Pagina 2 van 3
Geplaatst: 15.10.2006 - 21:32
door ArtS60
meganon!!
een andere luchtfilter ga ik met een uitlaat van Feritta kopen....
het tunen was echt binnen 3 min klaar...
en ik vind niet dat de auto nu onzuiniger rijdt, ik merk geen verschil, tank wel altijd 98......
Geplaatst: 17.10.2006 - 19:39
door Bover
Ik heb filmpje gekeken. :? :?
Tjonge jonge als het echt allemaal zo maar kan en dan ook nog zo dat alle motor parameters goed zijn...
Kopen we allemaal de lichtste diesel en dan dit ding erin :shock:
Hoe tuned die dan?
Op kracht, maximaal vermogen, of souplesse of ?? zo lang het goed gaat
zo maar wat vraagjes....
Geplaatst: 17.10.2006 - 22:36
door VolvoRulez
je kunt op de site je model (type jaar) ingeven
en dan krijg je een overzicht te zien wat de koppel/
pk wijziging is ten opzichte van origineel.
In geval van het BSR kastje op zich (dus alleen
chiptuning) moet je kijken bij "Stage 1" tuning
Geplaatst: 17.10.2006 - 22:44
door liquid_force
er heb nu PPC's aan verschillende mensen geleverd als tussenpersoon en allemaal zijn ze 110% tevreden, het is makkelijk zelf te doen, dus niet lastig met afspraken tijdens kantooruren en BSR heeft heel veel jaren ervaring waardoor ze echt weten waar ze mee bezig zijn ...
Geplaatst: 17.10.2006 - 23:05
door Hans
Het ziet er zeer vakkundig en gemakkelijk uit op het filmpje.
Grappig dat ze een knappe blonde dame een audi laten tunen
Ff gekeken voor mijn V40, maar daar staat geen online info bij.
Geplaatst: 18.10.2006 - 00:12
door Alex V70R
Bover schreef:Ik heb filmpje gekeken. :? :?
Tjonge jonge als het echt allemaal zo maar kan en dan ook nog zo dat alle motor parameters goed zijn...
Kopen we allemaal de lichtste diesel en dan dit ding erin :shock:
Hoe tuned die dan?
Op kracht, maximaal vermogen, of souplesse of ?? zo lang het goed gaat
zo maar wat vraagjes....
Dit kan je helemaal zelf bepalen.
Bij Rica kunnen ze een chip 'op maat' schrijven.
Je kan dan zelf aangeven waar je naar op zoek bent.
Gr. Alex.
Geplaatst: 18.10.2006 - 18:22
door Bover
Nou ik ga e.e.a nader bekijken en eens voorleggen aan andere "deskundigen".
Lijkt me het ei van columbus.
Heeft VOLVO een reactie op gegeven op deze "modulator" ergens in Europa?
Geplaatst: 25.10.2006 - 11:18
door RGiezen
Mijne draait nu sinds mei van 140 naar 190. Echt top. BC geeft aan 7.9/100km (en ik ben regelmatig het snelst weg bij het verkeerslicht)
Rij nu ook op LPG, moet alleen nog even kijken of ze bij BSR daar nog aanpassingen op moeten / kunnen maken.
weet jij dat liquid_force?
Is er iemand die m na tunen op een rollerbank heeft gezet? Moest er hier € 150 voor neertellen, vind ik toch wat veel. Iemand een beter lees goedkoper adresje?
Geplaatst: 25.10.2006 - 12:17
door Ludo
RGiezen schreef:Rij nu ook op LPG, moet alleen nog even kijken of ze bij BSR daar nog aanpassingen op moeten / kunnen maken.
welke lpg installatie heb je er in?.
normaal moet er niets aangepast worden, de lpg computer neemt de benzine waardes over.
rollenbank lijkt me wél noodzakelijk, zéker de mengselverhoudingen controleren!.
Geplaatst: 25.10.2006 - 13:04
door RGiezen
welke lpg installatie heb je er in?.
zit een LPi van Vialle in.
rollenbank lijkt me wél noodzakelijk, zéker de mengselverhoudingen controleren!.
