Pagina 2 van 2

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 08.09.2019 - 17:34
door henkchroom
Bij mij geeft hij ook alle details weer. Zowel voor onze V60 PIH als de V60 T8

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 08.09.2019 - 19:15
door therealbean
mga1600 schreef:
teebee schreef:
Gouwe schreef: Klik eens op het kaartje in de app.
Als je op het kaartje klikt zie ik de exact gereden route, de snelheid, het verbruik en in mijn geval de regeneratie opbrengst en verbruik.
Je moet dan wel in "instellingen Rijlogboek" het "vastleggen inschakelen" op aan zetten.
Ik heb een IPhone app versie 4.6.4.
Ik krijg uitsluiten de A en B te zien maar geen gereden route tussen deze punten. De instellingen van het rijlogboek komen overeen met jouw instellingen en de app versie is eveneens 4.6.4.
Wat zijn je instellingen van locatievoorzieningen bij de VOC app? En heb je in de auto ook nog wat geinstalleerd staan anders dan de eerder door mij genoemde app Volvo ID ?
Eerder had ik ook allerlei informatie als ik op de A of B klikte maar van de ene op de andere dag was het ‘weg’ zonder dat ik iets aan instellingen gewijzigd heb. Niemand bij Volvo of VOC kan me vertellen hoe het weet ‘aan’ te zetten is.

Heel slecht dus....!
Wat opmerkingen over de vele vragen:
1) Ik heb in de auto de volvo ID app pas gisteren geïnstalleerd. Geen idee of dit noodzakelijk is voor extra details in de app. Ik gebruikte de app daarvoor maar had toen nog nooit naar reis details gezocht. Basis dingen werkte wel voordat ik in de auto de volvo id app installeerde.
2) Ik gebruik de laatste versie van Android op een Samsung S9+. Ik heb wel in Android de on call app verschillende rechten gegeven incl. locatie bepaling
3) Geen idee of relevant maar een On call abbo is noodzakelijk voor enige functionaliteit? (aangezien ik een nwe auto heb is die 3 jaar inbegrepen).
4) Geen idee of mensen dit weten (niet gerelateerd aan on call app): Als je op de afstandbediening het slotje (op slot) een seconde of 5 ingedrukt houdt dan gaan alle ramen automatisch dicht (en zonnedak)... Geen on call app voor nodig... 5 seconden op open doet het tegenovergestelde...
5) woon in NL

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 08.09.2019 - 20:09
door teebee
therealbean schreef:
mga1600 schreef:
teebee schreef: Ik krijg uitsluiten de A en B te zien maar geen gereden route tussen deze punten. De instellingen van het rijlogboek komen overeen met jouw instellingen en de app versie is eveneens 4.6.4.
Wat zijn je instellingen van locatievoorzieningen bij de VOC app? En heb je in de auto ook nog wat geinstalleerd staan anders dan de eerder door mij genoemde app Volvo ID ?
Eerder had ik ook allerlei informatie als ik op de A of B klikte maar van de ene op de andere dag was het ‘weg’ zonder dat ik iets aan instellingen gewijzigd heb. Niemand bij Volvo of VOC kan me vertellen hoe het weet ‘aan’ te zetten is.

Heel slecht dus....!
Wat opmerkingen over de vele vragen:
1) Ik heb in de auto de volvo ID app pas gisteren geïnstalleerd. Geen idee of dit noodzakelijk is voor extra details in de app. Ik gebruikte de app daarvoor maar had toen nog nooit naar reis details gezocht. Basis dingen werkte wel voordat ik in de auto de volvo id app installeerde.
2) Ik gebruik de laatste versie van Android op een Samsung S9+. Ik heb wel in Android de on call app verschillende rechten gegeven incl. locatie bepaling
3) Geen idee of relevant maar een On call abbo is noodzakelijk voor enige functionaliteit? (aangezien ik een nwe auto heb is die 3 jaar inbegrepen).
4) Geen idee of mensen dit weten (niet gerelateerd aan on call app): Als je op de afstandbediening het slotje (op slot) een seconde of 5 ingedrukt houdt dan gaan alle ramen automatisch dicht (en zonnedak)... Geen on call app voor nodig... 5 seconden op open doet het tegenovergestelde...
5) woon in NL
1. Staat bij mij vanaf dag 1 geinstalleerd maar geen route zichtbaar bij mij in de app
2. Hier een iphone met locatie bepaling bij gebruik app
3. Uiteraard een on call abbo anders is het niet te gebruiken
4. Is (bij mij) bekend
5. Ik ook

Ergo.... blijft vooralsnog niet direct te verklaren....

