Pagina 2 van 2

Wat vind je van het VPS concept bij de dealer?

Geplaatst: 07.09.2020 - 08:36
door DB200
Walter schreef: 06.09.2020 - 13:09 Geen vervangende auto nodig bv.
De dealer die mij de XC70 heeft verkocht, biedt de mogelijkheid om te wachten tijdens onderhoud, maar dan alleen om 10:15 of 13:00 uur als starttijd. Dat zijn juist de tijdstippen waarop zakelijke afspraken worden gemaakt. Zelfs met VPS ontkom je dus niet aan een vervangende auto.

Wat vind je van het VPS concept bij de dealer?

Geplaatst: 07.09.2020 - 10:34
door diesel01
En die vervang auto word ook gewoon berekend en dus betaalt, ik heb eens een mercedes B van de Volvodealer ontvangen met het factuurtje van het verhuurbedrijf vast aan de factuur van het onderhoud, gewoon 1 op 1.
Maar goed door dat VPS is broekhuis een dik betalende klant met een V90 kwijt.
Als ik de mensen die hier gelieerd zijn aan een dealer goed begrijp heeft de klant het vps gewoon te slikken ook al bevalt het niet omdat door volvo word opgelegd.

Wat vind je van het VPS concept bij de dealer?

Geplaatst: 07.09.2020 - 10:56
door Walter
nee hoor Tom, als je als klant gewoon de auto brengen wil en dan op fiets/lopend/andere auto op pad wil of gewoon wil wachten dan kan dat toch gewoon. Maar je kan er als klant ook voor kiezen zelf direct met jouw technicus een afspraak te maken, dan onderhoudt je contact met hem/haar en is het aan diegene in hoeverre je mee mag kijken etc. Er hoeft dus niet te veranderen. VPS heeft ook te maken met de indeling van de werkplaats, geen gereedschapkarren bijvoorbeeld. Daarbij lenen niet alle klussen zich voor 'twee technici per auto'

Wat vind je van het VPS concept bij de dealer?

Geplaatst: 07.09.2020 - 11:21
door DB200
Alleen, als je kiest voor wachten, is het bij Broekhuis Emmen niet mogelijk om dan het onderhoud aan het begin of einde van de werkdag te doen. Maar als ik het goed begrijp is dat niet VPS gerelateerd?

Wat vind je van het VPS concept bij de dealer?

Geplaatst: 07.09.2020 - 13:21
door Walter
Ik kan niet voor Broekhuis denken, maar het zou zomaar kunnen dat dat een algemeen plannings-verhaal is.

Wat vind je van het VPS concept bij de dealer?

Geplaatst: 07.09.2020 - 21:55
door Pieterxc90
Walter schreef: 07.09.2020 - 08:24 en toch zijn er veel technici die dat klantcontact juist een positieve factor vinden. Ze zijn trots op hun werk en dat dragen ze graag uit.

Pieterxc90, denk dat stukje Corona daarbij niet meegeholpen heeft. Draait die vestiging al op VPS? Het is in ieder geval niet zoals het 'hoort' te zijn.
De vestiging draait op VPS. Maakt daar ook reclame voor op hun site. Voorheen, voor VPS, ging ik als wijsneus altijd wel een praatje maken bij de monteur die aan mijn auto werkte. En inderdaad, zij vertellen graag over hun werk en leggen uit over het hoe en waarom. Mijn laatste ervaring, met VPS, kan een ongelukkige toevalstreffer zijn en ook met corona te maken hebben. Bij de volgende onderhoudsbeurt gaat het misschien weer anders.

Wat vind je van het VPS concept bij de dealer?

Geplaatst: 05.12.2021 - 10:40
door The Mechanic
Nu steeds meer dealers dit implementeren ben ik benieuwd wat de meningen nu over VPS zijn? En de toekomst van grote dealerbedrijven in het algemeen.

Ik denk dat VPS leuk bedacht is maar dat het nu meer lopende band werk is geworden, zoveel mogelijk beurtjes er doorheen draaien en zoveel mogelijk "extra's" proberen te verkopen, zoals wisserbladen, remvloeistof, uitlijnen, toevoegingen, .....

En het grootste nadeel voor de dealers is toch wel de electrificatie, daar valt gewoon niets meer aan te verdienen. En een electrische auto in de lease is voor een dealer helemaal een drama, banden doen ze vaak elders en het enige filter in de auto mag je vaak niet vervangen, pas bij de 2e of 3e beurt.

Ben benieuwd hoe het dealer landschap er uit gaat zien over een aantal jaar.

Ben benieuwd naar de meningen hier.

Wat vind je van het VPS concept bij de dealer?

