Pagina 2 van 8
Re: Elektrische Volvo XC40 is onderweg
Geplaatst: 16.10.2019 - 22:44
door teebee
The Mechanic schreef:
teebee schreef:
Walter schreef:
ik gok dat dat geen probleem zal zijn
Specs geven 200 mijl dus ca 321km.
Dat is dan op papier en uitgaande van warme (lees niet winterse) omstandigheden.
Ben benieuwd wat dan een reeel jaargemiddelde zal zijn over 4 seizoenen.
Lijkt me vooralsnog dan de 300 km gemiddeld moeilijk haalbaar zal zijn, en dat vind ik persoonlijk veel te weinig.
Volgens mij zijn de specs 400+ km, wat uiteindelijk zo'n 420 gaat worden. Snelladen tot 150 kW is mogelijk. Accupakket is 78 kWh, ook gelijk aan de Polestar 2.
“ The first Volvo EV will be this XC40 Recharge, which makes 408 horsepower and will offer more than 200 miles of range between charges.”
....more than 200 miles.... 201 is ook meer dan 200.
Indien het aanzienlijk meer zou zijn dan 200 mijl zouden ze dat wel vermelden.
Vooralsnog verkooppraat lijkt mij.
Dus specs zegt 200 mijl dat is 321km (max) dat vind ik behelpen.
Re: Elektrische Volvo XC40 is onderweg
Geplaatst: 17.10.2019 - 06:00
door jalex_h
Volgens
https://www.volvocars.com/nl/modellen/x ... e-electric kan er
naar verwachting meer dan 400 km gereden worden en moet de definitieve range nog vast gesteld worden. Dat kan dus nog alle kanten uit gaan maar anderzijds zou het een flater van jewelste zijn als dit straks flink wat minder blijkt te zijn.
Dat ze in Amerika over meer dan 200 miles spreken, heeft alles met het verschil tussen WLTP (Europa) En EPA (Amerika) te maken. Bij laatste wordt o.a. ook de airco een gedeelte van de test aan gezet. Gevoelsmatig zou ik dat cijfer daarom realistischer achten.
Re: Elektrische Volvo XC40 is onderweg
Geplaatst: 17.10.2019 - 07:36
door Maarten M
In Europa worden we geacht zonder airco te rijden?
Ik dacht dat die verbruikstesten juist realistischer zouden zijn geworden.
Re: Elektrische Volvo XC40 is onderweg
Geplaatst: 17.10.2019 - 07:40
door NielsPHEV
Xc40 zal hoger zijn dan de p2 dat kost range
Re: Elektrische Volvo XC40 is onderweg
Geplaatst: 17.10.2019 - 07:45
door teebee
En wat te denken van nat en winderig weer hetgeen de rijomstandigheden qua verbruik niet positief zal beïnvloeden.
Ik moet t nog zien dat ie een gemiddelde van 300km zal halen.
Re: Elektrische Volvo XC40 is onderweg
Geplaatst: 17.10.2019 - 07:51
door The Mechanic
Dit zeggen ze op Volvocars.nl
"Het bereik is bepaald volgens de realistische WLTP en EPA rijcycli onder gecontroleerde omstandigheden voor een nieuw voertuig. Werkelijk bereik kan verschillend zijn. Cijfers zijn gebaseerd op een voorlopig doel. In afwachting van definitieve voertuigcertificatie."
Re: Elektrische Volvo XC40 is onderweg
Geplaatst: 17.10.2019 - 09:26
door MvR
Het is het exact hetzelfde onderstel als de Polestar 2, alleen weegt de XC40 250 kilo meer plus wat hoger/lomper dus meer weerstand. De Polestar 2 zit op 500 WLPT dus ik verwacht dat de XC40 uiteindelijk op zo'n 425 zal komen.
In werkelijkheid bij normale omstandigheden zou een 300km moeten lukken lijkt me. Ideaal voor mijn afstanden en KM's die ik jaarlijks maak. Hij staat al in bestelling om mijn huidige T4 in te ruilen!
Re: Elektrische Volvo XC40 is onderweg
Geplaatst: 17.10.2019 - 10:32
door OGA244
Gezien de overeenkomst met de polestar 2 vraag ik me af waar 250kg verschil kan zitten
Re: Elektrische Volvo XC40 is onderweg
Geplaatst: 17.10.2019 - 12:03
door Summum
Ik denk dat Volvo in min of meer eigen huis aan de Polestar 2 de meest geduchte concurrent heeft! De P2 is sneller, heeft grotere actieradius, eerder leverbaar en beter om aan te zien (subjectief uiteraard). En dat alles voor dezelfde prijs. Ik zou het wel weten...
