Pagina 2 van 2
Geplaatst: 13.10.2008 - 19:20
door Sieger Everts
ja gaat samen , werkt perfect bij mij
Geplaatst: 13.10.2008 - 20:05
door Blade
Mooi, komt die er binnenkort op. Dankje voor je antwoord.
EDIT: nog effe een vraagie, kan ik gewoon het originele vacuumslangetje gebruiken die op de standaart valve zit?
Geplaatst: 13.10.2008 - 20:21
door Sieger Everts
ja gewoon de orginele afdoppen, nieuwe voor de gasklepzetten en slang aan sluiten onder de gasklep
Geplaatst: 16.10.2008 - 13:18
door Blade
Hmm, ik wou hem op de originele plek laten zitten. En alleen de zuigzijde afdoppen. Zo heeft Gvanminnen het ook zitten. Is dat heel erg als ie daar komt te zitten? 460_turbo vertelde mij dat het best wel een klusje was om het knap tussen de slang te krijgen, ook zit zijn i-cooler slang een beetje geknikt door het T-stuk. En welke kleur veer zit er bij jou in?
Geplaatst: 16.10.2008 - 17:51
door Sieger Everts
heb de zuiger nog niet open gehad, maar er mag wel een iets slappere veer in. je hoort hem niet zo goed bij weinig druk , maar de waste gate maakt dat volledig goed
http://s267.photobucket.com/albums/ii28 ... 000813.flv
zelfde geluid als op de film, (5 gt turbo met 480 blokje met 250 plus pk´s) auto is van een clubgenootje van mij.
Geplaatst: 20.10.2008 - 21:22
door 460_turbo
Kijk. Zo kan het ook.
Ik vind ook dat er wel een slappere veer in mag, want bij mij blaast hij bij lagere drukken inderdaad moeilijk af.
Zou zo'n veer makkelijk te bestellen zijn?
Even informeren bij european tuning misschien.
Geplaatst: 22.10.2008 - 18:45
door Blade
Zon verensetje kost 35€
Hier:
http://www.biesheuvel-autosport.nl/shop/start/12 zijn ze verkrijgbaar.
Welke kleur zit er nu bij jou in 460_turbo? Ik heb precies dezelfde dumpvalve als jou nu hier liggen, met een blauwe veer.
En kan ik gewoon het originele vacuum slangetje gebruiken die op de originele dumpvalve zit?
Geplaatst: 22.10.2008 - 19:59
door 460_turbo
Dat zou ik even na moeten kijken welke veer erin zit (volgens mij geel).
Ja je kan gewoon hetzelfde slangetje gebruiken.
Ik hoor wel eens vaker de vraag welk slangetje je kan gebruiken.
Het maakt niet uit welke je gebruikt. Als hij maar direct van het spruitstuk afkomt.
Als je gasklep dicht staat ontstaat er een groot vacuum achter de gasklep.
Dus bij gas los en stationair draaien trekt het vacuum de dumpvalve open, waardoor de turbo zijn druk die de motor niet nodig heeft weg kan blazen.
Nog bedankt voor de link poika.
Ik zie trouwens net dat ze ook mooie doppen verkopen om de aansluiting van de originele overdrukklep naar de inlaatslang van de turbo af te doppen. Handig.
Geplaatst: 22.10.2008 - 20:37
door 460_turbo
Ik denk dat ik binnenkort de groene veer ga bestellen deze is volgens biesheuvel geschikt voor 5 tot 15 psi (0,3 tot 1 bar).
Ik laat dan nog wel horen hoe dat bevalt.
Geplaatst: 23.10.2008 - 11:46
door bap
@ 460turbo ziet er niet slecht uit ..
je hebt dus meerdere mogelijk heden .. Kan je gewoon een t stuk kopen voor die tussen slang van de intercooler..?of is het een complete set..?
En hoe dop die oude openingen van de dv goed af ..en hoe check je of het goed dicht zit?
Ik heb er helemaal geen ervaring in maar leek me wel leuk om eens uit te proberen..
En plaats nog eens wat foto s
groeten
Geplaatst: 23.10.2008 - 21:28
door 460_turbo
Op biesheuvel.nl staan de t-stukken, doppen en accesoires.
Je hebt er geen set voor. Gewoon zelf gemaakt.
Ik moet wel zeggen dat ik het t-stuk aan bijde zijden heb moeten inkorten anders haalt hij de bocht niet. Maar het past allemaal net.
Geplaatst: 25.10.2008 - 18:02
door Blade
Geplaatst: 27.10.2008 - 21:08
door 460_turbo
He, mooi dopje. Die kreeg ik er niet bij.
De reden dat ik mijn dumpvalve op die plek heb zitten is dat je het hele traject beter op druk houd.
Omdat er dan pas bij het spruitstuk wordt afgeblazen hou je tot daar beter druk. Wat (theoretisch) weer in sneller oppakken resulteert.
En het ziet er wel geinig uit

.
Maar de originele plek voldoet ook goed. Het is maar net wat je het leukste/makkelijkste vind.