer dan de vooras kwijt kan in z’n 1 en 2. 3 gaat net, 4, 5, en 6 echt leuk nu.
Verbruikt bovendien geen druppel olie.
Nog steeds dik tevreden dus na inmiddels 43k km in 9 mnd.
Mrt.'24 - Heden: V70 D5 6at 2013 - 249k km
Nov.'18 - Mrt.'24: V70 2.4d 6mt 2006 418k km
'96 - Heden: M900 ‘93
"01 - Heden: 900 SL ‘94
Nov.'18 - Mrt.'24: V70 2.4d 6mt 2006 418k km
'96 - Heden: M900 ‘93
"01 - Heden: 900 SL ‘94
- Gilbert 20
- 3rd Gear member
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 21.04.2019 - 16:47
Ik heb geen enkel idee hoe het in Nederland zit met chip tuning.
Ik liet vroeger ook mijn wagens chip tunen .
Maar nu zeggen ze bij Volvo dat als je hem laat chip tunen en er zijn problemen met de wagen , de volledige garantie vervalt.
Ik heb eveneens een Volvo verzekering en daar staat duidelijk voor de eerste maal in vermeld dat je onder geen beding de wagen mag laten tunen.
Bij een ernstig ongeval kan dit dus nare gevolgen hebben. Om nog maar niet te spreken over de verkeersbelasting , want je rijd met een hogere pk dan ingeschreven.
Dat is het wat mij betreft allemaal niet waard. Tenslotte als je een snellere wagen wilt , dan koop je toch gewoon een zwaardere motor.
En wat ben je met een wagen die 230 km per uur rijd , als je boven de 120 al geflitst word. Ik kreeg hier in de bebouwde kom al een flitsboete voor het rijden aan 53km per uur waar je 50 mocht.
Dit is natuurlijk een persoonlijke mening en ieder is vrij te doen wat ie wil.
Ik liet vroeger ook mijn wagens chip tunen .
Maar nu zeggen ze bij Volvo dat als je hem laat chip tunen en er zijn problemen met de wagen , de volledige garantie vervalt.
Ik heb eveneens een Volvo verzekering en daar staat duidelijk voor de eerste maal in vermeld dat je onder geen beding de wagen mag laten tunen.
Bij een ernstig ongeval kan dit dus nare gevolgen hebben. Om nog maar niet te spreken over de verkeersbelasting , want je rijd met een hogere pk dan ingeschreven.
Dat is het wat mij betreft allemaal niet waard. Tenslotte als je een snellere wagen wilt , dan koop je toch gewoon een zwaardere motor.
En wat ben je met een wagen die 230 km per uur rijd , als je boven de 120 al geflitst word. Ik kreeg hier in de bebouwde kom al een flitsboete voor het rijden aan 53km per uur waar je 50 mocht.
Dit is natuurlijk een persoonlijke mening en ieder is vrij te doen wat ie wil.
- Rinootje
- 4th Gear member
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05
In België mag je geen chiptuning toepassen, dat is bij jullie bij wet geregeld.
In Nederland mag je dat "straffeloos" doen tot 20% toename.
Vandaar, dat de Polestar tuning wel in Nederland mag en niet in België.
In Nederland mag je dat "straffeloos" doen tot 20% toename.
Vandaar, dat de Polestar tuning wel in Nederland mag en niet in België.
Mazda CX-30 SkyActive-X Takumi (MY2025)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
- Gilbert 20
- 3rd Gear member
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 21.04.2019 - 16:47
Bedankt voor de uitleg Rinootje , wist ik niet.Rinootje schreef: In België mag je geen chiptuning toepassen, dat is bij jullie bij wet geregeld.
In Nederland mag je dat "straffeloos" doen tot 20% toename.
Vandaar, dat de Polestar tuning wel in Nederland mag en niet in België.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14306
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Ik kan je alleen vertellen dat ik al mijn Volvo s sinds 2005 getunend heb.
Eerst in Haaksbergen en vanaf 2012 bij Volvotune in Uden en later in Elst GLd.
Ik heb op de rollerbank gestaan in 2012 en had 217pk en 487 nwt met de toenmalige km stand van 125.000.
Ik rij met deze aanpassing inmiddels meer dan 330.000km!! zonder een enkele storing en de tuning is door-ontwikkeld middels langdurige test ritten met mijn huidige Volvo.
Een super tuning die echt luistert naar de z.g. 'drivers wish' en soepel. De volvo hangt als het ware aan het gaspedaal.
Het gemiddelde verbruik is al jaren in Holland is 1;15 of beter. Alleen autobaan op 1200km naar France met gemiddelde 2200toeren en 115km/u haal ik de 1:18
De enigste voorzorgsmaatregel die ik genomen heb is de Geartronic elke 80.000km laten flushen.
Conclusie is dat de praktijk bewijst dat de geartronic een verhoogd vermogen 20%-25% aankan . En Obbe van Volvotune is een goede professionele tuner die waar voor zijn geld levert.
Eerst in Haaksbergen en vanaf 2012 bij Volvotune in Uden en later in Elst GLd.
