Pagina 2 van 2

Voorstellen + aankoopadvies

Geplaatst: 17.03.2020 - 22:29
door kansberg
Kees Jan schreef: 17.03.2020 - 16:47 Locatie: Zandvoort
Contacteer: Contacteer Kees Jan
Meld dit berichtCiteer
Ongelezen bericht 17.03.2020 - 16:47

Kun je een Bifuel ook eenvoudig ombouwen naar alleen benzine?
Nee, je blijft met het hoge gewicht zitten van de CNG installatie, en deze uitbouwen is een enorme klus, waarschijnlijk onderstel aanpassingen moeten doen, grotere benzinetank, buiten dat moet je de auto opnieuw aanbieden bij het RDW ter keuring, om het juiste gewicht te laten bepalen.

Voorstellen + aankoopadvies

Geplaatst: 16.05.2020 - 17:21
door Fritzer
Ik ben een geboren twijfelaar (en heb ook niet echt haast met aankoop van een nieuwe auto). Ik blijf een beetje hangen op dezelfde eisen: benzine, automaat, niet te veel kilometers. Wel gekeken naar diesels, maar de euro 6 varianten met weinig kilometers zijn weliswaar relatief jong en ruim uitgevoerd, maar toch iets te prijzig.

Ik zit een beetje te dubben over de V5 variant hieronder; echte Volvo motor, heerlijke V5, vroeger ook wel een in gereden...
Maar is zo'n V5 echt veel betrouwbaarder qua motor?
Ik wil toch zeker 6-8 jaar kunnen rijden met de auto en ik rij nu toch echt meer dan 25.000 km per jaar.
Dus met onderstaande auto's kom ik dan na 8 jaar op 300.000 met de V4 en 350.000 km met de V5. Is het dan slimmer om een V5 te kopen?
En maakt het qua restwaarde na zoveel jaar nog veel uit?

En nog een andere vraag:
onderstaande 2 versies van de V4 zijn net iets anders. Wel allebei al met navigatie ingebouwd in dashboard, maar versnellingspook bij de 1e toch net wat nieuwer aandoend. Wat is er bij deze mini facelift nog meer anders?
En de V5 is weer wat ouder...waar lever je dan qua uitvoering op in?

V5
https://www.nieuwenhuijse.nl/auto/occas ... /44026230/

V4 (kleine extra facelift)
https://www.nieuwenhuijse.nl/auto/occas ... /44350926/

V4
https://www.henkscholten.nl/occasions/v ... ne/680990/

Voorstellen + aankoopadvies

Geplaatst: 17.05.2020 - 00:03
door Edwin
Fritzer schreef: 16.05.2020 - 17:21 Ik ben een geboren twijfelaar (en heb ook niet echt haast met aankoop van een nieuwe auto). Ik blijf een beetje hangen op dezelfde eisen: benzine, automaat, niet te veel kilometers. Wel gekeken naar diesels, maar de euro 6 varianten met weinig kilometers zijn weliswaar relatief jong en ruim uitgevoerd, maar toch iets te prijzig.

Ik zit een beetje te dubben over de V5 variant hieronder; echte Volvo motor, heerlijke V5, vroeger ook wel een in gereden...
Maar is zo'n V5 echt veel betrouwbaarder qua motor?
Ik wil toch zeker 6-8 jaar kunnen rijden met de auto en ik rij nu toch echt meer dan 25.000 km per jaar.
Dus met onderstaande auto's kom ik dan na 8 jaar op 300.000 met de V4 en 350.000 km met de V5. Is het dan slimmer om een V5 te kopen?
En maakt het qua restwaarde na zoveel jaar nog veel uit?

En nog een andere vraag:
onderstaande 2 versies van de V4 zijn net iets anders. Wel allebei al met navigatie ingebouwd in dashboard, maar versnellingspook bij de 1e toch net wat nieuwer aandoend. Wat is er bij deze mini facelift nog meer anders?
En de V5 is weer wat ouder...waar lever je dan qua uitvoering op in?

