Pagina 2 van 2

Geplaatst: 06.11.2006 - 12:45
door menjo
Ze zitten nu in de knipperlichten verwerkt.

Geplaatst: 06.11.2006 - 18:21
door Battlecruiser
jeroen12 schreef:Toen ik voor het eerst een S40 op een rotonde tegenkwam dacht ik dat ie af wilde slaan en reed ik dus de rotonde op. Om er achter te komen dat ie rechtdoor wilde en dat ik me had laten foppen door de zijlichtjes. Gelukkig dat een Volvo ook goede remmen heeft. Vanaf toen heb ik de S/V40 zo'n beetje vervloekt met die idiote lampen, totdat ik er vorig jaar zelf een kocht :)
Gelukkig is iedereen er nu wel aan gewend...
Maar bijna alle moderne vrachtwagens hebben diezelfde sidemarkers. Dan denk je dus ook dat ie de bocht omkomt?

Geplaatst: 06.11.2006 - 18:39
door bart simpson
jeroen12 schreef:Toen ik voor het eerst een S40 op een rotonde tegenkwam dacht ik dat ie af wilde slaan en reed ik dus de rotonde op. Om er achter te komen dat ie rechtdoor wilde en dat ik me had laten foppen door de zijlichtjes. Gelukkig dat een Volvo ook goede remmen heeft. Vanaf toen heb ik de S/V40 zo'n beetje vervloekt met die idiote lampen, totdat ik er vorig jaar zelf een kocht :)
Gelukkig is iedereen er nu wel aan gewend...
Als die "vermeende" knipperlichten nu niet knipperen vind ik dat best een inschattingsfout, sidemarkers kent Volvo tenslotte in Nederland al 10 jaar en sidemarkers zitten in elke Amerikaanse auto al sinds 40 jaar of langer

Geplaatst: 09.11.2006 - 13:19
door Peer
menjo schreef:Ze zitten nu in de knipperlichten verwerkt.
Dat is toch geen reden? Bijna elke auto heeft toch oranje knipperlichten?

Geplaatst: 09.11.2006 - 20:36
door Jeroentje
Barracuda_82 schreef:
Op het moment dat je gewoon rondrijdt is er niets aan de hand, maar pas als je je knipperlicht aanzet of als je je auto van het alarm haalt beginnen de sidemarkers te knipperen.



Maar helaas ben ik niet zo'n ster in elektro, anders had ik al dat soort dingen allang in elkaar geprutst.
het mee laten knipperen van je zij verlichting is niet zo heel moeilijk hoor.1 plus van je verlamping en 1 plus van je knipperlicht en huppa klaar :D . het klinkt raar maar zo werk het nu eenmaal. Op het moment dat je knipperlicht niet aanstaat dan trekt ie massa via de je knipperlicht.

Geplaatst: 20.02.2007 - 11:30
door duthoy
wacht, dus 2 plussen naar 1 lamp? klopt niet echt volgens mijn electrische kennis, maar die is ook niet zo uitgebreid.
kan je dit niet fixen met een lamp met 2 standen (lamp met 2 + ingangen en 1 - uitgang (massa))

zo als de lamp van sommige stand/grootlichten?
plus pinkers op groot licht, plus algemene verlichting op standlicht?

Geplaatst: 20.02.2007 - 17:59
door Maarten
klopt volgens mij wel,heb vroeger ook wel eens van die nep alarmledjes in de deur gemaakt.die moesten ook twee plusdraden hebben om te gaan knipperen

Geplaatst: 21.02.2007 - 09:45
door marcelg
ontopic:
extra lampen rondom is meer zichtbaarheid

offtopic:
met 2 plus draden ga je het echt niet redden.
om een lampje of andere elektrische systemen te laten werken heb je een lus van de plus naar de min nodig

wat wel kan is dat als massa het chassis gebruikt wordt.(maar nog steeds plus en min stroomkring nodig)

ps ben avionica-specialist dus geloof me maar op het gebied van elektro.

Geplaatst: 21.02.2007 - 11:42
door Trucker
het mee laten knipperen van je zij verlichting is niet zo heel moeilijk hoor.1 plus van je verlamping en 1 plus van je knipperlicht en huppa klaar . het klinkt raar maar zo werk het nu eenmaal. Op het moment dat je knipperlicht niet aanstaat dan trekt ie massa via de je knipperlicht.

Jeroentje heeft helemaal gelijk

het werkt perfect op deze manier
je ziet dit ook vaak bij vrachtwagen aan de achter zijnde
dat de contourlampen om en om met de knipperlichten werken en bij rechtuit rijden als normale achterlichten branden
deze mannen hebben dat vaak om twee redenen zo aangesloten
1 voor de lol
2 om dat het vaak voorkomt dat deze voertuigen langs de straat staan te lossen met een geopende laadklep welke voor de achterlichten / alarmlichten langs gaat ( dus op dat monent niet zichtbaar voor het verkeer) worden de lampen vaak op deze manier gekoppelt omdat de contour verlichting WEL langs de laadklep / laadbak zichtbaar is.


Gr Trucker

Geplaatst: 21.02.2007 - 23:07
door Jeroentje
Inderdaad. Ik heb het nu ook op mijn 850. 1 vind het mooi en 2 heeft ook nog es functie sommige mensen zijn in het donker echt blind.

Geplaatst: 02.03.2007 - 15:54
door Auk
@ Peer: Het staat in de wet dat auto's een oranje knipperlicht moeten hebben, maar er zijn uitzonderingen bij bijvoorbeeld: Amerikaanse, Japanse auto's..

Nog een kwestie: De Volvo 480, rijdt ook met het armatuur rond voor een lampje boven de achterspatborden. Waarschijnlijk ga ik daar ook een lampje in maken..

Je ziet het niet vaak, maar het is officieel bedoelt voor de amerikaanse markt, en daar is ze nooit geleverd.

Als iemand Heldere koplampen voor de 480 weet, pm ff!

Thanx Gr.s Auke