Ik heb op de rollerbank gestaan in 2012 en had 217pk en 487 nwt met de toenmalige km stand van 125.000.
Ik rij met deze aanpassing inmiddels meer dan 330.000km!! zonder een enkele storing en de tuning is door-ontwikkeld middels langdurige test ritten met mijn huidige Volvo.
Een super tuning die echt luistert naar de z.g. 'drivers wish' en soepel. De volvo hangt als het ware aan het gaspedaal.
Het gemiddelde verbruik is al jaren in Holland is 1;15 of beter. Alleen autobaan op 1200km naar France met gemiddelde 2200toeren en 115km/u haal ik de 1:18
De enigste voorzorgsmaatregel die ik genomen heb is de Geartronic elke 80.000km laten flushen.
Conclusie is dat de praktijk bewijst dat de geartronic een verhoogd vermogen 20%-25% aankan . En Obbe van Volvotune is een goede professionele tuner die waar voor zijn geld levert.
Laatst gewijzigd door Bover op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: taal
Reden: taal
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- pbor
- 3rd Gear member
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 12.08.2018 - 10:13
Ondertussen weer een half jaartje en nog eens 30k km verder. Over deze laatste 30k km gemiddeld 1 op 18 gereden met min en max verbruik van resp bijna 1 op 20 en 1 op 15,5.pbor schreef: ↑27.07.2019 - 14:14Inmiddels in Elst langs geweest.pbor schreef: Rijd eveneens met een 2006 V70 2.4d 6 handbak met inmiddels 220k km waarvan zelf 37k.
Motor is nog standaard. Gemiddeld verbruik over de laatste 37k km is 1 op 17, zakt met het warmere weer naar 1 op 17,5. Rijd met een lichte voet, woon-werk 100 km per dag, 90% snelweg.
Overweeg nog een Obbe-kuurtje, met name om de verdere interne vervuiling vd motor te voorkomen. Extra koppel ook welkom, vermogen leuk maar kom zelden boven de 2500 rpm.
Vraag me wel af of het door mij gerealiseerde verbruik inderdaad nog zo’n 10% lager zou worden bij gelijk gebruik.
Sindsdien 2 maal een tank leeggereden, beide ruim 1 op 18 met zelfs iets meer doorrijden, die 10% lijkt niet onhaalbaar dus. Daarnaast zit er idd ook wel wat extra pit in nu, feitelijk meer dan de vooras kwijt kan in z’n 1 en 2. 3 gaat net, 4, 5, en 6 echt leuk nu.
Verbruikt bovendien geen druppel olie.
Nog steeds dik tevreden dus na inmiddels 43k km in 9 mnd.
Heb de bandenspanning (maatje 205/55-16 voor zowel winter als zomerschoeisel) op ca. 2.5 bar rondom staan.
Verbruik onder koudere omstandigheden wat hoger, vermoedelijk met name door langere opwarmduur (geloof persoonlijk niet dat zomer of winterbanden zo’n grote invloed hebben).
Laatst gewijzigd door pbor op 24.03.2020 - 22:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Mrt.'24 - Heden: V70 D5 6at 2013 - 249k km
Nov.'18 - Mrt.'24: V70 2.4d 6mt 2006 418k km
'96 - Heden: M900 ‘93
"01 - Heden: 900 SL ‘94
Nov.'18 - Mrt.'24: V70 2.4d 6mt 2006 418k km
'96 - Heden: M900 ‘93
"01 - Heden: 900 SL ‘94
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14306
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Zo 1:18 dat is echt wel veel autobaan. Ik heb echt dacht een zuinige voet, rol erg veel, geen sprintjes maar GEMIDDELD nooit boven de 1:15,8 geweest met de huidige volvo. ( 2006 euro 4 )
Op de baan van Frankrijk naar Holland v v haal ik wel 1;18,5-19 met een aangehouden snelheid van 107-110 en 2000toeren. Altijd op de cruise..!
Op de baan van Frankrijk naar Holland v v haal ik wel 1;18,5-19 met een aangehouden snelheid van 107-110 en 2000toeren. Altijd op de cruise..!
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- pbor
- 3rd Gear member
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 12.08.2018 - 10:13
Jouw hogere verbruik is vermoedelijk te wijten aan een automaatbak versus handbak.
Op de lange baan met lock-up in de hoogste versnelling worden de slipverliezen overall vrijwel tot nul gereduceerd, wat verklaart dat je dan ook een 1 op 18 a19 weet te realiseren.
Grappig dat bij mij het verbruik op lange trips juist wat hoger is omdat ik dan 110 op de teller niet volhoud.
Op de lange baan met lock-up in de hoogste versnelling worden de slipverliezen overall vrijwel tot nul gereduceerd, wat verklaart dat je dan ook een 1 op 18 a19 weet te realiseren.
Grappig dat bij mij het verbruik op lange trips juist wat hoger is omdat ik dan 110 op de teller niet volhoud.
