Pagina 2 van 2
Welke dieselmotor is nu goed , rond MY 2010
Geplaatst: 18.02.2020 - 21:18
door WYD
Een groene sticker is voor Euro 4 voertuigen, deze heb ik ook op mijn voorruit. Euro 3 is een gele sticker.
Welke dieselmotor is nu goed , rond MY 2010
Geplaatst: 18.02.2020 - 22:07
door Volvopel
WYD schreef: ↑18.02.2020 - 21:15
De V50 2.0D is vanaf 2006 als Euro 4 geleverd met DPF. De bouwjaren 2004 en 2005 zonder DPF waren Euro 3. Die van mij is van 2006, de eerste faceliftmodellen zijn van 2007. Wellicht dat de DPF bij die van jou verwijderd is ivm regeneratieproblemen en dat dit gemeld is bij de RDW, waardoor hij als Euro 3 op kenteken staat.
Dat zou dan kunnen, ja
WYD schreef: ↑18.02.2020 - 21:18
Een groene sticker is voor Euro 4 voertuigen, deze heb ik ook op mijn voorruit. Euro 3 is een gele sticker.
Misschien heeft mijn auto de groene sticker gekregen voordat hij ‘teruggekeurd’ werd naar Euro3.
Welke dieselmotor is nu goed , rond MY 2010
Geplaatst: 19.02.2020 - 08:30
door corsa_gsi
Volgens mij kijken ze voor die groene stickers naar de Duitse TüV toelatingseisen van jouw auto / motor / uitvoering / bouwjaar en NIET naar de RDW gegevens.
Dus het kan best dat hij bij het RDW euro3 is en bij de TüV euro43 en dus een groene sticker.
Ik heb dat voor mijn Astra dat hij Antwerpen / Gent niet in mag volgens hun aanvraag website, maar omdatt hij op LPG rijdt (aparte aanvraag via de website doen) toch weer wel.
Welke dieselmotor is nu goed , rond MY 2010
Geplaatst: 19.02.2020 - 09:44
door icarus
Heb een V50 D3 2011. Tellerstand 512.000. Eenmalig bij 320K een volledige diesel/intake injectoren reiniging gedaan bij volvoservice in Elst.
Alles nog origineel behalve de slijtonderdelen dubbel massavliegwiel/koppeling en remmen.
D3,D5 zijn voor mij 'de' enige echte originele Zweedse dieselblokken, PSA is franse troep. Complete onderhoudt doe ik zelf. Roetfilter spoel ik altijd om de 50K schoon in amsterdam. Vorige week is roetfilter meting 2020 door APK goedgekeurd.
Welke dieselmotor is nu goed , rond MY 2010
Geplaatst: 19.02.2020 - 10:15
door Marcnij
icarus schreef: ↑19.02.2020 - 09:44
Heb een V50 D3 2011. Tellerstand 512.000. Eenmalig bij 320K een volledige diesel/intake injectoren reiniging gedaan bij volvoservice in Elst.
Alles nog origineel behalve de slijtonderdelen dubbel massavliegwiel/koppeling en remmen.
D3,D5 zijn voor mij 'de' enige echte originele Zweedse dieselblokken, PSA is franse troep. Complete onderhoudt doe ik zelf. Roetfilter spoel ik altijd om de 50K schoon in amsterdam. Vorige week is roetfilter meting 2020 door APK goedgekeurd.
Waarom toch weer zo super negatief?
Ja, de D3,4,5 motoren zijn goed, en wellicht beter dan de PSA blokken.
Maar om het daarom gelijk troep te noemen gaat mij te ver.
Vooral de 2 liter blokken, maar ook de latere 1.6 (D2) zijn ook prima.
Welke dieselmotor is nu goed , rond MY 2010
Geplaatst: 19.02.2020 - 11:10
door Delta
icarus schreef: ↑19.02.2020 - 09:44
Heb een V50 D3 2011. Tellerstand 512.000. Eenmalig bij 320K een volledige diesel/intake injectoren reiniging gedaan bij volvoservice in Elst.
Alles nog origineel behalve de slijtonderdelen dubbel massavliegwiel/koppeling en remmen.
D3,D5 zijn voor mij 'de' enige echte originele Zweedse dieselblokken, PSA is franse troep. Complete onderhoudt doe ik zelf. Roetfilter spoel ik altijd om de 50K schoon in amsterdam. Vorige week is roetfilter meting 2020 door APK goedgekeurd.