V5
https://www.nieuwenhuijse.nl/auto/occas ... /44026230/

V4 (kleine extra facelift)
https://www.nieuwenhuijse.nl/auto/occas ... /44350926/

V4
https://www.henkscholten.nl/occasions/v ... ne/680990/
Kort antwoord. De 5 in lijn (géén V!!)😉 zijn schier onverwoestbaar mits onderhouden en er niet te lang wordt rondgereden met te laag oliepeil.

Gr. Edwin.

Voorstellen + aankoopadvies

Geplaatst: 17.05.2020 - 18:04
door Volvolof
De 1.6 T4 is ook behoorlijk probleemloos. Alleen weten we nog niet hoe die zich houdt bij zeer hoge km standen. Er zijn er maar weinig met meer dan 250.000.
De 2.5 heeft al bewezen dat die moeiteloos hele hoge km standen haalt
De powershift automaat op de 1.6 T4 is wel wat gevoeliger. Daar ga je de 300.000 waarschijnlijk niet halen zonder wisselen van de koppelingsplaten.

De 1.6 T4 is wel veel zuiniger. Ik denk zeker 20%. Reken op 1:10 voor de 2.5 en 1:12 voor de 1.6. Vorig weekend gaf bij mijn handgeschakelde 1.6 T4 over een afstand van 350km de BC een gemiddeld verbruik aan van 1:16.9 met dank aan de 100km/u.

Voorstellen + aankoopadvies

Geplaatst: 17.05.2020 - 20:16
door Fritzer
Edwin schreef: 17.05.2020 - 00:03 De 5 in lijn (géén V!!)
oeps....
Dank voor je snelle antwoord, duidelijke menig die mijn gevoel we bevestigt.
Volvolof schreef: 17.05.2020 - 18:04 De 1.6 T4 is wel veel zuiniger. Ik denk zeker 20%. Reken op 1:10 voor de 2.5 en 1:12 voor de 1.6. Vorig weekend gaf bij mijn handgeschakelde 1.6 T4 over een afstand van 350km de BC een gemiddeld verbruik aan van 1:16.9 met dank aan de 100km/u.
Dat had ik inderdaad dan wel ingecalculeerd als een vd negatievere eigenschappen van de 2.5, maar bedankt voor het melden van de echte cijfers!

Is het qua uitvoering / opties nog heel veel anders. De 2.5 oogt wel wat gedateerd, maar eerlijk gezegd is een lekkere motor, fijn paar (verwarmde) stoelen en cruisecontrol genoeg om lekker te rijden (en mijn vrouw kan de parkeersensoren achter wel waarderen denk ik). Enige optie die ik ook nog echt wil is de muziek van mijn telefoon kunnen afspelen. Niet echt van levensbelang voor de keuze van de auto, maar ik neem aan dat dat bij beide auto's kan?

En wat is jullie ervaring met beide dealers en ruimte in de prijs? Ik ben in het verleden als een bij 1 van beiden geweest en wat ik me nog herinner, is dat me zo ongeveer bij de voordeur duidelijk werd gemaakt dat de prijs een vaste prijs was. Ik snap dat het niet zwart/wit is, maar zijn de prijzen bij dealers tegenwoordig echt scherper omdat ze online moeten concureren, of is dit ook weer gewoon een mooi verkooppraatje?

Als er nog anderen zijn met een advies t.a.v. de keuze, dan hoor ik dat graag!

Voorstellen + aankoopadvies

Geplaatst: 20.05.2020 - 10:07
door Gerard1956
Beste Freek,

Sinds september vorig jaar rij ik een V70 2.0 diesel, het laatste model. Gekocht bij een Volvo dealer.
Fantastische auto, er zit een E6 motor in dus de komende jaren mag ik overal rijden.
Superzuinig is de V70 en heb getwijfeld tussen een diesel of benzine maar ben nu, per saldo, met een diesel goedkoper uit.
De diesel was ongeveer 5000 euro goedkoper in aanschaf als een vergelijkbare benzine uitvoering.
De rijkwaliteiten van de V70 zijn fantastisch, niets negatiefs te melden.

