Ik begrijp waarvoor je preconditioning in de zomer niet gebruikt, maar eigenlijk vind ik dat niet oke. Het is een optie van de auto, er is dik voor betaald en dan uit voorzorg niet gebruiken?mikepih schreef: Mijn eerste pomp ging na ongeveer 178k kapot nadat ik voor het eerst de pre condition bij hoge temperatuur gebruikte na aanschaf van de auto bij 172k. Ik weet niet of de vorige eigenaar ook de zomer pre condtion ooit gebruikt heeft maar ik doe het niet meer. Enkel inde winter maar dan wordt de standkachel en niet de airco ingezet. Vooralsnog 20k probleemloos(op de keyless en camera storing na....)
Een kleine kant tekening, in de handleiding wordt aangegeven dat het gebruik van preconditioning in de zomer de levensduur van de airco kan beïnvloeden.
Op de opmerking van de TSer, ik geloof dat ieder (hybride) auto wel probleempjes heeft, dus of een overstap naar een Audi je irritatie verhelpt, weet ik niet.
Heb altijd VAG gereden en mijn ervaring met VAG dealers is een stuk negatiever dan bij de volvo dealer.