BuiterV60 schreef: ↑20.09.2020 - 22:14
Sjaaktrekhaak schreef: ↑16.09.2020 - 11:09
Het zou mij niets verbazen als er aan de zijde van je auto niets mis is. Het lijkt me veel aannemelijker dat er iets mis is met je aansluiting bij je thuis.
Heb je een 1 of 3 fase aansluiting? (1x 32A of 3x 25A) En in het geval van 3x 25A, kun je dan aangeven op welke fase de schuur zit en wat daar nog meer op zit? Het kan zo zijn dat je nu probeert te laden op een groep die al behoorlijk belast is. Bijvoorbeeld omdat er op dezelfde groep 's nachts een wasmachine aanslaat. Als dat het geval is en de autolader krijgt niet voldoende dan gebeuren er gekke dingen. Aangezien je geen laadpaal gebruikt (al dan niet een paal met dynamic load balancing) moeten de verschillen opgevangen worden aan de zijde van je auto. Ik ben ook benieuwd naar de aansluiting in je schuur en de bedrading. Als het allemaal oud en dun bedraad is zou het ook daardoor kunnen komen. Het feit dat de auto in de garage gewoon netjes oplaad zegt toch eigenlijk al genoeg? Dan ligt het dus niet aan de auto......
Storingen zoeken is een kwestie van uitsluiten
Veel sterkte gewenst
Wij wonen in een nieuwbouw huis met zonnepanelen.
Hij staat dan te laden om een aparte groep waar alleen de verlichting van de schuur op zit. 1 led lamp met een schemer oog.
De dealer heeft 4 keer de auto uitgelezen. Er zijn geen foutcodes gevonden.
De dealer vertelde 4 van deze zelfde problemen te hebben. 4x V60 hybride.
Laden wel bij de dealer maar thuis gaat het fout.
Ook al ligt het aan het huis... ik ga er vanuit dat die auto het opladen blokkeert en afsluit als er iets niet goed gaat. Tenminste dat mag je wel verwachten.
Het probleem kan zeker aan het huis liggen, gezien het feit dat de stoppen er redelijk vaak zijn uitgeknalt tijdens het laad proces.
Weet je al wat het veroorzaakt?
Ik heb waarschijnlijk het zelfde probleem.
Het laden is nooit een probleem geweest tot 3 weken terug.
Op mijn werk gaat de laadpaal nu gelijk in storing als ik mijn auto aansluit.
Thuis laden op 13 amp dan knalt de 16 amp automaat van de garage eruit. Ik geeft het laden dan zo'n verstoring in mijn huis net dat mijn espresso apparaat van slag raakt.
Ik de cv ketel kan problemen geven.
Ik heb een slim stopcontact. normaal was het laden in huis 2690 watt. Deze is drie weken gelden naar 3000 watt gegaan.
Ik heb de laadsnelheid nu thuis verlaagd naar 10 Amp. dat gaat redelijk goed. Wel langzamer als dat ik zou willen.
De 16 amp automaat van de garage knalt er niet uit.
Mijn Volvo garage heeft geen foutcodes kunnen vinden en zegt dat de auto gewoon laad.
De laatste keer een nieuwe 12 volt accu geplaatst en de software gedowngrade. Dit heeft het nog niet verholpen.
groeten Bert