Pagina 2 van 18
Van V90CC D5 naar XC60 T8
Geplaatst: 12.03.2020 - 14:00
door diesel01
Arnold schreef: ↑10.03.2020 - 16:18
diesel01 schreef: ↑10.03.2020 - 15:00
Waar is trouwens jouw CC naar toe gegaan en wat heeft deze gelopen?
CC is naar Broekhuis gegaan, heeft 43.000 km gelopen. Staat nog niet op hun site.
Bedankt, houdt het even in de gaten.
Van V90CC D5 naar XC60 T8
Geplaatst: 13.03.2020 - 00:01
door Arnold
Een vraag over de elektrisch sluitende achterklep. Als ik op de klep op het slotje druk hoor ik regelmatig een piep, niet altijd, en sluit de klep niet. Wat gaat er dan niet goed?
Van V90CC D5 naar XC60 T8
Geplaatst: 13.03.2020 - 00:22
door Arnold
diesel01 schreef: ↑10.03.2020 - 15:00
Waar is trouwens jouw CC naar toe gegaan en wat heeft deze gelopen?
Ha Tom, hier is de CC te vinden:
https://www.broekhuis.nl/auto/volvo-v90 ... 440525027/
Heb je belangstelling?
Van V90CC D5 naar XC60 T8
Geplaatst: 13.03.2020 - 10:25
door diesel01
Het is metname mijn vrouw die helemaal weg is van het CC concept.
Tijdens de aankoop van de V90 hebben we gekeken naar de CC maar waren beide van mening dat het een erg dikke auto was die wij niet nodig hadden/hebben.
Nu we de CC vaker zien rijden is het mijn vrouw die vaker zegt nog gaver dan de gewone V90.
Ik ben van mening dat we nu het beste van 2 werelden hebben, namelijk lager bij de weg en toch D5 met AWD.
Jouw oude CC is voller in de optie's dan degene die wij hebben.
Van V90CC D5 naar XC60 T8
Geplaatst: 13.03.2020 - 10:28
door Willy.VdW
Datzelfde gevoel heb ik mbt de XC70, als ik die zie rijden heb ik nog altijd een beetje spijt dat hij weg is.
Van V90CC D5 naar XC60 T8
Geplaatst: 13.03.2020 - 11:32
door diesel01
Het laatste type XC70 blijf ik een mooi en robuust uiterlijk vinden.
Met dikke diesel en AWD een begeerlijk hapje

Van V90CC D5 naar XC60 T8
Geplaatst: 13.03.2020 - 11:34
door Arnold
Als diesel geen punt is kan ik deze CC van harte aanbevelen. Alles erop en eraan. Ook Polestar tuning.
En.. je forumnaam zegt al wat over de brandstof.

Van V90CC D5 naar XC60 T8
Geplaatst: 13.03.2020 - 11:44
door diesel01
Diesel bloed zegt men weleens, de huidige draait met 120 op de cruise gewoon 6.2/100km en dat is dus erg lekker.
Euro 6 houden we wel een tijdje en heb geen druk van buitenaf om iets anders te rijden dan diesel.
Vanavond wip ik even de grens over voor bier en andere inkopen, laat hem even de vrije teugel op de 31 en via Aschendorf weer terug naar de snelheid limieten van NL.
Dan is het blok weer schoon en kan hij er weer even tegen.
Van V90CC D5 naar XC60 T8
Geplaatst: 13.03.2020 - 12:08
door DB200
diesel01 schreef: ↑13.03.2020 - 11:32
Het laatste type XC70 blijf ik een mooi en robuust uiterlijk vinden.
Met dikke diesel en AWD een begeerlijk hapje
+1

Van V90CC D5 naar XC60 T8
Geplaatst: 13.03.2020 - 17:33
door Willy.VdW
Vanaf dag 1 vond ik de XC70 (benzine) "iets hebben". Dat vind ik van onze XC90 niet direct.
Niet dat ik in de XC90 teleurgesteld ben, zeker niet, maar hij mist het iconische van de XC70.
Wellicht allemaal een beetje flauwekul, 't zijn allebei prachtige auto's om mee te rijden.
De XC60 is dat vast ook, die vind ik trouwens een stuk mooier/eleganter dan de XC90.
Van V90CC D5 naar XC60 T8
Geplaatst: 13.03.2020 - 19:43
door jvov60
Ik reed laatst aks vervangend vervoer nog eens in een V70 met de laatste facelift.
Sorry dat ik het zeg voor mensen die dit model rijden, maar dat reed echt voor geen meter t.o.v. de nieuwe Volvo 2.0 modellen. Het voelde en klonk als een VW busje.
Van V90CC D5 naar XC60 T8
Geplaatst: 13.03.2020 - 20:13
door NielsPHEV
jvov60 schreef: ↑13.03.2020 - 19:43
Ik reed laatst aks vervangend vervoer nog eens in een V70 met de laatste facelift.
Sorry dat ik het zeg voor mensen die dit model rijden, maar dat reed echt voor geen meter t.o.v. de nieuwe Volvo 2.0 modellen. Het voelde en klonk als een VW busje.
Is inderdaad een fors verschil
Van V90CC D5 naar XC60 T8
Geplaatst: 13.03.2020 - 20:32
door Willy.VdW
jvov60 schreef: ↑13.03.2020 - 19:43
Ik reed laatst aks vervangend vervoer nog eens in een V70 met de laatste facelift.
Sorry dat ik het zeg voor mensen die dit model rijden, maar dat reed echt voor geen meter t.o.v. de nieuwe Volvo 2.0 modellen. Het voelde en klonk als een VW busje.
Er is inderdaad een en ander veranderd, maar nostalgie is een raar ding

