Pagina 2 van 2

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 13.02.2020 - 14:59
door MichelR
En er zijn er weer een boel duitse video's bij gekomen.. Deze wel leuk in de sneeuw.


XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 13.02.2020 - 18:11
door dennisdoomen
Allemaal positieve signalen. Die van mij (XC40 T5 Twin Engine R-design MY21 met 20") komt eind juni en gaat mijn Mercedes-Benz C350e Estate vervangen.

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 13.02.2020 - 19:01
door RoaldH
Carmaniac was overigens erg tevreden over de XC40 T5TE.

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 16.02.2020 - 09:50
door ET1812
Toch een vraagje aan de bezitters van een twin engine.
Als de batterij leeg is, hoeveel motorvermogen heb je dan nog over?
Welke invloed geeft dit op de acceleratie?
Als je diezelfde batterij wil laden tijdens het rijden, wat is je gemiddeld verbruik?

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 16.02.2020 - 10:18
door dennisdoomen
Dan heb je altijd nog de 180 PK T3 motor, maar de auto moet dan wel wat meer gewicht meeslepen. Mijn huidige Mercedes C350e gaat onder 20% batterijcapaciteit over op de benzinemotor, maar gebruikt de electromotor nog wel voor het accelereren of als je heel langzaam door de wijk gaat. Dit doet hij zelfs als ik de E-Save mode gebruik (die ik veel gebruik om de batterij voor de stad te bewaren). Dus ik hoop dat de XC40 dat ook doet.

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 16.02.2020 - 12:01
door RoaldH
ET1812 schreef: 16.02.2020 - 09:50 Toch een vraagje aan de bezitters van een twin engine.
Als de batterij leeg is, hoeveel motorvermogen heb je dan nog over?
Welke invloed geeft dit op de acceleratie?
Als je diezelfde batterij wil laden tijdens het rijden, wat is je gemiddeld verbruik?
Een volle of lege accu heeft 0,1 a 0,2s invloed op de 0-100 tijd. Omdat “leeg” niet echt “leeg”
Is, is er een kleine buffer om een paar seconden een boost te blijven geven. Daarna ben je het vermogen van de electro motor wel kwijt. Laden kan 0,5 tot 1,0l extra verbruik opleveren. De invloed hiervan op 80 km wegen of snelweg is gering. Maar in de stad is dit fors.

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 29.02.2020 - 16:51
door silverado
De hybride uitvoeringen zijn alleen bedoeld om de CO2 per fabrikant naar beneden te krijgen ivm aanstaande EU boetes.
Elk merk komt nu met zalvende groene campagnes om te laten zien hoe goed ze bezig zijn.
Het gaat, zoal altijd, alleen om het geld!
Alleen toyota was er al decennia geleden mee bezig.
Neemt niet weg dat ik, als pensionado, toch wel bij Volvo aan het oriënteren ben voor eenn XC40 twin engine....

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 01.03.2020 - 09:47
door diesel01
Spijker kop silverado.

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 01.03.2020 - 09:51
door OGA244
Ik zit niet te wachten op 'n EV, de afhankelijkheid van 'n beschikbaar laadpunt en de beperkte actie radius spreken me niet aan..

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 01.03.2020 - 13:29
door RoaldH
OGA244 schreef: 01.03.2020 - 09:51 Ik zit niet te wachten op 'n EV, de afhankelijkheid van 'n beschikbaar laadpunt en de beperkte actie radius spreken me niet aan..
Is dit dan wel wat voor je?

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 01.03.2020 - 14:39
door OGA244
'n twin engine is voor mij zeker 'n betere tussenvorm

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 04.03.2020 - 08:15
door valser
Alle tam-tam ten spijt over volledig elektrische auto's is voor allround gebruik (vakanties, caravan!) een hybride aandrijving de enige optie. (naast de traditionele brandstofmotor). Ik zie de komende jaren nog zeker geen voldoende actieradius met aanhanger en in het buitenland al helemaal geen laadpalen, zeker niet in dunbevolkte natuurgebieden bijvoorbeeld. (waar ik graag deels mijn vakantie doorbreng)
EV's zijn leuk voor "kantoorgebruik" in NL. Verder niet.

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 18.04.2020 - 10:53
door dennisdoomen
En weer een review van CarWow. Maar deze is wel grappiger dan de anderen. Maar nog belangrijker, in een test blijkt hij sneller op te trekken dan de normale T5...

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 18.04.2020 - 20:18
door pitteken2
ET1812 schreef: 16.02.2020 - 09:50 Toch een vraagje aan de bezitters van een twin engine.
Als de batterij leeg is, hoeveel motorvermogen heb je dan nog over?
Welke invloed geeft dit op de acceleratie?
Als je diezelfde batterij wil laden tijdens het rijden, wat is je gemiddeld verbruik?
Bij mijn xc60 t8 houdt hij je batterij op 2 A 3 km dus je hebt altijd vol vermogen moment. De auto laadt de batterij dus altijd een klein beetje bij. Ik veronderstel dat dit bij de xc40 ook zo zal zijn dus dan behoud je vol vermogen. Niet zo in de hybride stand

XC40 T5 Twin Engine tests (duits)

Geplaatst: 15.05.2020 - 20:19
door dennisdoomen
Autoweek heeft hem tegen de Opel Grandland X gezet. Zie https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... ubbeltest/