Iemand bekend met deze auto.. Volvo V70 D4 Inscription 2015

Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Gaat de S80 eruit? Met of zonder de geupdate achterlichten? ;-)
Of heeft pa al interesse? :D
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo-Cees
3rd Gear member
Berichten: 389
Lid geworden op: 09.02.2009 - 01:45
Locatie: Noordwijk Z-H

OGA244 schreef:
NielsPHEV schreef:
OGA244 schreef: goede spec, goede stand, een betere koop dan een benzine
In termen van value for money bedoel je ?
ook in exploitatie
Dat dacht ik dus ook..
Kort sommetje, bij 16000 km p/j met benzine á €1,65 of diesel á €1,35.

Huidige S80 doet gemiddeld 1 op 9, dat is €2933,- aan brandstof + €900,- aan belasting.
Dat maakt totaal = €3833,- p/j.

De beoogde V70 D4 doet gemiddeld 1 op 15 (is dat realistisch??), dat is €1440,- aan brandstof + €1800,- aan belasting.
Dat maakt totaal = € 3240,- p/j.

Een verschil van €600,- in het voordeel van de D4.

Een andere optie zou een V70 T5 (245 pk) zijn. Dan is het altijd een automaat, en wat zal die gebruiken... 1 op 12??
Dat maakt totaal €3100,- p/j. Echter kost een leuke T5 uit 2014/2015 minimaal €29000,-
Volvo V90 T5 Polestar Inscription + Intro B&W + Luxury + Winter Line 02-2017.
Volvo 240 GL Grand Luxe 2.3 sedan 04-1984.

Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ + Inscription + Luxury + Security Line 02-2015 (2019-2024)
Volvo S80 2.5 T Momentum + Professional + Winter + Climate Line 03-2010 (2014-2019)
Volvo S60 2.5T Momentum + Communication Line 06-2006 (2011-2014)
Volvo S70 2.4 20v Europa Exclusive 12-1999 (2008-2011)
Volvo-Cees
3rd Gear member
Berichten: 389
Lid geworden op: 09.02.2009 - 01:45
Locatie: Noordwijk Z-H

Carfreak schreef: Gaat de S80 eruit? Met of zonder de geupdate achterlichten? ;-)
Of heeft pa al interesse? :D
Tja, geniet nog volop van de S80, echter na 5 jaar begint het weleens te kriebelen..

En eigenlijk vindt ik de S90 een waardig opvolger, echter zijn die nog wat te duur voor mij momenteel.
En een nieuwere S80 (2015 ofzo) heb ik ook nog overwogen. Echter is een V70 toch wat praktischer met inmiddels 3 jonge kinderen en dus ook drie kinderzitjes op de achterbank. De achterbank van de V is wat vlakker dan de S.

En over die achterlichten ben ik nog niet uit..
Laatst gewijzigd door Volvo-Cees op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V90 T5 Polestar Inscription + Intro B&W + Luxury + Winter Line 02-2017.
Volvo 240 GL Grand Luxe 2.3 sedan 04-1984.

Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ + Inscription + Luxury + Security Line 02-2015 (2019-2024)
Volvo S80 2.5 T Momentum + Professional + Winter + Climate Line 03-2010 (2014-2019)
Volvo S60 2.5T Momentum + Communication Line 06-2006 (2011-2014)
Volvo S70 2.4 20v Europa Exclusive 12-1999 (2008-2011)
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3649
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

En eigenlijk vindt ik de S90 een waardig opvolger, echter zijn die nog wat te duur voor mij momenteel.
En geldt dat ook voor deze: https://www.alphabetoccasions.nl/aanbod ... cc-nv169n/ ? 1 jaar garantie, 25k is er al op afgeschreven, wordt afgeleverd met een volledige beurt. Goedkoper dan een V70 T5 die je noemt (en daar ga je echt geen 1:12 mee halen, 1:10 is meer realistisch). Met de handgeschakelde V70 D4 haal je met gemak 1:15, dat lukt mij al met een XC70 D5 AWD GT-6.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Volvo-Cees
3rd Gear member
Berichten: 389
Lid geworden op: 09.02.2009 - 01:45
Locatie: Noordwijk Z-H

Komt aardig in de buurt, echter moet een S90 echt in Inscription uitvoering zijn. Vind het als momentum wat kaal en naakt ogen..
En het budget is momenteel een auto van rond de €20.000,-
Volvo V90 T5 Polestar Inscription + Intro B&W + Luxury + Winter Line 02-2017.
Volvo 240 GL Grand Luxe 2.3 sedan 04-1984.

Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ + Inscription + Luxury + Security Line 02-2015 (2019-2024)
Volvo S80 2.5 T Momentum + Professional + Winter + Climate Line 03-2010 (2014-2019)
Volvo S60 2.5T Momentum + Communication Line 06-2006 (2011-2014)
Volvo S70 2.4 20v Europa Exclusive 12-1999 (2008-2011)
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3649
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Met de Introline lijkt me deze auto niet kaal maar de V70 die je in je vizier hebt is wel completer uitgerust en binnen budget.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Volvo-Cees
3rd Gear member
Berichten: 389
Lid geworden op: 09.02.2009 - 01:45
Locatie: Noordwijk Z-H

Ik bedoel het meer van dat het exterieur zo kaal is, dus niet de chrome strips etc.
Volvo V90 T5 Polestar Inscription + Intro B&W + Luxury + Winter Line 02-2017.
Volvo 240 GL Grand Luxe 2.3 sedan 04-1984.

Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ + Inscription + Luxury + Security Line 02-2015 (2019-2024)
Volvo S80 2.5 T Momentum + Professional + Winter + Climate Line 03-2010 (2014-2019)
Volvo S60 2.5T Momentum + Communication Line 06-2006 (2011-2014)
Volvo S70 2.4 20v Europa Exclusive 12-1999 (2008-2011)
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21034
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Overigens ook een heel andere rijbeleving hoor.
Ik denk dat de V70 meer past bij de huidige S80, de S90 is stuk communicatiever en stugger dan de V70 die jij op het oog hebt.
Mooie auto trouwens, ik ben zelf van de 8gt en ik denk dat dit ook de reden is dat de auto al een tijdje te koop staat.
Ik heb een V70 gehad en ondanks dat het niet mijn auto was om mee te sturen reed het ding wel goed, helemaal omdat ik lees dat je ook rekening hebt te houden met de kinderen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Twigger
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 16.10.2007 - 08:45

Volvo-Cees schreef:
OGA244 schreef:
NielsPHEV schreef: In termen van value for money bedoel je ?
ook in exploitatie
Dat dacht ik dus ook..
Kort sommetje, bij 16000 km p/j met benzine á €1,65 of diesel á €1,35.

Huidige S80 doet gemiddeld 1 op 9, dat is €2933,- aan brandstof + €900,- aan belasting.
Dat maakt totaal = €3833,- p/j.

De beoogde V70 D4 doet gemiddeld 1 op 15 (is dat realistisch??), dat is €1440,- aan brandstof + €1800,- aan belasting.
Dat maakt totaal = € 3240,- p/j.

Een verschil van €600,- in het voordeel van de D4.

Een andere optie zou een V70 T5 (245 pk) zijn. Dan is het altijd een automaat, en wat zal die gebruiken... 1 op 12??
Dat maakt totaal €3100,- p/j. Echter kost een leuke T5 uit 2014/2015 minimaal €29000,-
Voor de T5 zou ik uitgaan van 1:10 gemiddeld. Met de T4 red ik amper 1:11 (stad,snelweg) Alleen snelweg langebaan 1:12 / 13
Volvo V70 MY2016 D4 Polar plus + Intellisafe pro line + Estate line + Audio line 102.000
Volvo V70 MY2012 T4 Lim. Edition + Luxury + Family line Sapphire black 159.600
Volvo V50 MY2011 D2 Momentum + Winter line + Business line Flamenco Red 176.000
Volvo V50 MY2006 2.0D Momentum Sapphire Black 264.000
Volvo S40 MY2006 1.6D Momentum Safari Green 187.000
Volvo S40 1.8 Panama Yellow Europa Limited Edition 2000 161.000
Volvo 360 2.0 1988 met taartschep 190.000
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13517
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Een diesel is door het negatieve dieselsentiment zomaar 5k goedkoper dan 'n benzine
Volvo-Cees
3rd Gear member
Berichten: 389
Lid geworden op: 09.02.2009 - 01:45
Locatie: Noordwijk Z-H

diesel01 schreef: Overigens ook een heel andere rijbeleving hoor.
Ik denk dat de V70 meer past bij de huidige S80, de S90 is stuk communicatiever en stugger dan de V70 die jij op het oog hebt.
Mooie auto trouwens, ik ben zelf van de 8gt en ik denk dat dit ook de reden is dat de auto al een tijdje te koop staat.
Ik heb een V70 gehad en ondanks dat het niet mijn auto was om mee te sturen reed het ding wel goed, helemaal omdat ik lees dat je ook rekening hebt te houden met de kinderen.
Denk ook zeker dat hij nog te koop staat doordat het een handbak is ja
Volvo V90 T5 Polestar Inscription + Intro B&W + Luxury + Winter Line 02-2017.
Volvo 240 GL Grand Luxe 2.3 sedan 04-1984.

Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ + Inscription + Luxury + Security Line 02-2015 (2019-2024)
Volvo S80 2.5 T Momentum + Professional + Winter + Climate Line 03-2010 (2014-2019)
Volvo S60 2.5T Momentum + Communication Line 06-2006 (2011-2014)
Volvo S70 2.4 20v Europa Exclusive 12-1999 (2008-2011)
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8446
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Dat stuggere van een S90 valt reuze mee kan ik je vertellen, ik kom uit een XC70 en vind de S90 een pak leuker rijden, zeker communicatiever maar niet minder comfortabel.
Zelfs op Belgische wegen best mee te leven.