Re: Elektrische Volvo XC40 is onderweg
Geplaatst: 17.10.2019 - 14:54
door MvR
OGA244 schreef:
Gezien de overeenkomst met de polestar 2 vraag ik me af waar 250kg verschil kan zitten
Ik moet zeggen dat ik het gewicht genomen heb wat op de site ev-database te vinden is. Weet dus niet 100% zeker of dit ook in de specificaties staat van de XC40 P8 maar kan dit nog niet vinden op de officele volvo website.
Ik zou niet weten wat anders het grote verschil zo moet verklaren.
Re: Elektrische Volvo XC40 is onderweg
Geplaatst: 17.10.2019 - 16:45
door XC30
Wat me positief opvalt is de laadmogelijkheid. Drie fasen thuis (max 11kWh) is goed te doen. En tot 150 kW bij snelladers. Dat zijn mooie waarden om snel weer weg te kunnen. Qua range moet je onderscheid maken tussen zomer en winter. De temperatuur heeft daar een grote invloed op. Vandaar dat men aangeeft "200 miles or more". De range is van vele factoren afhankelijk. Al met al komt de XC40 Electric prima op mij over op het eerste gezicht. Mede ook vanwege de 1500kg trekgewicht.
Re: Elektrische Volvo XC40 is onderweg
Geplaatst: 17.10.2019 - 16:47
door michel11
Ze geven op de website toch aan van 400 + volgens wltp en epa
Re: Elektrische Volvo XC40 is onderweg
Geplaatst: 17.10.2019 - 18:31
door teebee
michel11 schreef:
Ze geven op de website toch aan van 400 + volgens wltp en epa
In optimale omstandigheden en zonder bv airco.
We gaan het zien.
Re: Elektrische Volvo XC40 is onderweg
Geplaatst: 17.10.2019 - 18:46
door Kurt1975
teebee schreef:
michel11 schreef:
Ze geven op de website toch aan van 400 + volgens wltp en epa
In optimale omstandigheden en zonder bv airco.
We gaan het zien.
Voor een groot deel van ons zal het bereik voldoende zijn. Voor een ander deel van de autobestuurders, en daar ben jij er één van, is dit onvoldoende.
Maar om daarom het hele concept over boord te gooien, ...
Het is niet dat Volvo geen alternatieven heeft.
Re: Elektrische Volvo XC40 is onderweg
Geplaatst: 18.10.2019 - 11:54
door lint
Een actieradius van 400 km is toch best aardig en voor de meeste gebruikers voldoende.
Re: Elektrische Volvo XC40 is onderweg
Geplaatst: 18.10.2019 - 12:37
door teebee
Indien het ècht 400 km is, ook in de winter dan is dat best acceptabel. Mits er ook voldoende (snel) laadstations beschikbaar zijn, bv bij unsere Nachbarn, anders wordt de rit naar de sneeuw een lastige....
Re: Elektrische Volvo XC40 is onderweg
Geplaatst: 18.10.2019 - 14:11
door MvR
Met mijn huidige XC40 T4 FWD haal ik ook vaak maar qua KM's tussen de 400/500. Ik snap dat tanken binnen 5 minuten gedaan is, maar mijn auto staat overdag 75% van de tijd stil bij mijn kantoor, dan in de lader doen is geen probleem. Tevens zijn de stroomkosten op ons kantoor de helft minder dan thuis (10 cent per kwh in plaats van 22). Als ik gemiddeld 300/350km kan halen dan teken ik ervoor.
Heb doorgegeven dat ik interesse heb, het is nu alleen afwachten wat de aantallen zullen zijn.
Re: Elektrische Volvo XC40 is onderweg
Geplaatst: 18.10.2019 - 16:56
door Kinoúmai
Dit is trouwens ook wel interessant, geldt ook in België uiteraard:
Re: Elektrische Volvo XC40 is onderweg
Geplaatst: 18.10.2019 - 16:57
door Kinoúmai
BTW, hoort dit toch topic feitelijk niet thuis onder "Elektrische Volvo's"?
Re: Elektrische Volvo XC40 is onderweg
Geplaatst: 18.10.2019 - 17:52
door Erikho
MvR schreef:
Met mijn huidige XC40 T4 FWD haal ik ook vaak maar qua KM's tussen de 400/500. Ik snap dat tanken binnen 5 minuten gedaan is, maar mijn auto staat overdag 75% van de tijd stil bij mijn kantoor, dan in de lader doen is geen probleem. Tevens zijn de stroomkosten op ons kantoor de helft minder dan thuis (10 cent per kwh in plaats van 22). Als ik gemiddeld 300/350km kan halen dan teken ik ervoor.
Heb doorgegeven dat ik interesse heb, het is nu alleen afwachten wat de aantallen zullen zijn.
Dan rij jij wel heel onzuinig!
Ik haal met gemak ruim 600 km.