Pagina 2 van 4

Automaat doet ineens vreemd

Geplaatst: 30.11.2019 - 18:47
door RoaldH
Heb het ook door de dealer laten doen. Geen rare effecten daarna gehad.

Automaat doet ineens vreemd

Geplaatst: 09.12.2019 - 11:57
door Blade
Edwin schreef: 20.07.2019 - 11:17
mauricenl schreef: Nou na afgelopen week wat rondbellen, verschillende keren het advies gekregen de olie opnieuw te verversen en de bak opnieuw te resetten en in te leren.

En inderdaad, €250 lichter, maar veel belangrijker,.... het schakelen gaat weer lekker soepel.
Mooi, toch altijd weer dat spoelen he....
Heb je er wel JWS3309 in gedaan?

gr. Edwin.

JWS3309 hoort niet in een 2015 automaat.

JWS3309 spec gaat tot medio/eind 2011. Daarna is er een andere spec olie gekomen.

Automaat doet ineens vreemd

Geplaatst: 09.12.2019 - 14:11
door Jelmer de Jong
3324 toch?

Automaat doet ineens vreemd

Geplaatst: 30.08.2021 - 20:37
door Ludo
sbv schreef: 06.07.2019 - 19:58 Ik meen dat bij de nieuwere 6 bak automaten de solenoids wel eens willen slijten en de oplossing is dan kleppenblok vervangen. Schakelen gaat dan bokkig bij wegrijden en ook bij terugschakelen bijv bij afremmen op een afrit op de snelweg.
Sander, die "nieuwere 6 bak", vanaf wanneer is dat?.

Automaat doet ineens vreemd

Geplaatst: 31.08.2021 - 19:17
door Jelmer de Jong
1969cc motoren.

Automaat doet ineens vreemd

Geplaatst: 31.08.2021 - 20:17
door Ludo
Jelmer de Jong schreef: 31.08.2021 - 19:17 1969cc motoren.
Dan heb ik een primeur. :-D
De mijne is een 1984cc, met exact dezelfde symptomen als topicstarter.

Automaat doet ineens vreemd

Geplaatst: 01.09.2021 - 07:07
door Jelmer de Jong
Ah, je gaat nog verder terug in de tijd. Ik had de overgang van TF-80 automaten naar de huidige 71 serie in mijn hoofd.

Automaat doet ineens vreemd

Geplaatst: 19.09.2021 - 09:22
door BlackcurrantV70
Onze C70 is verleden jaar in Uden gedaan en na enkele weken begon de miserie.
Na 6000km langs de dealer geweest en daar bleek de nieuwe olie al bruin te zien en verbrand te ruiken.
Volgens de dealer is er in Uden verkeerde olie gebruikt.

Her bedrijf in Uden heb ik heel netjes om uitleg gevraagd en die beweren dat de Kroon olie gebruiken en dat dat bij honderden auto’s per jaar geen problemen geeft.

Van tegemoetkoming is geen sprake daar wordt niet op gereageerd.

De bak is na 6000km bij de dealer terug geflusht maar de problemen zijn nog niet helemaal verholpen,
De dealer verdenkt de bak nu en een ruilbak is 5500€.

Dus voor mij nooit meer Uden.

Automaat doet ineens vreemd

Geplaatst: 19.09.2021 - 10:14
door volvo440special
BlackcurrantV70 schreef: 19.09.2021 - 09:22 De dealer verdenkt de bak nu en een ruilbak is 5500€.
Snap nog steeds niet dat je dit aan de dealer overlaat. Heel hun expertise niet.

Ga naar een revisiebedrijf, laat een goede diagnose stellen en je bent in het ongunstigste geval, met ongv. 2000 euro minder klaar, dan de dealer je nu voorhoudt. Los van het feit dat het uiteraard zuur is dat je bak stuk is!

Automaat doet ineens vreemd

Geplaatst: 19.09.2021 - 18:04
door Ferrari
Precies dit. Dealers (niet alleen bij Volvo) zijn geen experts in automaten en bij problemen is het gewoon in z'n geheel vervangen. Op zich wel goed, want probleem opgelost, maar wel tegen erg hoge kosten.

Automaat doet ineens vreemd

Geplaatst: 20.09.2021 - 14:05
door BlackcurrantV70
volvo440special schreef: 19.09.2021 - 10:14
BlackcurrantV70 schreef: 19.09.2021 - 09:22 De dealer verdenkt de bak nu en een ruilbak is 5500€.
Snap nog steeds niet dat je dit aan de dealer overlaat. Heel hun expertise niet.

Ga naar een revisiebedrijf, laat een goede diagnose stellen en je bent in het ongunstigste geval, met ongv. 2000 euro minder klaar, dan de dealer je nu voorhoudt. Los van het feit dat het uiteraard zuur is dat je bak stuk is!
En wie gaat de bak dan demonteren uit de auto ? Het revisiebedrijf die mogelijk schade toebrengt aan de rest van de auto ? Waar sta je dan, dan trekt zowel de dealer als het revisiebedrijf zijn handen er vanaf.

Automaat doet ineens vreemd

Geplaatst: 20.09.2021 - 19:23
door volvo440special
Een revisiebedrijf doet niets anders dan bakken demonteren, reviseren/repareren, weer monteren. Hebben ze bij een goed revisiebedrijf zelfs monteurs voor die alleen de in- en uitbouw verzorgen. Daarnaast heb je gewoon garantie op het werk.

