Pagina 2 van 2

Ervaringen verschil T4 en B4 (of T5 en B5)

Geplaatst: 20.11.2020 - 19:56
door Jelmer de Jong
Edwin28 schreef: 20.11.2020 - 13:58 De gewone T5 zou dat ook binnen 7 seconden moeten redden. De T5 Polestar doet het klaarblijkelijk in 6,6 sec
Als ik de stopwatch bij dit filmpje aan zet kom ik consistent op 7.6 seconde uit. O)

Ervaringen verschil T4 en B4 (of T5 en B5)

Geplaatst: 20.11.2020 - 20:09
door erwinv60
Precies, dit bedoelde ik ook !

Als volvo 7,2 sec belooft, maar 8,4 is haalbaar vind ik dit ook een behoorlijk verschil. Als je bij de slager
1 kilo biefstuk koopt, wil je toch eigenlijk ook 1 kilo hebben, maar niet minder 😜

Ervaringen verschil T4 en B4 (of T5 en B5)

Geplaatst: 21.11.2020 - 08:41
door michel11
Erwinv60, die zeggen wel altijd, mag het iets meer zijn?

Ervaringen verschil T4 en B4 (of T5 en B5)

Geplaatst: 21.11.2020 - 19:11
door Edwin28
Ik heb het ook eens zelf geklokt Jelmer en inderdaad, daar kom ik ook op uit. Het rare is dat de S60 T4 Polestar optimized dan niet onderdoet voor de T5, sterker nog: ik klok zelfs fractioneel sneller
0-100 in 7,4 sec, 0-120 in 10,0, 0-140 in 13,4 en 0-150km/h in 15,4. Goed, de S60 T4 is 24 kg lichter dan V60 T4, maar dat kan toch niet verklaring zijn voor dat verschil?

Ervaringen verschil T4 en B4 (of T5 en B5)

Geplaatst: 21.11.2020 - 19:26
door Jelmer de Jong
Met een T8 zit Anna er ook bijna een seconde naast. (4.6 in de brochure)


Ervaringen verschil T4 en B4 (of T5 en B5)

Geplaatst: 21.11.2020 - 20:26
door Flippeke
4,7 tegen 5.3. En volgens mij raakt de auto 2x grip kwijt. Onder de 5 zou toch wel moeten lukken toch ? :)

Ervaringen verschil T4 en B4 (of T5 en B5)

Geplaatst: 22.11.2020 - 00:15
door erwinv60
Zet er tien naast elkaar en ze zijn allemaal niet hetzelfde, die s60 t4 loopt wel lekker zo te zien 😃

Ervaringen verschil T4 en B4 (of T5 en B5)

Geplaatst: 06.12.2020 - 20:55
door OGA244
'n xc60T6 TE weegt 2 ton, 'n accupakket is iets van 400kg

Ervaringen verschil T4 en B4 (of T5 en B5)

Geplaatst: 03.01.2021 - 21:41
door RayDelft
Ik had een laatste V70 T4 en nu een XC 60 B4. Het is natuurlijk niet echt te vergelijken, maar de V70 T4 voelde tot 100 wat gretiger aan. Ik heb echter het idee dat m’n huidige XC60 B4 vooral boven de 100 forser blijft doortrekken. De huidige B4 lijkt z’n trekkracht eerder/sneller in elke omstandigheid helemaal beschikbaar te hebben. Mogelijk komt dat door de mild hybride ?
Heb nog lang aan een B5 getwijfeld, maar heb het prijsverschil toch maar liever in wat extra opties gestopt voor m’n toch al rijk gevulde Inscription.

Ervaringen verschil T4 en B4 (of T5 en B5)

Geplaatst: 03.01.2021 - 23:50
door Roadrunner79
RayDelft schreef: 03.01.2021 - 21:41 Ik had een laatste V70 T4 en nu een XC 60 B4. Het is natuurlijk niet echt te vergelijken, maar de V70 T4 voelde tot 100 wat gretiger aan. Ik heb echter het idee dat m’n huidige XC60 B4 vooral boven de 100 forser blijft doortrekken. De huidige B4 lijkt z’n trekkracht eerder/sneller in elke omstandigheid helemaal beschikbaar te hebben. Mogelijk komt dat door de mild hybride ?
Heb nog lang aan een B5 getwijfeld, maar heb het prijsverschil toch maar liever in wat extra opties gestopt voor m’n toch al rijk gevulde Inscription.
Denk dat carrosserie hoogte/bouw en gewicht ook een groot verschil maken in de vergelijking V70 versus XC60.
Ik rijd een T4 Polestar, heerlijk snel, maar ik vind het eigenlijk al overkill, met de 100km overdag en de begrenzing op 180 ben je met de juiste versnellingsbakverhouding ook met 150pk prima onderweg, zolang je niets aan de trekhaak gaat hangen. Met een trailer / caravan is een beetje extra koppel wel erg lekker.