Zo dat zijn tenminste uitspraken!! En als je het topic “hoogste km’s V50” weet je dat je aan dit soort roeptoeterij geen aandacht moet besteden!
In dat topic zie je de 2.0 en ook de 1.6D met hoge km standen, onderhoud is hierbij de kurk waardoor je ook met die motoren kunt gaan en gaan en gaaa....
Welke dieselmotor is nu goed , rond MY 2010
Geplaatst: 19.02.2020 - 11:20
door corsa_gsi
Ik weet niet of de diesels uit een 206 1.6 hetzelfde zijn als wat in de V50 zit, maar een vriend van rijdt dat al een jaar of 10 en 320.000 km mee zonder ernstige problemen.
Welke dieselmotor is nu goed , rond MY 2010
Geplaatst: 19.02.2020 - 13:38
door WYD
icarus schreef: ↑19.02.2020 - 09:44 Vorige week is roetfilter meting 2020 door APK goedgekeurd.
Roetfiltermeting? Je bedoelt de roetmeting? Daar komt mijn 2.0D "PSA-troep" ook al de laatste 2 jaren door bij de steekproef bij APK, terwijl bij mij de EGR en DPF niet meer functioneren.
Welke dieselmotor is nu goed , rond MY 2010
Geplaatst: 19.02.2020 - 15:36
door OGA244
Dat wordt dus volgend jaar anders...
Welke dieselmotor is nu goed , rond MY 2010
Geplaatst: 19.02.2020 - 20:04
door WYD
OGA244 schreef: ↑19.02.2020 - 15:36
Dat wordt dus volgend jaar anders...
Als er tegen die tijd voor alle keurmeesters een goed werkende roetfiltertester is wel ja, maar dat betwijfel ik. Maar ik kan mij er niet echt druk om maken. Ik wil binnen een jaar in mijn eigen woonplaats gaan werken en overstappen op een benzine auto.
Welke dieselmotor is nu goed , rond MY 2010
Geplaatst: 19.02.2020 - 21:18
door OGA244
Afkeur is ook rijverbod en dat maakt onverkoopbaar
Welke dieselmotor is nu goed , rond MY 2010
Geplaatst: 19.02.2020 - 22:09
door WYD
Maandag a.s. komt er gewoon nieuwe APK op.
Welke dieselmotor is nu goed , rond MY 2010
Geplaatst: 19.02.2020 - 22:24
door OGA244
Het zal de laatste keer zijn
Welke dieselmotor is nu goed , rond MY 2010
Geplaatst: 20.02.2020 - 07:30
door Rik_J
Je bedoelt dat je dan bij het RDW moet doorgeven dat je het roetfilter verwijderd hebt toch? Als je dat doet zijn er verder geen issues toch?
Ik sta op het punt een -uit Duitslands geïmporteerde- V50 2.0D uit 2008 te kopen. Hier is echter ook het roetfilter verwijderd en de EGR uitgeschreven. De fijnstoftoeslag wordt al betaald, doordat de 'uitstoot deeltjes (zwaar)' niet geregistreerd staat.
Ga ik met deze auto volgend jaar problemen krijgen met de APK?
Welke dieselmotor is nu goed , rond MY 2010
Geplaatst: 20.02.2020 - 07:40
door OGA244
Als deeltjes dan meetbaar zijn zou dat idd zomaar kunnen.
Euro 3 mag vanaf het laatste kwartaal van dit jaar Amsterdam niet meer in
Welke dieselmotor is nu goed , rond MY 2010
Geplaatst: 20.02.2020 - 08:14
door Rik_J
Op de RDW staat het volgende geschreven:
RDW schreef:Onder bepaalde voorwaarden is het toegestaan om het door de fabrikant geplaatste roetfilter uit oudere dieselvoertuigen te verwijderen. U moet dit dan wel doorgeven aan de RDW.
U mag het roetfilter alleen (laten) verwijderen bij:
- een personenauto of bus met een datum eerste toelating van vóór 1 januari 2011;
Zolang de auto voor 2011 op kenteken is gezet en je geeft door dat het roetfilter verwijderd is, dan lijkt me er dus geen probleem toch?
Helaas kan ik niet vinden wat de gevolgen zijn van het doorgeven bij het RDW.
Welke dieselmotor is nu goed , rond MY 2010
Geplaatst: 20.02.2020 - 08:59
door corsa_gsi
Ik vermoed dat je dan meer wegenbelasting moet gaan betalen....
Persoonlijk zou ik het niet melden, aanpassen kan altijd nog.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... nbelasting