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 09.09.2019 - 08:16
door Gouwe
teebee schreef: Ik krijg uitsluiten de A en B te zien maar geen gereden route tussen deze punten met diverse meetgegevens daaronder. Op hetkaartje klikken resulteert slechts in een vergroting van het kaartje. De instellingen van het rijlogboek komen overeen met jouw instellingen en de app versie is eveneens 4.6.4.
Wat zijn je instellingen van locatievoorzieningen bij de VOC app? En heb je in de auto ook nog wat geinstalleerd staan anders dan de eerder door mij genoemde app Volvo ID ?
In de iPhone onder privacy staat bij de Volvo on call app locatievoorzieningen altijd aan (dus niet alleen bij gebruik van de app). Misschien is dat het verschil?
In de auto kan ik geen apps installeren.

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 09.09.2019 - 08:48
door teebee
Ik heb had hem op ‘bij gebruik app’ staan, maar betwijfel of dat het verschil maakt.

-Edit-:
Instelling locatievoorzieningen op ‘altijd’ gezet bij app, maar geen verschil geconstateerd.

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 14.09.2019 - 13:58
door Risrael
Vandaag wat connectieprobleempjes met VOC. Kan geen bestemmingen doorgeven en bijv. portieren niet vergrendelen. Lijkt alsof er alleen communicatie is van auto naar app maar niet andersom.

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 14.09.2019 - 14:54
door teebee
Klopt, dat gebeurt zo af en toe bij VOC (en om het even welk systeem)
Komt vanzelf weer goed...

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 14.09.2019 - 17:09
door Gilbert 20
Risrael schreef: Vandaag wat connectieprobleempjes met VOC. Kan geen bestemmingen doorgeven en bijv. portieren niet vergrendelen. Lijkt alsof er alleen communicatie is van auto naar app maar niet andersom.
Heb je de laatste versie van VOC reeds gedownload , is gisteren uitgebracht. Misschien helpt dat , er waren enkele bugs.

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 14.09.2019 - 22:56
door teebee
Niet voor iOS, vandaag geen update (wel gisteren maar toen werkte het prima) en app werkt weer normaal hier.....

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 19.09.2019 - 08:58
door Stijn123
Sorry voor het late antwoord, maar ondertussen heb ik een oplossing gevonden.

Om de "broodkruimels" te zien tussen je start A en eind B positie, moet je in App Settings > Driving Journal afzetten voor 24u.

Na de 24u krijg je opnieuw de broodkruimels te zien, van de nieuw gereden stukken!

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 19.09.2019 - 09:50
door teebee
Je bedoelt vastleggen in rijlogboek uitschakelen neem ik aan.
Zal het eens testen.

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 19.09.2019 - 15:42
door Stijn123
teebee schreef: Je bedoelt vastleggen in rijlogboek uitschakelen neem ik aan.
Zal het eens testen.
Klopt!

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 23.09.2019 - 12:11
door teebee
Getest, maakt kein flaus aus; route wordt nog altijd niet weergegeven.

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 23.09.2019 - 18:02
door therealbean
Btw, het sturen van de route naar de auto lijkt te lukken in de app maar eenmaal in de auto zijnde is er niets van terug te vinden. Geen route in navigatie, niets in de geschiedenis, niets... meer mensen dat probleem?

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 23.09.2019 - 18:04
door teebee
Sturen van de route of van de bestemming (een adres dus)?

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 23.09.2019 - 19:51
door therealbean
teebee schreef: Sturen van de route of van de bestemming (een adres dus)?
Idd plaats en adres ingeven en "send to car" selecteren werkt niet.
Terwijl de app wel aangeeft het eea verzonden te hebben naar de auto.

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 23.09.2019 - 19:52
door badjakker
Ik kan inderdaad alleen een plaats/adres naar mijn auto sturen. Na starten redelijk snel de vraag beantwoorden of je daar naar toe wilt navigeren. Als je te “langzaam” bent is de bestemming terug te vinden via “ bestemming instellen” en vervolgens “bibliotheek”.

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 23.09.2019 - 20:51
door teebee
Yep, zo werkt het.
Dus even in je bieb kijken.

Re: Volvo on Call problemen

Geplaatst: 23.09.2019 - 21:15
door therealbean
badjakker schreef: Ik kan inderdaad alleen een plaats/adres naar mijn auto sturen. Na starten redelijk snel de vraag beantwoorden of je daar naar toe wilt navigeren. Als je te “langzaam” bent is de bestemming terug te vinden via “ bestemming instellen” en vervolgens “bibliotheek”.
ah ok, dus als je naar je hybride auto loopt, open maakt, natuurlijk eerst de stekker eruit haalt, die weg legt en daarna instapt (30-60 sec later), kun je je route vinden in 'bibliotheek'.
Volkomen logisch :D
Zal het eens testen.