Rollenbank wil ik ook graag, meten is weten

maar waar? en voor hoeveel?
wat bedoel je met de mengselverhoudingen?
Geplaatst: 25.10.2006 - 13:28
door liquid_force
BSR geeft aan dat de combinatie van 1. de hogere motortemperatuur van een LPH motor en 2. de tuning van het motormanagement niet een optie is die zij zullen adviseren. Als het goed is is namelijk je motormanagement reeds aangepast op het gebruik van LPG of CNG door bijvoorbeeld Vialle. Daarnaast heb je met LPG of CNG nog steeds vermogensverlies (en voordat we daar een discussie over krijgen), dat is slechts een objectief uitgangspunt, ik geef niet aan hoeveel of weinig verlies, maar er is vermogensverlies) waardoor zij niets kunnen garanderen.
Geplaatst: 25.10.2006 - 14:19
door edraket
liquid_force schreef:BSR geeft aan dat de combinatie van 1. de hogere motortemperatuur van een LPH motor en 2. de tuning van het motormanagement niet een optie is die zij zullen adviseren. Als het goed is is namelijk je motormanagement reeds aangepast op het gebruik van LPG of CNG door bijvoorbeeld Vialle. Daarnaast heb je met LPG of CNG nog steeds vermogensverlies (en voordat we daar een discussie over krijgen), dat is slechts een objectief uitgangspunt, ik geef niet aan hoeveel of weinig verlies, maar er is vermogensverlies) waardoor zij niets kunnen garanderen.
Hoe kom je daar bij? Met een verdamper installatie wel, maar met een Vialle lpi installatie heb je vermogens winst! Origineel 243,9 pk met 326,1 Nm koppel, op lpi: 256,9 pk en 352,3 Nm koppel! Als dat geen winst is. Is op dezelfde rollenbank, eerste run op benzine, tweede op lpi.
Geplaatst: 25.10.2006 - 14:21
door Ludo
liquid_force schreef: ik geef niet aan hoeveel of weinig verlies, maar er is vermogensverlies) [/size].
waar is dit op gebaseerd?.
RGiezen schreef: wat bedoel je met de mengselverhoudingen?
zorgen dat onder ALLE omstandigheden voldoende brandstof (lpg) geleverd word.
daarom is meten in dit geval belangrijk!.
waar?, er zijn genoeg rollenbanken in NL, even zoeken, vragen, bellen...
Geplaatst: 25.10.2006 - 14:27
door liquid_force
Ludo schreef:liquid_force schreef: ik geef niet aan hoeveel of weinig verlies, maar er is vermogensverlies)
waar is dit op gebaseerd?.
http://nl.wikipedia.org/wiki/LPG_(brandstof)
wikipedia schreef:De derde generatie autogas installaties worden G3 installaties genoemd. Tegenwoordig bestaan er verschillende soorten G3 installaties. Deze maken gebruik van de aansturingstijden voor de benzine-injectors berekend door de boordcomputer. Deze tijden worden omgerekend naar stuurtijden voor de gas-injectors. Hierdoor is er nauwelijks nog sprake van vermogensverlies, zoals bij oudere generaties het geval was. G3 installaties worden via de wegenbelasting gesubsidiëerd. Deze is aanzienlijk lager dan voor auto's met dieselmotor.
met andere woorden: er is nog steeds vermogensverlies.
Geplaatst: 25.10.2006 - 14:35
door liquid_force
gelijk nog maar ff een belletje gepleegd naar een bevriende chiptuner in oostenrijk,
en die geeft de volgende reden ook aan om een LPG of LPi motor niet te chiptunen, zeker
niet als hij ook nog op benzine moet kunnen rijden:
LPG heeft een veel hogere klopvastheid dan benzine (vergelijking EURO95 of EURO98, LPG zou rond
de 120ron liggen) Bij chiptunen wordt de motorafstelling zo dicht mogelijk bij het pingelmoment
gelegd (daarom wordt er ook aangeraden om met EURO98 te rijden als je een gechipte auto hebt)
zou je de auto optimaliseren voor gebruik met LPG zou je auto minder goed, of zelfs niet meer,
op benzine rijden ... zou je de auto chippen op gebruik van benzine gaat hoogstwaarschinlijk
het verbruik met LPG achteruit (dus je gebruikt meer) terwijl vaak de auto na chiptunen
optimaler gebruikt wordt en daardoor iets zuiniger wordt.
tot zover de info die ik van hem kreeg.