De dealer kan trouwens ook schade veroorzaken. Lees maar hier op het forum, zetten gewoon maar de zaag in je auto..

Automaat doet ineens vreemd

Geplaatst: 21.09.2021 - 09:02
door BlackcurrantV70
Voor een prijsverschil van 2000€ huiver ik om een niet Volvo dealer aan de auto te laten sleutelen, zij zien tig modellen denkelijke en kunnen onmogelijk exact weten hoe een bak te demonteren bij elk type.
Ik zie het al gebeuren dat er een jonggetje in opleiding opgedragen wordt om alvast de bak onder die C70 uit te halen….

Ik vraag me af of de levenslange garantie op vervangen onderdelen waar Volvo nu mee uitpakt, ook geldt op een bak, in dat geval zou bij een bakvervanging die dus nooit meer mogen defect gaan of het wordt kosteloos opgelost ?

Automaat doet ineens vreemd

Geplaatst: 21.09.2021 - 11:23
door V480-S60
Echt, een specialist is in dit geval vele malen beter. Volvo is namelijk niet de enige die deze bakken gebruikt. En specialisten doen niet anders. En zeker voor mij is 2000 tot 3000 euro een hele slok op een borrel tegenover 5000-5500 euro waarbij de dealer/Volvo ook naar die specialist gaat om de bak te laten reviseren.
Ik ga ook vrijwel altijd naar de dealer, maar voor een bak toch echt naar een revisiebedrijf.

Automaat doet ineens vreemd

Geplaatst: 21.09.2021 - 11:55
door diesel01
Ik snap Ivo wel...zo snap ik niet waarom er mensen zijn die voor een paar centen de bak laten spoelen bij iemand die na spoelen waar problemen ontstaan gewoon niet meer reageert.
Voor €100 meer sta je binnen bij een bedrijf die Volvo op het pand heeft staan en perfect werkt.
Nu is 2k best verschil, voor de één onoverkomelijk, voor de ander minder spannend.
Datgene doen waar je jezelf goed bij voelt.
Morgen krijgen wij een waterontharder, gewoon bij onze vaste installateur, even shoppen leerde dat het ook voor een kwart van de prijs kan.
Maar wanneer je dan Picobello B.V over de vloer hebt.....dan moet je altijd maar afwachten.

Automaat doet ineens vreemd

Geplaatst: 21.09.2021 - 14:43
door volvo440special
Ja ook ik snap de huivering voor een stel cowboys uiteraard wel na de blamage en 'prachtige' aftersales in Uden! Maar een goed revisiebedrijf is echt totaal wat anders dan een flusher. (bijv. Ganzeboom, Autrans, ATR, Startrans).
Volvo's en deze bakken zijn ze echt niet vreemd, die hebben ze dagelijks op de brug staan.

Maar als jij je veiliger bij de dealer voelt, moet je die de klus gunnen. Het is uiteindelijk jouw auto en jouw geld. ;-)

Automaat doet ineens vreemd

Geplaatst: 23.09.2021 - 12:57
door BlackcurrantV70
diesel01 schreef: 21.09.2021 - 11:55 Ik snap Ivo wel...zo snap ik niet waarom er mensen zijn die voor een paar centen de bak laten spoelen bij iemand die na spoelen waar problemen ontstaan gewoon niet meer reageert.
Ik was echt van de onderstelling dat flushen bij de dealer niet gedaan werd, en het bedrijf in Uden was “specilist”, als ik geweten had dat het ook bij de dealer kon was ik nooit naar Uden gereden. (Was een hele dag en een halve bak brandstof kwijt, waar de dealer op 20km van me vandaan is).

Ook is me in Uden niet gevraagd of ik Kroon olie wou of de Volvo aanbevolen olie, daar was het antwoord ook duidelijk op geweest.

Automaat doet ineens vreemd

Geplaatst: 23.09.2021 - 13:15
door V480-S60
Voor alle duidelijkheid. Niet elke dealer(vestiging) heeft een flushapparaat.
De mijne heeft op 6 vestigingen 2 apparaten. Ik kan niet bij mijn eigen vestiging terecht. Ik moet voor een flush ook naar één van die 2 vestigingen.

Automaat doet ineens vreemd

Geplaatst: 23.09.2021 - 15:03
door diesel01
Hoofdvestigingen hebben er 1, ik heb het in Nijverdal laten doen en die hebben maar 1 vestiging.

Automaat doet ineens vreemd

Geplaatst: 23.09.2021 - 20:53
door Jelmer de Jong
BlackcurrantV70 schreef: 21.09.2021 - 09:02 Voor een prijsverschil van 2000€ huiver ik om een niet Volvo dealer aan de auto te laten sleutelen, zij zien tig modellen denkelijke en kunnen onmogelijk exact weten hoe een bak te demonteren bij elk type.
Er zijn niet zo heel veel fabrikanten van versnellingsbakken, na een jaartje stage lopen ken je alle ophangpunten en leidingen wel uit het hoofd. Hooguit dat Volvo een driehoek gebruikt als ophangbeugel en Peugot een L-vorm. Het los halen van een versnellingsbak klinkt misschien als een ingrijpende klus, maar in de praktijk komt het eigenlijk neer op subframe + aandrijfassen verwijderen en dan de bak laten zakken.