Mogelijke ECU defect, aldus Volvo garage... Dit is waarom de sleutel niet terugveert. ECU communiceert niet meer hoe het zou moeten waardoor bepaalde opdrachten zoals stroom voorziening van verstuivers en brandstofdrukregelaar niet worden uitgevoerd.
Nu een nieuwe ECU vinden en de huidige clonen...
echt rotmotoren.
Volvo v50 1.6d2 2012 wilt na motorrevisie niet starten
- thepioneer
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 04.03.2019 - 10:24
- Locatie: Provincie Groningen
De auto blijft starten totdat hij loopt. Op een gegeven moment stopt hij wel met starten omdat hij registreert dat hij niet aan slaat. Je zal echt moeten ontluchten. Zelfde procedure als bij het vervangen van de dieselfilter. Ik gebruik er een remvloeistof set voor. Een waar je dmv vacuüm het remvloeistof door je leidingen trekt.
De foutcodes komen idd van het lucht in het systeem. Het doorstarten van de auto is daar ook gevolg van.
De foutcodes komen idd van het lucht in het systeem. Het doorstarten van de auto is daar ook gevolg van.
Volvo C30 D5 2006
Volvo V40 D2 2013
Volvo V40 D2 2013
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 06.04.2019 - 22:44
Ik heb bij mijn vorige golf gewoon zo'n dubbele luchtpomp gepakt en daarmee de brandstof aangezogen. Slang die tussen het brandstoffilter en verstuivers zat losgehaald, en met de luchtpomp net zo lang pompen (=zuigen) totdat de diesel naar voren kwam.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 08.09.2019 - 11:40
Oke, ik krijg geen brandstof omhoog .. Heeft iemand enig idee via waar ik het evt nog kan proberen te ontluchten met een foto? Auto start nog steeds niet...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 08.09.2019 - 11:40
Want zoals je op de video kunt zien komt er geen brandstof omhoog tijdens het ontluchten
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Je hebt geen brandstof, dan zou ik vanaf de brandstofpomp terug gaan zoeken naar het punt waar het mis gaat.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 08.09.2019 - 11:40
Heeft iemand ervaring met deze codes?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Het lijkt alsof de starmotor te langzaam draait. De ECU moet wel een bepaald start toerental zien voordat er brandstof wordt ingespoten. Accu goed vol?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Is dit nog de oude startmotor of zit er bij het nieuwe blok ook een nieuwe starter?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 08.09.2019 - 11:40
Ik heb gewoon de oude startmotor gebruikt, kan het misschien liggen aan de brandstofpomp? Want ik krijg met de vacuum pomp op de retour geen brandstof omhoog. Ik krijg nu alleen nog maar de code: Fuel temperature fail, maargoed die onstaat omdat er geen brandstof omhoog komt.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
12v op die pomp zetten en als er dan geen diesel voorbij komt weet je genoeg.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14334
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
geen brandstof omhoog krijgen kan toch NIETS anders zijn dan Jelmer zijn suggestie? Checklist maken net als vliegen en afwerken?
Bob
Bob
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 11.06.2018 - 10:22
Als je de pomp gebruikt moet je de uitgang bij iedere retour-slag even dichthouden.
Elke pomp zonder vloeistof zal na iedere slag meteen weer door de " dunne " lucht de diesel terug laten zaken in het motorblok of brandstoffilter.
Elke pomp zonder vloeistof zal na iedere slag meteen weer door de " dunne " lucht de diesel terug laten zaken in het motorblok of brandstoffilter.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40381
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Let even op de datum als je reageert.
Het betreft een vraag uir 2019 dus ik vermoed dat het inmiddels is opgelost.
Het betreft een vraag uir 2019 dus ik vermoed dat het inmiddels is opgelost.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70