Geplaatst: 05.12.2021 - 11:12
door Frits V70
Het opgepoetste (VPS) verhaal bij de dealer laat ik aan mij voorbij gaan, daar wil ik niet voor betalen. Ik heb gekozen voor een Volvo specialist bij mij in de buurt. Daar heb ik rechtstreeks contact met de eigenaren, die zelf ook sleutelen en doen wat nodig is. Geen dure overhead en gewoon vaklui en echte Volvo liefhebbers, als ik kijk wat er soms aan (hele mooie) oldies in hun garage staat voor onderhoud. Heb ik 100% vertrouwen in. Die blijven nog wel een tijdje. Of dat voor de dealer ook geldt moet ik nog zien met de elektrificatie en de verkoop via internet.

Wat vind je van het VPS concept bij de dealer?

Geplaatst: 05.12.2021 - 11:27
door Ben
Mijn V70 is 15 jaar oud en gaat gewoon naar de Volvodealer.
Ik breng mijn auto voor onderhoud en het maakt me niet zo veel uit op welke manier ze die uitvoeren.
ik weet tevoren wat ik kwijt ben en en als er bijzonderheden zijn komt de betreffende monteur of werkplaatschef me informeren en adviseren.

Ik zie geen verschil met vroeger en heb geen plannen om naar iets anders te gaan zoeken.

Wat vind je van het VPS concept bij de dealer?

Geplaatst: 05.12.2021 - 15:00
door Gouwe
Ik denk dat de elektrificatie voor dealers inderdaad gaat betekenen dat er e.e.a. gaat veranderen. Maar zoals altijd biedt dat ook kansen dus de slimme ondernemers/dealers gaan daar op inspelen en de minder slimme gaan verdwijnen. Verandering is van elke tijd en betekent niet altijd dat het werk er leuker van wordt, je moet alleen ook als werknemer wel op tijd mee veranderen.

Mijn dealer heeft nog geen VPS denk ik. Sleutel afgeven gaat via de werkplaats receptie maar kan wel bij het online plannen aangeven of ik voorkeur heb voor een monteur en welke. Tijdens de beurt maak ik een praatje en kijk ik graag in het begin even mee (en dat is nooit een probleem). Wachten tijdens de beurt is nooit een probleem, ik plan altijd vanaf 8:00 uur. Ik heb 100% vertrouwen in mijn dealer en net als ik zijn ze niet perfect......

Wat vind je van het VPS concept bij de dealer?

Geplaatst: 05.12.2021 - 15:50
door Jelmer de Jong
Elektrificatie kan twee kanten op gaan; lekker veel geld verdienen omdat storingen zoeken steeds ingewikkelder wordt. Al heeft dat weinig met de manier van aandrijven te maken omdat de rest van de auto ook met bitjes in plaats van boutjes aan elkaar hangt. Aan de andere kant nemen klanten bepaalde storingen misschien voor lief omdat ze geen zin hebben in 8 uur diagnose (a 1000.-) voor een een bepaalde MP3 file die alleen dienst weigert als de cruise control boven de 100 komt.

Een slimme monteur kent straks alle ins en outs van software upgrades (of downgrades) uit het hoofd in combinatie met verschillende versies van hetzelfde onderdeel, dat gaat je meer winst opleveren dan de theoretische werking van een vacuümpomp.

Wat vind je van het VPS concept bij de dealer?

Geplaatst: 14.01.2022 - 09:33
door Bover
Kortom de onderhoud markt en dealerschap van auto s is sterk in beweging en men is een verdien model voor de toekomst aan het uitvinden met de aanstormende elektrificatie.
Ik denk ook dat de jongere aanstormende generatie een andere verhouding heeft met auto s, generaliserend gesproken, dan de huidige baby boomers...
Mogelijk is jongere generatie minder gevoelig aan het worden voor blinkende showrooms en status en de auto s wat meer als gebruiks artikel van A naar B beleven. Pak daarbij het "klimaatgesprek" en daarbij veranderende denken over mobiliteit.....
We gaan het mee maken.

Wat vind je van het VPS concept bij de dealer?

Geplaatst: 14.01.2022 - 12:25
door lint
Wij merken niet zoveel van het VPS concept. De auto's worden opgehaald en weer thuis gebracht door de dealer bij onderhoudsbeurten.

Wat vind je van het VPS concept bij de dealer?

Geplaatst: 14.01.2022 - 13:24
door volvo440special
Ik vind het wel een meerwaarde hebben. Ik kan direct communiceren over een technisch puntje. Een serviceadviseur moet dat normaal eerst aan de monteur voorschotelen en kan niet direct antwoord geven.

Wat vind je van het VPS concept bij de dealer?

Geplaatst: 14.01.2022 - 14:11
door diesel01
Het communiceren met de monteur juich ik toe het werken met 2 man aan 1 auto niet.