Succes met je zoektocht en besluit!!

Voorstellen + aankoopadvies

Geplaatst: 20.05.2020 - 18:23
door Quota
De vijfcilinder diesel is er ook als euro6 D4&5 icm AWD en automaat op zowel de XC70 als de V70.

Voorstellen + aankoopadvies

Geplaatst: 22.05.2020 - 11:56
door medio
Volgens mij is de 5 cilinder diesel nooit geleverd als EURO 6 motor. De euro 6 zijn vanaf 2015 geleverd in de vier cilinders.

Voorstellen + aankoopadvies

Geplaatst: 23.05.2020 - 13:04
door Quota
medio schreef: 22.05.2020 - 11:56 Volgens mij is de 5 cilinder diesel nooit geleverd als EURO 6 motor. De euro 6 zijn vanaf 2015 geleverd in de vier cilinders.
Wel dus, mijn XC 70 is euro 6 D5 met 221 pk

Voorstellen + aankoopadvies

Geplaatst: 23.05.2020 - 14:26
door Fritzer
Als ik de oude prijslijsten bekijk dan is de V70 vanaf 2014 in de D4 versie euro 6. Toch verwarrend, als ik dan naar deze advertenties kijk, want die blijken na kenteken check toch euro 5 te zijn (zijn dit dan modellen van 2013, die in 2014 op de markt zijn gekomen?)

https://www.brouwerrogat.nl/occasions/volvo/v70/3251951

https://www.autotrack.nl/a/volvo-v70-48090740

De enige 5 cilinder diesel met euro 6 is de XC70 van 2016, maar die ga ik echt niet vinden voor <20.000 euro met een mooie kilometerstand.

Misschien toch een overweging om een euro 5 te kopen. Dan heb ik wel de betrouwbaarheid van de 5 cilinder Volvo motoren, het rijcomfort van een diesel en qua uitvoering een auto die de komende jaren nog prima bij de tijd is. Als ik het zo lees, dan zit je met euro 5 voorlopig ook nog wel goed in Europa.

Voorstellen + aankoopadvies

Geplaatst: 23.05.2020 - 14:35
door OGA244
'n 4 cilinder D4 heeft 'n zalige 8 traps automaat, de 5 cilinder kwam nooit verder dan 'n 6 traps..

Emissienorm euro 6. Dit is de zesde en nieuwste euro emissienorm welke werd geïntroduceerd in September 2015. Voor dieselauto's is het toegestane NOx niveau verlaagd van 0,18 g/km bij de Euro 5 norm naar 0,08 g/km. Deze maatregel is genomen na studies die resulteerde dat deze emissies in verband staan met ademhalingsproblemen.

Er was in 2014 (of voor het grootste deel van 2015) nog geen sprake van euro 6 op 'n V70 diesel

Voorstellen + aankoopadvies

Geplaatst: 23.05.2020 - 16:51
door medio
Quota, je hebt gelijk. Ik schat in dat er maar bar weinig 5 cilinders met euro 6 rondrijden in NL.
OGA244, de automaat (GT6) van de 5 cilinder is niet erg geraffineerd maar wel super betrouwbaar. De GT8 is idd fijner maar het geluid van 5 cilinder blijft een hoop goed maken. :)

Voorstellen + aankoopadvies

Geplaatst: 23.05.2020 - 17:01
door OGA244
Ik ben met ruim voldoende ervaringen toch van de 4 cilinder met de 8bak

Voorstellen + aankoopadvies

Geplaatst: 24.07.2020 - 18:19
door peed
Hey, ik heb 3 jaar geleden ook de keuze gehad Tss een 2016 d4 181, of de d3 polar plus geartronic , en ik heb toen gekozen voor de v70 d3 van 2015, prachtbak al zeg ik het zelf.zit zelfs citysafety op en ingebouwde kinderzitverhogers achteraan
Gr peter