Mrt.'24 - Heden: V70 D5 6at 2013 - 249k km
Nov.'18 - Mrt.'24: V70 2.4d 6mt 2006 418k km
'96 - Heden: M900 ‘93
"01 - Heden: 900 SL ‘94
Nov.'18 - Mrt.'24: V70 2.4d 6mt 2006 418k km
'96 - Heden: M900 ‘93
"01 - Heden: 900 SL ‘94
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14306
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Pbor dat denk ik ook. Mijn verbruik is inmiddels in france hier behoorlik gestegen. Recent ben ik nog naar HL geweest en 18,5 gehaald op 2000T( 110)
Maar het gemiddeld verbruik rondom is nu 1:14 krap maar dan stijg en daal ik ook veel. Zijn hellingen bij die te vergelijken zijn met de baan achter Luik
Maar het gemiddeld verbruik rondom is nu 1:14 krap maar dan stijg en daal ik ook veel. Zijn hellingen bij die te vergelijken zijn met de baan achter Luik
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- V70R^2
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
- Locatie: Leerdam
Er zijn gigantische verschillen in die 2003-2006 D5 motoren.
Een euro3 haal je ongetuned zo 1:20 mee, een euro 4 van datzelfde jaar verbruikt al wat meer, en een euro5 D5 van ook datzelfde bouwjaar haalt slechts 1:14 als je je best doet ..
Hoewel je minder schadelijke uitstoot hebt (als je lange stukken rijd en alles incl regenereren e.d. goed functineerd) kan je mij niet overtuigen dat 25-30% meer verbruik te verantwoorden valt..
Eind jaren '80 kreeg BMW zelfs de 6 cilinder benzine op een verbruik van 1:30, maar toen moest alles schoner en werden de auto's 50% zwaarder.. en liepen ze ineens 1:10
Een euro3 haal je ongetuned zo 1:20 mee, een euro 4 van datzelfde jaar verbruikt al wat meer, en een euro5 D5 van ook datzelfde bouwjaar haalt slechts 1:14 als je je best doet ..
Hoewel je minder schadelijke uitstoot hebt (als je lange stukken rijd en alles incl regenereren e.d. goed functineerd) kan je mij niet overtuigen dat 25-30% meer verbruik te verantwoorden valt..
Eind jaren '80 kreeg BMW zelfs de 6 cilinder benzine op een verbruik van 1:30, maar toen moest alles schoner en werden de auto's 50% zwaarder.. en liepen ze ineens 1:10
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Bij mij is de auto niets zuiniger geworden door de tuning. Wel is het olieverbruik gestegen door een sneller opspoelende turbo.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14306
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
De D5 euro 4 gebruikt geen druppel olie met 475.000km en tuning en alle maatregelen o.a. EGR, tuning met verhoogde turbo druk, dus mogelijk ligt het niet aan de tuning maar aan wat anders....
Bob
Bob
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Rijd zelf een euro 5 D5 (215 pk) en haal echt wel betere waarden dan 1:14 hoor. Ik rijd gemiddeld bijna 1:17. Dat is wel regelmatig cruisen op de A2, dus 108 op de teller. Maar ook veel binnendoor. Ben met je eens dat het een stuk zuiniger kan met bijv de D4 vea, maar 1:14 is weer de andere kant van het spectrum.V70R^2 schreef: ↑14.02.2020 - 12:42 Er zijn gigantische verschillen in die 2003-2006 D5 motoren.
Een euro3 haal je ongetuned zo 1:20 mee, een euro 4 van datzelfde jaar verbruikt al wat meer, en een euro5 D5 van ook datzelfde bouwjaar haalt slechts 1:14 als je je best doet ..
Hoewel je minder schadelijke uitstoot hebt (als je lange stukken rijd en alles incl regenereren e.d. goed functineerd) kan je mij niet overtuigen dat 25-30% meer verbruik te verantwoorden valt..
Eind jaren '80 kreeg BMW zelfs de 6 cilinder benzine op een verbruik van 1:30, maar toen moest alles schoner en werden de auto's 50% zwaarder.. en liepen ze ineens 1:10
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 23.08.2018 - 10:15
- Locatie: Enschede
Ik denk dat hij Euro4 D5 van datzelfde bouwjaar bedoelt. En dan heeft hij gelijk.
Want E3 en E5 zijn niet in het zelfde jaar leverbaar geweest (denk ik). Terwijl de E3 en E4 dat wel waren.
Want E3 en E5 zijn niet in het zelfde jaar leverbaar geweest (denk ik). Terwijl de E3 en E4 dat wel waren.
S60 2.4d MY2004 Chiptuned 220.000km >>> 417.000km
XC70 D5 AWD MY2008 GT Chiptuned 269.000km >>> 332.000km
V60 D6 MY2013 200.271km >>>
XC70 D5 AWD MY2008 GT Chiptuned 269.000km >>> 332.000km
V60 D6 MY2013 200.271km >>>
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26873
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Idem hier destijds met mijn Euro 4 S60 2.4D.
Die verbruikte zowel voor als na tuning geen druppel olie binnen de olieverversingen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D