Geplaatst: 25.10.2006 - 15:23
door Ludo
liquid_force schreef:zou je de auto optimaliseren voor gebruik met LPG zou je auto minder goed, of zelfs niet meer,
op benzine rijden ... .
kom maar eens kijken dan.
liquid_force schreef:tot zover de info die ik van hem kreeg.
die info is dus gebaseerd op theorie.
Geplaatst: 25.10.2006 - 16:57
door +++t blijft behelpen+++
Geplaatst: 25.10.2006 - 17:59
door Bover
Alex V70R schreef:Bover schreef:Ik heb filmpje gekeken. :? :?
Tjonge jonge als het echt allemaal zo maar kan en dan ook nog zo dat alle motor parameters goed zijn...
Kopen we allemaal de lichtste diesel en dan dit ding erin :shock:
Hoe tuned die dan?
Op kracht, maximaal vermogen, of souplesse of ?? zo lang het goed gaat
zo maar wat vraagjes....
Dit kan je helemaal zelf bepalen.
Bij Rica kunnen ze een chip 'op maat' schrijven.
Je kan dan zelf aangeven waar je naar op zoek bent.
Gr. Alex.
daG Alex,

Ik heb mijn volvo al laten tunen op comfort zo gezegd bij FASTTECH neede.
Als ik zie wat daarbij kwam kijken om mijn wensen om te zetten naar goede en zogezegd persoonlijke chip.....( geen max vermogen..beperkte koppeltoename...koppelkromme naar voren enz..)
IK begrijp dat BSR vastgestelde waardes heeft...
Of zie ik dat verkeerd... :?:
Geplaatst: 25.10.2006 - 18:29
door liquid_force
ook bij BSR kun je personaliseerde instellingen krijgen, daar zit wel een iets ander kostenplaatje aan, net als bij andere tuners.
Geplaatst: 31.10.2006 - 21:19
door nordicman
edraket,
Ik weet niet over welke auto je praat, maar normaal zal Lpi een +/-2 a 4 % lager aantal pks hebben in vegelijking met benzine, dit is zelfs uit te rekenen aan de hand van de energie ( BTU) die 1 liter LPG of 1 liter benzine oplevert, het Octaan getal is wel van belang voor de klopvastheid, LPI / LPG zal minder snel "pingelen" door een Ron van +/- 104
LPG Mix in zomers-spec uit 30 % C3 (Propaan) en 70 % C4 (Butaan)
LPG Mix in winter - spec is 70 % C3 en 30 % C 4
Het komt hier op neer, dat de zomerspec meer Pks zal leveren dan de winterspec.
Ook voor Diesel heb je een zelfde soort effect.
Zomerdiesel heeft een cloudpoint van rond de +5 graden C
Winterdiesel in NL cloudpoint van rond de - 2 graden C
In bijv Scandinavie zal dit +/- - 10 zijn
Hier wordt ook nog eens een antivlokmiddel aan toegevoegd, om het CFPP naar - 24 te brengen, dus theoretisch zullen je filters niet dicht waxen tot - 24 graden C
In praktijk laten ze op de raff. in de atm. dist. kollom een gedeelte Kerosine in de diesel zakken om dit cloudpoint te bereiken.
In de loop der jaren hebben we al heel wat rollenbanken bezocht, maar er is er geen een die een gelijke waarde geeft, zelfs met de meest geavanceerde niet, nu kan er in dergelijke meet en regelapp 3 % afwijking zitten, en het ijkwezen heeft geen rolllenbanken app. voor controles.
Dus veel Pks op de bank, wil niet zeggen dat je dez ook werkelijk hebt.
Hoe houden de dual layer vliegwielen zich in de Volvo's, veel auto's krijgen hier na chippen vaak last van, dan gaat hij van 1700 tot 2200 rom trillen, omdat het max koppel inkomt bij een te laag toerental.
www.gatebil.nl