Pagina 2 van 2

Volvo v50 1.6d2 2012 wilt na motorrevisie niet starten

Geplaatst: 05.11.2019 - 10:54
door volvo v50 2012
Mogelijke ECU defect, aldus Volvo garage... Dit is waarom de sleutel niet terugveert. ECU communiceert niet meer hoe het zou moeten waardoor bepaalde opdrachten zoals stroom voorziening van verstuivers en brandstofdrukregelaar niet worden uitgevoerd.


Nu een nieuwe ECU vinden en de huidige clonen...


echt rotmotoren.

Volvo v50 1.6d2 2012 wilt na motorrevisie niet starten

Geplaatst: 07.11.2019 - 00:00
door thepioneer
De auto blijft starten totdat hij loopt. Op een gegeven moment stopt hij wel met starten omdat hij registreert dat hij niet aan slaat. Je zal echt moeten ontluchten. Zelfde procedure als bij het vervangen van de dieselfilter. Ik gebruik er een remvloeistof set voor. Een waar je dmv vacuüm het remvloeistof door je leidingen trekt.

De foutcodes komen idd van het lucht in het systeem. Het doorstarten van de auto is daar ook gevolg van.

Volvo v50 1.6d2 2012 wilt na motorrevisie niet starten

Geplaatst: 08.11.2019 - 13:23
door stefan089
Ik heb bij mijn vorige golf gewoon zo'n dubbele luchtpomp gepakt en daarmee de brandstof aangezogen. Slang die tussen het brandstoffilter en verstuivers zat losgehaald, en met de luchtpomp net zo lang pompen (=zuigen) totdat de diesel naar voren kwam.

Volvo v50 1.6d2 2012 wilt na motorrevisie niet starten

Geplaatst: 11.11.2019 - 22:32
door volvo v50 2012
Oke, ik krijg geen brandstof omhoog .. Heeft iemand enig idee via waar ik het evt nog kan proberen te ontluchten met een foto? Auto start nog steeds niet...

Volvo v50 1.6d2 2012 wilt na motorrevisie niet starten

Geplaatst: 11.11.2019 - 22:34
door volvo v50 2012
Want zoals je op de video kunt zien komt er geen brandstof omhoog tijdens het ontluchten

Volvo v50 1.6d2 2012 wilt na motorrevisie niet starten

Geplaatst: 24.11.2019 - 00:55
door volvo v50 2012
Niemand?

Volvo v50 1.6d2 2012 wilt na motorrevisie niet starten

Geplaatst: 27.11.2019 - 02:03
door Jelmer de Jong
Je hebt geen brandstof, dan zou ik vanaf de brandstofpomp terug gaan zoeken naar het punt waar het mis gaat.

Volvo v50 1.6d2 2012 wilt na motorrevisie niet starten

Geplaatst: 02.12.2019 - 17:43
door volvo v50 2012
Screenshot_20191202-173449_WhatsApp.jpg
Heeft iemand ervaring met deze codes?

Volvo v50 1.6d2 2012 wilt na motorrevisie niet starten

Geplaatst: 04.12.2019 - 09:58
door edraket
Het lijkt alsof de starmotor te langzaam draait. De ECU moet wel een bepaald start toerental zien voordat er brandstof wordt ingespoten. Accu goed vol?

Volvo v50 1.6d2 2012 wilt na motorrevisie niet starten

Geplaatst: 04.12.2019 - 17:09
door Jelmer de Jong
Is dit nog de oude startmotor of zit er bij het nieuwe blok ook een nieuwe starter?

Volvo v50 1.6d2 2012 wilt na motorrevisie niet starten

Geplaatst: 08.12.2019 - 19:28
door volvo v50 2012
Ik heb gewoon de oude startmotor gebruikt, kan het misschien liggen aan de brandstofpomp? Want ik krijg met de vacuum pomp op de retour geen brandstof omhoog. Ik krijg nu alleen nog maar de code: Fuel temperature fail, maargoed die onstaat omdat er geen brandstof omhoog komt.

Volvo v50 1.6d2 2012 wilt na motorrevisie niet starten

Geplaatst: 08.12.2019 - 22:05
door Jelmer de Jong
12v op die pomp zetten en als er dan geen diesel voorbij komt weet je genoeg.

Volvo v50 1.6d2 2012 wilt na motorrevisie niet starten

Geplaatst: 09.12.2019 - 19:22
door Bover
geen brandstof omhoog krijgen kan toch NIETS anders zijn dan Jelmer zijn suggestie? Checklist maken net als vliegen en afwerken?
Bob

Volvo v50 1.6d2 2012 wilt na motorrevisie niet starten

Geplaatst: 19.10.2023 - 17:03
door Rhinosj
Als je de pomp gebruikt moet je de uitgang bij iedere retour-slag even dichthouden.
Elke pomp zonder vloeistof zal na iedere slag meteen weer door de " dunne " lucht de diesel terug laten zaken in het motorblok of brandstoffilter.

Volvo v50 1.6d2 2012 wilt na motorrevisie niet starten

Geplaatst: 19.10.2023 - 17:08
door Ben
Let even op de datum als je reageert.
Het betreft een vraag uir 2019 dus ik vermoed dat het inmiddels is opgelost.
Rhinosj schreef: 19.10.2023 - 17:03 Als je de pomp gebruikt moet je de uitgang bij iedere retour-slag even dichthouden.
Elke pomp zonder vloeistof zal na iedere slag meteen weer door de " dunne " lucht de diesel terug laten zaken in het motorblok of brandstoffilter.