Pagina 2 van 2
Vergelijking Tesla Y en XC40 recharge (Amerikaans)
Geplaatst: 26.08.2020 - 10:59
door Hans Eilander
DB200 schreef: ↑26.08.2020 - 10:10 Een A8 is tenminste een echte auto ipv Tesla. Maar helaas geen station.
Ik heb jaren terug eens een stukje in een Audi A8 benzine van een kennis in Duitsland-Bayern gereden. En als je dan, als het kon het gas indrukte, kreeg je écht het gevoel dat je gelanceerd werd! Grandioos. Maar ja, voor een gewone man als ik ligt dat ver boven mijn budget. Net als Tesla. Ik vind het al een voorrecht om straks Volvo te gaan rijden.
Vergelijking Tesla Y en XC40 recharge (Amerikaans)
Geplaatst: 26.08.2020 - 11:35
door teebee
Ooit..... ooit..... (maar voorlopig nog niet vrees ik) zal het actieradius van de FE’s flink te noemen zijn; 1000 km zal een streven zijn denk (hoop) ik.
Onderweg gaan met de wetenschap dat je een beperkte afstand af kan leggen en vervolgens (in vakantietijd) in de wachtrij aansluiten om wat prik bij te kunnen tanken.... Voorlopig (nog) niet mijn ding. De fabrieksopgave zijn voor de FE’s ook rooskleuriger dan de praktijk (net als met ‘normale’ brandstof auto’s). Bereik onder de meest gunstige omstandigheden kan er aardig uitzien, maar hoe doet het apparaat het op de winterdag met flinke belading.....?
En dan nog een ‘gewetenskwestie’... hoe schoon rijden FE’s nou eigenlijk?... die stroom wordt tenslotte ook opgewekt met.... tja vul maar ns wat in.
Ik vind het zeer interessant hoe eea zich ontwikkeld, maar zal pas overwegen ‘aan te sluiten’ als de acciradius’ minimaal op de 500km zit en dat in winterse omstandigheden met flinke belading en een fatsoenlijke oplaadstation-spreiding.