Ik wil niet meer terug naar een XC70.
Ben het eens met je opmerking dat een S90 eigenlijk Inscription moet zijn, in Best enkele Momentums zien staan en dat is toch een stuk minder fraai dan mijn inscription.
Laatst gewijzigd door BlackcurrantV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Keuzes , keuzes.....erg lastig als je een bepaald budget wilt vrijmaken. Zeker als je dan ook nog een geweldige auto als de S80 wilt vervangen. De S90 is idd de perfecte opvolger. Ik blijf daarom lekker doorrollen in mijn S80 en wacht tot de S90 wat betaalbaarder wordt.
Zeker geen straf want de S80 is knap tijdloos qua design en rijdt heerlijk.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2327
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

Volvo-Cees schreef:....
Een andere optie zou een V70 T5 (245 pk) zijn. Dan is het altijd een automaat, en wat zal die gebruiken... 1 op 12??
Dat maakt totaal €3100,- p/j. Echter kost een leuke T5 uit 2014/2015 minimaal €29000,-
Wij zijn recent overgestapt van XC70 D5 (MY07) naar een V70 T5 GT8 (MY15).
GT8 is erg fijn, blij mee en handbak nog geen moment gemist. Nu 4x getankt laatste tankbeurt was 1:11 gemiddeld, tot nu toe gereden km’s net geen 2000, gem 1:9,7, maar de eerste km’s met nieuwe auto zijn bij mij altijd wat onzuiniger, zou zomaar iets met 250+ pk’s (polestar) te maken kunnen hebben... :bandit:
Aanschafprijs klopt wel ongeveer, is pak duurder dan vergelijkbare diesel, maar ik denk dat een diesel voorlopig ook iets meer afschrijft...
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

BlackcurrantV70 schreef: Ik wil niet meer terug naar een XC70.

:ninja: maar jij had ook "maar" een D3.... :bandit:
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3649
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Grappig. Ik heb meerdere malen een proefrit gemaakt in XC60, V70, XC70 en V90. Het meest blij werd ik van het rijgedrag van een XC70. Zo zie je maar hoe verschillend mensen kunnen zijn.
Het is goed om advies in te winnen maar uiteindelijk kun je het beste je eigen plan trekken.
Laatst gewijzigd door DB200 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8446
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Quota schreef:
BlackcurrantV70 schreef: Ik wil niet meer terug naar een XC70.

:ninja: maar jij had ook "maar" een D3.... :bandit:
Een D3 AWD met exact dezelfde motorinhoud als een D5 en nagenoeg hetzelfde koppel, en qua comfort verschilt een D3 helemaal al niet met een D4 of D5.

Het topic ging over comfortbeleving van een XC70 versus S90, dus ik snap je commentaar niet goed om er het motortype bij te sleuren...
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

BlackcurrantV70 schreef:
Quota schreef:
BlackcurrantV70 schreef: Ik wil niet meer terug naar een XC70.

:ninja: maar jij had ook "maar" een D3.... :bandit:
Een D3 AWD met exact dezelfde motorinhoud als een D5 en nagenoeg hetzelfde koppel, en qua comfort verschilt een D3 helemaal al niet met een D4 of D5.

Het topic ging over comfortbeleving van een XC70 versus S90, dus ik snap je commentaar niet goed om er het motortype bij te sleuren...
Ach, een grapje wat niet overkomt is vaak niet begrepen. Vier jaar geleden was de XC het einde en nu ben je super enthousiast over de S90. Prima en fijn dat je blij bent met je auto, maar destijds was de XC70 veel beter dan de V70 doordat de XC niet zo stuiterde...
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Volvo-Cees
3rd Gear member
Berichten: 389
Lid geworden op: 09.02.2009 - 01:45
Locatie: Noordwijk Z-H

Ik zag trouwens bij de advertentie dat er maar één sleutel bij zit.
Wat kost een sleutel bijmaken en inlezen bij de dealer? Is een keyless-go..
Goed om mee te nemen in de evt. onderhandelingen..
Laatst gewijzigd door Volvo-Cees op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V90 T5 Polestar Inscription + Intro B&W + Luxury + Winter Line 02-2017.
Volvo 240 GL Grand Luxe 2.3 sedan 04-1984.

Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ + Inscription + Luxury + Security Line 02-2015 (2019-2024)
Volvo S80 2.5 T Momentum + Professional + Winter + Climate Line 03-2010 (2014-2019)
Volvo S60 2.5T Momentum + Communication Line 06-2006 (2011-2014)
Volvo S70 2.4 20v Europa Exclusive 12-1999 (2008-2011)
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24573
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Dat is vreemd dat er maar 1 sleutel is. Bel je dealer even, die kunnen zeggen wat die kost. Maar schrik niet, is serieus geld. Zou sowieso de oude sleutels gelijk uit laten schrijven
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”