Van V90CC D5 naar XC60 T8
Geplaatst: 13.03.2020 - 23:27
door diesel01
jvov60 schreef: ↑13.03.2020 - 19:43
Ik reed laatst aks vervangend vervoer nog eens in een V70 met de laatste facelift.
Sorry dat ik het zeg voor mensen die dit model rijden, maar dat reed echt voor geen meter t.o.v. de nieuwe Volvo 2.0 modellen. Het voelde en klonk als een VW busje.
Ben het deels met je eens, V70 heeft in de laatste 2 jaar ook een D4 8gt gehad.
De 1 noemt de 5 cilinder karakter, ik zou ook niet meer terug willen
Van V90CC D5 naar XC60 T8
Geplaatst: 14.03.2020 - 10:41
door LoPo
Arnold schreef: ↑13.03.2020 - 00:01
Een vraag over de elektrisch sluitende achterklep. Als ik op de klep op het slotje druk hoor ik regelmatig een piep, niet altijd, en sluit de klep niet. Wat gaat er dan niet goed?
Ik heb dat ook wel eens: of een van de portieren zit dan niet (goed) dicht, of de sleutel ligt nog binnen of te vervan de auto.
Van V90CC D5 naar XC60 T8
Geplaatst: 14.03.2020 - 10:52
door BlackcurrantV70
Als je te dicht bij de bumper staat opent en sluit de klep ook niet dacht ik.
Van V90CC D5 naar XC60 T8
Geplaatst: 18.03.2020 - 14:02
door Poolrev
Mooi Arnold, gefeliciteerd! Ik zag je oude CC al staan bij Broekhuis ook...
De T8 is echt een heerlijke wagen, is vast ook weer genieten! Ik zal naar je zwaaien als ik je zie rijden op de A30

.
Van V90CC D5 naar XC60 T8
Geplaatst: 26.03.2020 - 14:08
door Flying Jeroen
Mooi hoor, ik heb in september een zelfde soort overstap gemaakt.
Van V90 T4 Inscription naar XC60 T8 R-design. Beide gekocht als jong gebruikt.
De V90 had een lucht geveerde achteras en was daarmee al zeer comfortabel en ging ook niet doorhangen, ook niet met de caravan er achter. Was ook de reden om op zoek te gaan naar een T8 met lucht vering.
Nu vond ik een versie met dat, maar eigenlijk met bijna alle opties die er zijn, inclusief B&W, gelaagd glas, trekhaak, 21” lmv etc.
Later zelf nog de ramen laten tinten en een identieke set winter wielen aangeschaft.
De reden tot ruil was omdat we graag weer een hogere en wat compacter auto wilden dan de toch wel heel forse V90. Alleen bij redelijke inruil gingen we dat doen, want verder vonden we de V90 een heerlijke en fraaie wagen.
We zijn onze auto’s ook anders gaan gebruiken. In het dagelijks gebruik rijdt voornamelijk mijn vrouw er in, meestal korte tripjes. Veelal elektrisch dus. Bij alleen dat gebruik verbruiken we ongeveer 3,8l/100 km.
Echter wintersport ritten en vakantie ritten met de caravan maken dat het gemiddeld verbruik rap stijgt.
Daar is de hybride techniek niet echt zuinig, maar dat was ook niet de verwachting.
Naar Oostenrijk heen en weer was ongeveer 9,5l/100 km. Normaal rijdend, 135 km/h waar dat mocht.
Een stuk veel harder gereden en dan loopt het verbruik zo op naar 14l/100 km.
Grootste nadeel op de lange afstand, vooral met de caravan er achter, is de kleine tank.
De actieradius is dan slechts maximaal 300 km. Iets om serieus rekening mee te houden als je met nog 60% in de tank hebt en je moet nog een bergrug over...
Volgens mij hebben de nieuwere versies een 70l tank, dan is dat niet echt een probleem.
Veel plezier met je fantastische auto.
Van V90CC D5 naar XC60 T8
Geplaatst: 26.03.2020 - 14:28
door Arnold
Dank je welk, Jeroen. De mijne heeft inderdaad een 70L tank. Om dit moment staat de auto nagenoeg stil, helaas. Maar wachten op betere tijden. Ik herken je motivatie tot inruil, is bij mij ongeveer gelijk. Heb je ergens foto's op dit forum?
Van V90CC D5 naar XC60 T8
Geplaatst: 27.03.2020 - 08:24
door Paul
Ja dat kleine bereik heb ik ook met mijn V90 T4 met de kleine tank, maar haal ik hier in Nederland max 400km haal ik naar Oostenrijk gewoon 600km.